Sportvliegtuigje type SR20 in Noordzee neergestort t.h.v. Petten 04-01-2016

Auteur Topic: Sportvliegtuigje type SR20 in Noordzee neergestort t.h.v. Petten 04-01-2016  (gelezen 19034 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
KNRM station Egmond ‏@KNRM_Egmond  1 minuut geleden
Reddingduikers worden momenteel naar de crashsite gebracht door reddingboot van @KNRM_WijkaanZee! @Kustwacht_NL [/url]
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Brandweerman Sam

  • Manschap A - Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
  • "Hoort hij de pieper gaan, dan komt Sam er aan"
Citaat
17:18
 Op dit moment zijn verschillende eenheden aan het zoeken. Het Kustwacht vliegtuig, de verschillende eenheden van de KNRM, het Kustwachtvaartuig Visarend en de Sleepboot Hunter zijn nog steeds aan het zoeken in het gebied. Er worden nog steeds brokstukken aangetroffen en geborgen. Het Kustwachtcentrum in Den Helder coordineert de actie en heeft een zoekgebied gemaakt via een speciaal computer programma "Saris" welke aan de hand van de stroom en wind een zoekgebied berekent .

https://www.kustwacht.nl/nl/liveblog040116.html


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
KNRM station Egmond ‏@KNRM_Egmond  3 minuten geleden
Duikers van @kon_marine zijn ter plaatse, duikoperatie zal worden gestart! @KNRM #Egmond @Kustwacht_NL
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: PBees link=msg=1397009 date=1451922534
Donateur met duikers vanuit Egmond vertrokken.
Tracking lijkt dat een beetje te logenstraffen.. Vanuit Egmond doorgevaren naar ongeveer iets ten zuiden van de zeedijk en daar weer richting kust gevaren.


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: Danny V link=msg=1397013 date=1451923184
Overigens ben ik wel benieuwd of de duikers bij de eerste alarmering al zijn meegealarmeerd of dat dit pas later bedacht werd. Iemand die (net) onder het oppervlakte ligt of in een half drijven wrak lijkt me namelijk voor iemand in een droogpak zonder duikset lastig te bereiken. Iemand toevallig een linkje naar de protocollen die het KWC en de meldkamer (NHN) hanteren bij dit soort incidenten?
Op de zojuist door Egmond geplaatst tweet met "ze zijn ter plaatse" zie je dat ze nog op het strand zijn , geen idee hoe lang het oppikken van die duikers duurt.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Citaat van: PBees link=msg=1397033 date=1451925690
Op de zojuist door Egmond geplaatst tweet met "ze zijn ter plaatse" zie je dat ze nog op het strand zijn , geen idee hoe lang het oppikken van die duikers duurt.

Inladen, water inrijden, lanceren.. Kwestie van enkele minuten ;)


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: -Joost- link=msg=1397035 date=1451925786
Inladen, water inrijden, lanceren.. Kwestie van enkele minuten ;)
Ja die bedacht ik e ook maar ik bedoel het oppikken van de duikers vanuit Den Helder. Ik lees net op @knrm dat ook de mijnenjager Zierikzee gaat varen.


Brandweerman Sam

  • Manschap A - Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
  • "Hoort hij de pieper gaan, dan komt Sam er aan"


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
KNRM station Egmond ‏@KNRM_Egmond  7 minuten geleden
Duikpersoneel van @kon_marine is over strand getransporteerd door middel van Kusthulpverleningvoertuigen @KNRM /[tweet]
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Een EOD bus links in beeld???
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein