Van hobby naar werk als verkeersregelaar?

Auteur Topic: Van hobby naar werk als verkeersregelaar?  (gelezen 6453 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

marc076

  • Verkeersregelaar / hulpverlener
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
  • Blijf jezelf
Gepost op: 4 januari 2016, 20:56:12
Hallo allemaal,
Graag wil ik van mijn hobby mijn werk maken.
Naast mijn vaste baan wil ik zzp-er of freelancer worden als bevoegd verkeersregelaar.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Via website KVK, zitten er nogal wat risico's en kosten aan verbonden????
Hoor graag van jullie, hoe jullie het doen...

Groeten Marcel




enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1 Gepost op: 6 januari 2016, 18:39:27
De enige kosten bij de KvK zijn:
Kosten voor inschrijving

U betaalt een eenmalige inschrijfvergoeding van €50,-.
Voor €15,- kunt u meteen een uittreksel meenemen, dit kunt u gebruiken als bewijs van inschrijving.
Sommige banken vragen om een uittreksel, groothandels vragen altijd om een uittreksel.
Betaling is alleen mogelijk met pinpas of creditcard.

Mijn advies is NIET doen kerel. Mits je jezelf voor een uithongertarief van onder de € 20,00 en soms onder de € 18,00 WILT laten inhuren.
Als je aan personeel op termijn wilt beginnen loop je er namelijk op leeg als je bovenstaande tarieven gaat hanteren.

Ik heb het zelf met enkele jaren ervaring een paar jaar terug geprobeerd en vond dat ik het volgende kon rekenen per uur redelijk normaal.
Dag 07:00 tot 19:00 uur € 25,00 / Avond + Nacht 19:00 tot 07:00 uur € 27,50 / Weekend vanaf Vr 19:00 tot Ma 07:00 uur € 30,00
Feestdagen € 55,00 en IM/Ad-Hoc € 32,50

Reiskostenvergoeding € 0,19 per km vanaf vestigingsadres.
Facturen wilde ik met 7 kalenderdagen betaald hebben en had ik in overleg nog willen oprekken naar 14 dagen maar er wordt gewoon glashard gezegd dan.
30 kalenderdagen minimaal voor jou maar normaal hanteren wij 60 of 90 dagen voor we betalen.

Wat kreeg ik te horen. We betalen niet meer van € 21,00 per uur en de eerste 10 km zo wel heen als terug zijn voor je eigen rekening.
Dus ik was er vrij snel uit en dacht bij mezelf sterf allemaal maar lekker ik doe het niet want ik laat me niet zo slecht behandelen.

Ga desnoods lekker als uitzendkracht werken of zo als je het werk leuk vindt want het scheelt je heel veel ellende en gezeik.
Er zijn genoeg uitzendburo's en bedrijven die je via een payrollbedrijf als vkr's willen inlenen en pak dan de meeste uren uiteraard bij de best betalende.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2016, 19:05:42
Denk ook aan kosten zoals een aansprakelijkheidsverzekering. Altijd handig als je een foutje begaat. En een arbeidsongeschiktheidsverzekering is bij werken op de weg ook fijn (natuurlijk om nooit nodig hebben).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #3 Gepost op: 24 januari 2016, 00:05:12
Laat het lekker je hobby blijven, verder ga ik ook niet.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.