(Te) jonge uitstraling?

Auteur Topic: (Te) jonge uitstraling?  (gelezen 14049 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Aspirant37

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Gepost op: 5 januari 2016, 16:58:32
Hallo,

Ik ben Bram, over een weekje 22 jaar en wil zodra de vacature van hoofdagent open gaat mijzelf hiervoor inschrijven.
Nu had ik een vraag hierover. Ik ben voor een kerel klein van stuk (1.80m) en zie er nog best jong uit. Kan of gaat dit tegenwerken tijdens het werken als agent, m.a.w. word je wel serieus genomen?

Ik sport veel dus echt iel ben ik ook weer niet, maar vroeg het mij toch af omdat ik anders misschien nog even wacht met solliciteren.

Alvast bedankt!




guest12006

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 5 januari 2016, 17:53:46
Je uitstraling heb je voor een groot deel zelf in de hand! Elke student krijgt wel ergens een keer de opmerking over het aantal strepen op z'n schouder, maar hoe vaak dat voor komt heb je voor een groot deel zelf in de hand!

Als jij zelfverzekerd bent over je manier van optreden en dit ook uitstraalt zal je hier weinig last van hebben. Ik heb in mijn klas een aantal sportschooltypes die moeite met gezag hebben en een aantal dames die net boven de 1.60m uitkomen en hier totaal geen problemen mee hebben.


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #2 Gepost op: 5 januari 2016, 18:02:54
Wat Jeroen zegt. Het maakt niet uit hoe breed of slank je bent, groot of klein, welke huidskleur dan ook, als je goed communicatief vaardig bent dan kom je er wel. Dit hoef je niet bij aanvang van de opleiding al voor een volle 100% te zijn, een groot deel bestaat namelijk uit persoonlijke ontwikkeling.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #3 Gepost op: 5 januari 2016, 18:34:52
Citaat van: Aspirant37 link=msg=1397300 date=1452009512
Hallo,

Ik ben Bram, over een weekje 22 jaar en wil zodra de vacature van hoofdagent open gaat mijzelf hiervoor inschrijven.
Nu had ik een vraag hierover. Ik ben voor een kerel klein van stuk (1.80m) en zie er nog best jong uit. Kan of gaat dit tegenwerken tijdens het werken als agent, m.a.w. word je wel serieus genomen?

Ik sport veel dus echt iel ben ik ook weer niet, maar vroeg het mij toch af omdat ik anders misschien nog even wacht met solliciteren.

Alvast bedankt!

180 cm. vind ik nog best "groot"


Aspirant37

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #4 Gepost op: 5 januari 2016, 18:39:04
Bedankt voor de snelle reacties!

Citaat van: AureliusM link=msg=1397353 date=1452015292
180 cm. vind ik nog best "groot"

Haha, gelukkig maar. Toch vind ik het tegenwoordig voor een vent klein. Iedereen om mij heen steekt er boven uit.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #5 Gepost op: 5 januari 2016, 18:42:42
Ik ben zelf ooit als 18-jarige begonnen. Ik geloof dat het bij mijn eerste bekeuring al raak was. Of mijn moeder wel wist dat ik daar was en of ze trots was... Ter plekke mijn moeder gebeld. Aan de bekeurde medegedeeld dat ze inderdaad op de hoogte was en apetrots. Vooral omdat ik als 18-jarige een vent van 50 jaar op zijn gedrag moest wijzen, want een 50-jarige zou toch wijzer moeten zijn. De bekeurde stomverbaad achter gelaten.

Kortom, geen enkel probleem. Het is maar hoe je er mee omgaat.


Aspirant37

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #6 Gepost op: 5 januari 2016, 19:12:36
Citaat van: Sven82 link=msg=1397357 date=1452015762
Ik ben zelf ooit als 18-jarige begonnen. Ik geloof dat het bij mijn eerste bekeuring al raak was. Of mijn moeder wel wist dat ik daar was en of ze trots was... Ter plekke mijn moeder gebeld. Aan de bekeurde medegedeeld dat ze inderdaad op de hoogte was en apetrots. Vooral omdat ik als 18-jarige een vent van 50 jaar op zijn gedrag moest wijzen, want een 50-jarige zou toch wijzer moeten zijn. De bekeurde stomverbaad achter gelaten.

Kortom, geen enkel probleem. Het is maar hoe je er mee omgaat.

Prachtig haha! Kan me voorstellen dat diegene niks meer wist te vertellen. Kan ook altijd mijn baard laten staan, lijkt ook weer ouder haha ;p


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #7 Gepost op: 5 januari 2016, 19:21:07
Prachtig haha! Kan me voorstellen dat diegene niks meer wist te vertellen. Kan ook altijd mijn baard laten staan, lijkt ook weer ouder haha ;p
Dat lukte mij pas toen ik 20 was en dat werkt wel een beetje. :-)


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #8 Gepost op: 5 januari 2016, 20:40:50
Bedankt voor de snelle reacties!

Haha, gelukkig maar. Toch vind ik het tegenwoordig voor een vent klein. Iedereen om mij heen steekt er boven uit.
Hahaha als jij 1.80 al klein vindt, dan ben ik denk ik een kabouter in jouw ogen met mijn 1.71.

Uitstraling is alles, gewoon zelfverzekerd zijn! Ik heb nooit echt wat over mijn leeftijd gehoord ondanks dat ik pas 24 ben.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


Aspirant37

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #9 Gepost op: 5 januari 2016, 23:01:24
Citaat van: SpaX link=msg=1397381 date=1452022850
Hahaha als jij 1.80 al klein vindt, dan ben ik denk ik een kabouter in jouw ogen met mijn 1.71.

Uitstraling is alles, gewoon zelfverzekerd zijn! Ik heb nooit echt wat over mijn leeftijd gehoord ondanks dat ik pas 24 ben.


Haha kabouter is wel heel overdreven ;)
"Nooit echt", bedoel je hiermee niet noemenswaardig of echt helemaal niet?
Het is niet zo dat ik bang ben voor opmerkingen, maar als ik bij elke actie of elk ingrijpen mijzelf moet verantwoorden en/of uitleggen dat mijn moeder prima weet dat ik zo laat nog buitenspeel, dan wacht ik liever nog even.
Heel zelfverzekerd overkomen is zeker een punt wat ik kan en (nog) moet oefenen, bedankt!