Nachtdiensten beveiliging

Auteur Topic: Nachtdiensten beveiliging  (gelezen 15142 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #20 Gepost op: 14 september 2005, 23:01:30
Daar staat niks in


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #21 Gepost op: 15 september 2005, 00:37:53
Daar staat niks in
Fijne CAO hebben jullie dan.  :P


firemanr

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 15 september 2005, 00:46:57
Daar staat niks in

Lege map....... ;D ;D


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #23 Gepost op: 15 september 2005, 10:26:30
Daar staat niks in
Dat is dan ook de hoogte van de contributie aan de vakbond zeker? ;D
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #24 Gepost op: 15 september 2005, 12:27:36
In de Cao staat:

max 14 nachtdiensten in een periode,max 32 nachtdiensten per 13 weken met dispensatie tot 35 nachten.
na 3 nachten of meer 48 uur rooster vrij.
Er staat dus niks in over hoeveel weken achtereen nachtdiensten men mag werken.


Target77

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 15 september 2005, 15:42:03
In de Cao staat:

max 14 nachtdiensten in een periode,max 32 nachtdiensten per 13 weken met dispensatie tot 35 nachten.
na 3 nachten of meer 48 uur rooster vrij.
Er staat dus niks in over hoeveel weken achtereen nachtdiensten men mag werken.

Maar wat als het bedrijf dan mobielesurveillance uitvoert?? En iemand is contractueel 40 uur surveillant per week?? Zijn toch allemaal nachtdiensten Thijs. Denk dat je het onderscheid moet maken in volcontinu, incidenteel en altijd nachtdiensten.  ;)


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #26 Gepost op: 15 september 2005, 15:52:53
Een mobiel surveillant mag maximaal 35 nachtdienst draaien per 13 weken dispensatie tot 42 nachtdiensten ;)


Target77

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 15 september 2005, 16:15:24
Een mobiel surveillant mag maximaal 35 nachtdienst draaien per 13 weken dispensatie tot 42 nachtdiensten ;)

Dat komt gemiddeld neer op 3 nachtdiensten per week. Denk als ik dat tegen medewerkers ga zeggen en dat daarvan als gevolg hun uren naar beneden gaan dat ik heel opstandige medewerkers ga krijgen. Want dan zit ik wel aan hun brood. Met nachtdiensten verdiennen ze ook meer toeslagen bovenop hun uurloon (net als weekendtoeslag, avond en nachttoeslag). Vraag me ook terdege af of dit bovenstaande regeltje uit de CAO eigelijk wel wordt toegepast in de werkelijkheid. Weet dat 99% van de bedrijven wel meer dan 3 nachtdienst per week geven aan de medewerkers. Ook bij het bedrijf waar jij werkzaam voor bent Thijs. En nu kunnen we wel zeggen van in de CAO staat het zo, maar als de medewerkers daardoor minder kunnen werken, en dus minder brood op de plank krijgen, dan heeft iedereen daar eigenlijk maling aan. En vooral de medewerker!  ;)


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #28 Gepost op: 15 september 2005, 17:08:38
Mijn probleem is dat die part time medewerkers met hun 8 uur contract gemiddeld 40 uur per week werken. En ik met mijn 144 uur contract maar 30 uur draai en dan ook nog de kloteklussen in de nacht krijg. Er is werk genoeg bij ons alleen ze worden niet evenredig verdeeld onder de mensen.


Jean Bateau

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 15 september 2005, 19:29:41
Dat komt gemiddeld neer op 3 nachtdiensten per week. Denk als ik dat tegen medewerkers ga zeggen en dat daarvan als gevolg hun uren naar beneden gaan dat ik heel opstandige medewerkers ga krijgen. Want dan zit ik wel aan hun brood. Met nachtdiensten verdiennen ze ook meer toeslagen bovenop hun uurloon (net als weekendtoeslag, avond en nachttoeslag). Vraag me ook terdege af of dit bovenstaande regeltje uit de CAO eigelijk wel wordt toegepast in de werkelijkheid. Weet dat 99% van de bedrijven wel meer dan 3 nachtdienst per week geven aan de medewerkers. Ook bij het bedrijf waar jij werkzaam voor bent Thijs. En nu kunnen we wel zeggen van in de CAO staat het zo, maar als de medewerkers daardoor minder kunnen werken, en dus minder brood op de plank krijgen, dan heeft iedereen daar eigenlijk maling aan. En vooral de medewerker!  ;)

Grote kans van wel ja  ;D