(Te) jonge uitstraling?

Auteur Topic: (Te) jonge uitstraling?  (gelezen 13994 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #10 Gepost op: 5 januari 2016, 23:13:49

Haha kabouter is wel heel overdreven ;)
"Nooit echt", bedoel je hiermee niet noemenswaardig of echt helemaal niet?
Het is niet zo dat ik bang ben voor opmerkingen, maar als ik bij elke actie of elk ingrijpen mijzelf moet verantwoorden en/of uitleggen dat mijn moeder prima weet dat ik zo laat nog buitenspeel, dan wacht ik liever nog even.
Heel zelfverzekerd overkomen is zeker een punt wat ik kan en (nog) moet oefenen, bedankt!
Het zal echt niet bij iedere aanhouding en staandehouding worden geroepen. Je hoeft er ook niet iedere keer een heel verhaal van te maken. ;-) Aangeven dat iemand niet zo bijdehand moet doen is ook voldoende.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #11 Gepost op: 5 januari 2016, 23:48:43



Haha kabouter is wel heel overdreven ;)
"Nooit echt", bedoel je hiermee niet noemenswaardig of echt helemaal niet?
Het is niet zo dat ik bang ben voor opmerkingen, maar als ik bij elke actie of elk ingrijpen mijzelf moet verantwoorden en/of uitleggen dat mijn moeder prima weet dat ik zo laat nog buitenspeel, dan wacht ik liever nog even.
Heel zelfverzekerd overkomen is zeker een punt wat ik kan en (nog) moet oefenen, bedankt!

Ik ben begonnen in dit vak op mijn 20e en de opmerkingen omtrent leeftijd zijn op 1 hand te tellen. Ligt natuurlijk ook wel aan het gebied waar je werkt, Amsterdam zal je waarschijnlijk sneller iets horen dan bijv. Wassenaar.

Hoe het gesprek verloopt ligt voor een groot gedeelte aan de gespreks- en benaderingstechnieken van jou en je partner. Hier zal je echter -neem ik aan- voldoende in getraind worden op de academie. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen en zullen er mensen zijn die een opmerking maken, stel daarin echter duidelijk je grenzen.

Overigens duurt het nog een hele tijd voor je op straat loopt. Eerst sollicitatieprocedure, les volgen op de academie en dan pas de straat op. Dan ben je inmiddels ook al wat ouder

Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


guest15549

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 5 januari 2016, 23:51:43
Kom je nu wel eens in situaties dat je leiding moet geven of mensen aan moet spreken op hun gedrag?

Ik kwam tijdens m'n eerste keuring onzeker en soms wat overdreven autoritair over en toen afgewezen, jaartje mee gespeeld en geöefend, tweede poging ging alles prima tijdens deel B. Was voor de vacature van politievrijwilliger.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #13 Gepost op: 6 januari 2016, 00:00:32
Ik ben op mijn achtiende begonnen en je moet voor jezelf een handigheidje vinden om met zulke opmerkingen om te gaan. Ik heb het nooit als probleem ervaren, maar des te meer als persoonlijke uitdaging. Ik vond, en vind het nog steeds, bijzonder interessant om als jonge gozer DE politie te zijn. Je uiterlijk mag best jong zijn, als je optreden maar volwassen is.

Sinds ik de meerderheid van mijn diensten op de motor doorbreng hoor ik er niks meer over, los van een enkele oprechte verbazing. Ervaar dat telkens weer als een compliment!

De jeugd heeft de toekomst, ook bij de politie!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #14 Gepost op: 6 januari 2016, 00:05:02
Het komt er in feite op neer dat je je niet groter moet voldoen dan je bent, gewoon jezelf blijven en dan komt er snel begrip en ook waardering.

Een voorbeeld : een Brand in een  volksbuurt in Amsterdam, aan de ene kant van de straat een agente die tegen de menigte zei mijn baas vindt dat jullie niet verder mogen,de voorste mannen (met de grootste bekken)meteen tegen de rest mensen niet verder want dan krijgt dat wijfje problemen, dus niets aan de hand,
Aan de ander kant van de straat blaffende honden etc.

Het is maar hoe je het brengt.


Aspirant37

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #15 Gepost op: 6 januari 2016, 07:42:47
Citaat van: RS496 link=msg=1397431 date=1452034303
Kom je nu wel eens in situaties dat je leiding moet geven of mensen aan moet spreken op hun gedrag?

Ik kwam tijdens m'n eerste keuring onzeker en soms wat overdreven autoritair over en toen afgewezen, jaartje mee gespeeld en geöefend, tweede poging ging alles prima tijdens deel B. Was voor de vacature van politievrijwilliger.

Nee eigenlijk totaal niet, volg nu nog een HBO studie. Wist ook totaal niet hoe daar door mensen op gereageerd wordt.
Interessant om jullie ervaringen te horen, is dus zeker geen reden om nog even te wachten.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #16 Gepost op: 6 januari 2016, 08:27:06


Nee eigenlijk totaal niet, volg nu nog een HBO studie. Wist ook totaal niet hoe daar door mensen op gereageerd wordt.
Interessant om jullie ervaringen te horen, is dus zeker geen reden om nog even te wachten.

Ik zou wel de studie afmaken. Het is zonde om halverwege te stoppen. Tevens heb je dan een alternatief voor als je het werk niet leuk vindt of halverwege uitvalt
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


guest15549

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 6 januari 2016, 11:13:55
Citaat van: Aspirant37 link=msg=1397459 date=1452062567
Nee eigenlijk totaal niet, volg nu nog een HBO studie. Wist ook totaal niet hoe daar door mensen op gereageerd wordt.
Interessant om jullie ervaringen te horen, is dus zeker geen reden om nog even te wachten.

Welke studie volg je nu en in het hoeveelste jaar zit je nu?

Ik weet jouw financiele situatie niet, maar als je nu stopt moet je de prestatiebeurs ook weer terugbetalen. Als je veel van je studenten-OV gebruik maakt kan dat nog eens flink in de papieren lopen.

En -met alle respect voor de (aankomend) hoofdagenten hier- de opleiding tot hoofdagent is op mbo-niveau met bijhorend salaris, zou je niet liever voor politiekundige gaan?


Aspirant37

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #18 Gepost op: 6 januari 2016, 11:33:53
Citaat van: RS496 link=msg=1397534 date=1452075235
Welke studie volg je nu en in het hoeveelste jaar zit je nu?

Ik weet jouw financiele situatie niet, maar als je nu stopt moet je de prestatiebeurs ook weer terugbetalen. Als je veel van je studenten-OV gebruik maakt kan dat nog eens flink in de papieren lopen.

En -met alle respect voor de (aankomend) hoofdagenten hier- de opleiding tot hoofdagent is op mbo-niveau met bijhorend salaris, zou je niet liever voor politiekundige gaan?

Doe nu integrale veiligheidskunde, laatste jaar dus maak het zeker af.
Kies waarschijnlijk express voor hoofdagent omdat ik door stages erachter ben gekomen dat kantoorbanen niks voor mij zijn haha!


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #19 Gepost op: 6 januari 2016, 11:38:07
Citaat van: RS496 link=msg=1397534 date=1452075235
Ik weet jouw financiele situatie niet, maar als je nu stopt moet je de prestatiebeurs ook weer terugbetalen. Als je veel van je studenten-OV gebruik maakt kan dat nog eens flink in de papieren lopen.

Ik ben na mijn propedeuse Integrale Veiligheidskunde gestopt omdat ik in februari ga beginnen aan de opleiding tot Politiekundige. Bij DUO vertelden ze mij dat als ik over vier jaar mijn diploma laat zien, de studieschuld (studiefinanciering en OV) wordt kwijtgescholden.