Sportvliegtuigje type SR20 in Noordzee neergestort t.h.v. Petten 04-01-2016

Auteur Topic: Sportvliegtuigje type SR20 in Noordzee neergestort t.h.v. Petten 04-01-2016  (gelezen 19045 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: PBees link=msg=1396996 date=1451920233
Op dat radiokanaal begreep ik een paar tellen geleden dat de boot van Wijk aan Zee bij het boothuis van Egmond een duikteam van de brandweer moet oppikken

Marine werk, te diep voor de brandweer en ook te ver uit de kust.


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: Thor link=msg=1397001 date=1451920716
Marine werk, te diep voor de brandweer en ook te ver uit de kust.
Ja dat dacht ik zelf eigenlijk al maar ik hoorde toch duidelijk iemand "Duikers van de brandweer"zeggen. Misschien duikers van Marine Brandweer? Kunnen die wel  zo ver uit de kust duiken?


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
NederlandseKustwacht ‏@Kustwacht_NL  4 minuten geleden
Er worden Marine duikers ingezet voor het vliegtuigje
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Vliegtuigje in zee gestort

16:14
 Het zicht is slecht. Men is nu bezig met zoeken naar eventuele slachtoffers in de buurt van het vliegtuig.

Inmiddels ook doorgekregen vanuit Londen dat er 1 persoon in het vliegtuig zou zitten


15:56
Om circa 15:00 kreeg het Kustwachtcentrum van de verkeersleiding Schiphol (Flight Information Center) een melding, dat er een vliegtuigje van de radar verdwenen was op de Noordzee, dwars van Petten. Het gaat om een sportvliegtuigje van het type SR20 en er zouden 2 personen aan boord zijn. Het was onderweg van Engeland richting het Duitse eiland Sylt.

Het Kustwachtcentrum alarmeerde onmiddelijk de SAR helikopter van de Kooy het Kustwachtvliegtuig en de reddingsboten van Den Helder, Callantsoog, Petten en Egmond. Tevens ging de sleepboot Hunter van de fa Noordgat ter plaatse. Ook het Kustwachtschip Visarend is onderweg.

Inmiddels is het vliegtuigje gevonden en ligt op zijn kop in het water. Er zijn nog geen slachtoffers aangetroffen. De bemanning van de reddingsboten kunnen er niet bij en verzoeken om duikers. Deze zijn inmiddels bij de Koninklijke Marine geregeld en zullen ter plaatse gaan.Ook is de Veiligheidsregio Noord Holland Noord op de hoogte.

Bron: https://www.kustwacht.nl/nl/liveblog040116.html
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
KNRM station Egmond‏@KNRM_Egmond
@KNRM reddingboot #AdriaanHendrik, zoekactie in volle gang  @KNRM_WijkaanZee @KNRMDHE @KNRMCallantsoog @KNRMPetten
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
en wij maar braaf geen foto's maken op plaats incident.


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Donateur met duikers vanuit Egmond vertrokken.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
KNRM@KNRM  5 minuten geleden
Wrakstukken van het vliegtuig worden door de reddingboten naar de Visarend gebracht.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Danny V

  • Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Overigens ben ik wel benieuwd of de duikers bij de eerste alarmering al zijn meegealarmeerd of dat dit pas later bedacht werd. Iemand die (net) onder het oppervlakte ligt of in een half drijven wrak lijkt me namelijk voor iemand in een droogpak zonder duikset lastig te bereiken. Iemand toevallig een linkje naar de protocollen die het KWC en de meldkamer (NHN) hanteren bij dit soort incidenten?


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Resque01 keert terug naar Schiphol, het wordt te donker. Aldus de stream