Schietincidenten Politie 2016

Auteur Topic: Schietincidenten Politie 2016  (gelezen 35620 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #30 Gepost op: 12 maart 2016, 23:37:06
Citaat van: pascal link=msg=1412511 date=1457821744
Daar werd van heel dichtbij geschoten, Ondanks dat ben ik van mening dat er terecht is geschoten door de agent in kwestie, Was er eigenlijk al geppeperd want ik kon dat in het filmpje niet zien.
De pepper hangt los aan het touwtje. Dat doet mij denken dat deze is gebruikt, ja.


pascal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 371
Reactie #31 Gepost op: 13 maart 2016, 01:46:57
Na een paar keer goed te hebben gekeken zie ik inderdaad iets los hangen wat lijkt op pepperspray, Als dat al geen effect heb en je echt niet anders kan het gebruik van je vuurwapen dan is dat nou eenmaal zo,vervelend voor de agent in kwestie, Je hoop je vuurwapen natuurlijk nooit nodig te hebben.


Chukkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
  • UNIX/Linux/OpenVMS beheerder.
Reactie #32 Gepost op: 13 maart 2016, 08:30:06
Volgens omroepbrabant: "De Eindhovenaar verzette zich ondanks gebruik van wapenstok en pepperspray hevig tegen zijn arrestatie."
Politie  | Dienst ICT | Sector Levering | Hosting (vtsPN-DRC)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #33 Gepost op: 13 maart 2016, 15:02:13
Politiekogel kan niet uit lichaam Rupert L.
Door: redactie
13-3-16 - 13:01  bron: ANP

De zaterdag in Eindhoven neergeschoten Rupert L. (41) is de nacht in het Catharina Ziekenhuis goed doorgekomen. Hij is uit de gevarenzone, bevestigt zijn advocaat aan Omroep Brabant, maar heeft heel veel bloed verloren en wordt in een kunstmatige coma gehouden.

Lees verder op: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4262286/2016/03/13/Politiekogel-kan-niet-uit-lichaam-Rupert-L.dhtml
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #34 Gepost op: 13 maart 2016, 15:29:19
Zijn raadsman zegt dat het neerschieten haast in koelen bloede is gebeurd. ,,Daar heb ik gewoon geen woorden voor". En: ,,Dat is echt buitenproportioneel. Noodweer of niet: deze agenten zijn opgeleid om zorgvuldig met een vuurwapen om te gaan. Dat zie ik hier niet gebeuren." (Bron: AD)

Ben benieuwd of hij naar dezelfde beelden heeft zitten kijken, volgens mij hebben de agenten er alles aangedaan om hun geweldsmiddelen proportioneel toe te passen. Dat zijn cliënt bovenop een agente springt laat hij natuurlijk even voor het gemak buiten beschouwing.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #35 Gepost op: 13 maart 2016, 20:03:10
Een van de belangrijkste eigenschappen van een advocaat is kunnen liegen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


guest15549

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 13 maart 2016, 20:28:23
Citaat van: DiNozzo link=msg=1412642 date=1457895790
Een van de belangrijkste eigenschappen van een advocaat is feiten op een gunstige manier kunnen uitleggen.

Even verbeterd  0098


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #37 Gepost op: 13 maart 2016, 21:13:36
Ik word er bijna moedeloos van... Tuurlijk is het goed om kritisch naar het vuurwapen gebruik van agenten te kijken. Maar als op deze manier doorgegaan wordt trekt straks geen enkele agent zijn wapen meer, met de nodige gevolgen van dien... Zelfs als buitenstaander word ik moe van het gejank dat politie agenten het nooit goed doen, trekken ze hun wapen niet zegt gemiddeld Nederland, ze hadden hem neer moeten knallen. Trekken ze hun wapen wel is het buiten proportioneel geweld. :'(

Gezien de melding en wat er daarna op de film gebeurd is het denk ik vrij begrijpelijk dat de agent geschoten heeft.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #38 Gepost op: 13 maart 2016, 21:18:49
Zes verdachten aangehouden voor bedreiging
's-Hertogenbosch - De politie hield zaterdagavond 13 februari rond 23.00 uur zes verdachten aan op twee locaties. Op de Palmboomstraat werden drie verdachten aangehouden (2 mannen van 22 en 23 jaar en een vrouw van 18 jaar) en op de Copernicuslaan werden nog eens drie verdachten aangehouden (2 mannen van 22 jaar en een man van 25 jaar). De verdachten zijn allen afkomstig uit ’s-Hertogenbosch. De zes worden verdacht van een bedreiging. Zij zijn ingesloten voor verder onderzoek. Twee auto’s zijn in beslag genomen voor onderzoek.

Zaterdagavond kreeg de politie een melding dat een personenauto was klemgereden door twee andere auto’s en dat de inzittenden mogelijk waren bedreigd met een wapen. Dit zou zijn gebeurd na een verkeersruzie. Agenten brachten de auto’s met daarin de verdachten tot stilstand op de Palmboomstraat en Copernicuslaan en zij werden aangehouden. Bij de aanhouding op de Palmboomstraat loste een agent een waarschuwingsschot nadat de verdachten er vandoor wilde gaan.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #39 Gepost op: 13 maart 2016, 21:49:25
Drie mannen aangehouden
Purmerend - Een getuige belde donderdagmiddag rond 16.30 uur de politie dat er een ruzie gaande was tussen drie mannen. Daarbij had de melder iets gezien wat op een vuurwapen leek.

Agenten zagen op de Osweg in Purmerend het voertuig rijden; met daarin de drie mannen. Het voertuig werd aan de kant van de weg gezet en de verdachten werden doormiddel van een zogenoemde ‘uitpraatprocedure’ uit het voertuig gepraat. Eén van de verdachten heeft de aanwijzingen van de agenten niet goed opgevolgd. Daarop is er door één van de agenten één waarschuwingsschot gelost. Daarna is het drietal één voor één uit het voertuig gehaald en aangehouden.

De drie verdachten zijn meegenomen naar het politiebureau voor verhoor. De aangehouden verdachten zijn twee mannen van 27 en 31 jaar uit Amsterdam. De derde verdachte is een 49-jarige man uit Amsterdam. De politie heeft het incident in onderzoek.

2016032742
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein