Schietincidenten Politie 2016

Auteur Topic: Schietincidenten Politie 2016  (gelezen 35533 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #20 Gepost op: 17 februari 2016, 21:48:48
Geen rijksrecherche ?


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #21 Gepost op: 17 februari 2016, 22:09:22
Citaat van: Bollie link=msg=1407108 date=1455742128
Geen rijksrecherche ?
De rijksrecherche wordt alleen ingezet als het schieten van de Politie ernstig letsel of de dood tot gevolg heeft.

Waarschijnlijk bij deze casus niet van toepassing
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #22 Gepost op: 25 februari 2016, 00:54:33
Citaat van: koenb link=msg=1407088 date=1455734626

Jongen Laan van Bol'es schoot met alarmpistool
Door: redactie
24-2-16 - 12:28 uur

De 16-jarige jongen die vorige week woensdag op de Laan van Bol'es in Schiedam in zijn been werd geschoten door een politieagent had geen echt wapen, maar een alarmpistool. Zo'n wapen geeft wel een knal, maar heeft geen munitie.

Lees verder op: http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/4250912/2016/02/24/Jongen-Laan-van-Bol-es-schoot-met-alarmpistool.dhtml
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #23 Gepost op: 25 februari 2016, 01:04:55
Citaat van: Citroen link=msg=1407114 date=1455743362
De rijksrecherche wordt alleen ingezet als het schieten van de Politie ernstig letsel of de dood tot gevolg heeft.

Waarschijnlijk bij deze casus niet van toepassing

De Rijksrecherche wordt altijd ingezet wanneer enig letsel wordt opgelopen door politievuur.

Denk dat het gewoon een fout in het persbericht is.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


nexxon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #24 Gepost op: 29 februari 2016, 20:50:06
Politie lost schot bij aanhouding in Oosterwolde
Citaat
OOSTERWOLDE - De politie heeft maandagmiddag bij een aanhouding in Oosterwolde een waarschuwingsschot gelost. Daarnaast is bij de aanhouding ook gebruikt gemaakt van pepperspray.

Bij een verkeerscontrole op de Prandinga escaleerde de situatie dusdanig dat de politie naar het wapen greep. Bij de aanhouding raakte verder niemand gewond. De politie stelde ter plaatse een onderzoek in, hierbij werd een huls veiliggesteld. Het voertuig waar de verdacht in reed werd voor nader onderzoek in beslag genomen. De straat was gedurende het onderzoek afgesloten voor het verkeer.
Bron: http://www.112oosterwolde.nl/article/9684

! No longer available
Bron: www.zo-nieuws.nl


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #25 Gepost op: 12 maart 2016, 13:29:45
Man neergeschoten door politie in huis Eindhoven: slachtoffer zwaargewond naar ziekenhuis

EINDHOVEN - Een man is zaterdag in een huis in de Wassenaarstraat in Eindhoven neergeschoten door de politie. Dat gebeurde na een dreigende situatie, meldt een politiewoordvoerder aan Omroep Brabant. Het gaat om een buitenlandse man, zegt een ooggetuige tegen deze omroep. Het slachtoffer is met spoed naar het ziekenhuis gebracht.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #26 Gepost op: 12 maart 2016, 20:13:42
Citaat van: Senior GGP link=msg=1412408 date=1457785785
Man neergeschoten door politie in huis Eindhoven: slachtoffer zwaargewond naar ziekenhuis

EINDHOVEN - Een man is zaterdag in een huis in de Wassenaarstraat in Eindhoven neergeschoten door de politie. Dat gebeurde na een dreigende situatie, meldt een politiewoordvoerder aan Omroep Brabant. Het gaat om een buitenlandse man, zegt een ooggetuige tegen deze omroep. Het slachtoffer is met spoed naar het ziekenhuis gebracht.

Hier een video van het incident:NOS
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #27 Gepost op: 12 maart 2016, 20:19:36
Wow....  :-X
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #28 Gepost op: 12 maart 2016, 21:30:04
Wat ik zo lees en op de video zie en hoor kan ik het me heel goed indenken dat de agent in kwestie geschoten heeft. Lees ook dat het geen onbekende van de hermandad is die pas weer op vrije voeten was. Hoop dat het onderzoek van de Rijksrecherche positief uit pakt voor de betrokken agent die geschoten heeft.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


pascal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 371
Reactie #29 Gepost op: 12 maart 2016, 23:29:04
Daar werd van heel dichtbij geschoten, Ondanks dat ben ik van mening dat er terecht is geschoten door de agent in kwestie, Was er eigenlijk al geppeperd want ik kon dat in het filmpje niet zien.