(Te) jonge uitstraling?

Auteur Topic: (Te) jonge uitstraling?  (gelezen 13997 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest15549

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 6 januari 2016, 15:29:03
Citaat van: Aspirant37 link=msg=1397538 date=1452076433
Doe nu integrale veiligheidskunde, laatste jaar dus maak het zeker af.
Kies waarschijnlijk express voor hoofdagent omdat ik door stages erachter ben gekomen dat kantoorbanen niks voor mij zijn haha!

Ik heb meerdere malen voorbij zien komen dat een hbo-diploma nou niet bepaald een pré is wanneer je op de functie van hoofdagent solliciteerd. Ivm overkwalificatie enzo. Misschien dat andere leden je er meer over kunnen vertellen.


Aspirant37

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #21 Gepost op: 6 januari 2016, 16:29:24
Citaat van: RS496 link=msg=1397624 date=1452090543
Ik heb meerdere malen voorbij zien komen dat een hbo-diploma nou niet bepaald een pré is wanneer je op de functie van hoofdagent solliciteerd. Ivm overkwalificatie enzo. Misschien dat andere leden je er meer over kunnen vertellen.

Inderdaad ook te horen gekregen, hoop stiekem alleen dat ik met een hele goede motivatie een eind kan komen. Als ik uitleg dat ik niet binnen een half jaar weg ben, geloof ik wel dat er uitzonderingen zijn! Maar hoor graag van andere die het wel echt weten.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #22 Gepost op: 6 januari 2016, 16:34:50
Citaat van: Daniel! link=msg=1397540 date=1452076687
Ik ben na mijn propedeuse Integrale Veiligheidskunde gestopt omdat ik in februari ga beginnen aan de opleiding tot Politiekundige. Bij DUO vertelden ze mij dat als ik over vier jaar mijn diploma laat zien, de studieschuld (studiefinanciering en OV) wordt kwijtgescholden.
Appart..  ik weet niet beter dan dat je de 2e studie zelf mag dokken, waarvan de studie schuld dus niet kwijt gescholden word. Lijkt me niet dat het de laatste    jaar(en) is terug gedraait

Is een jaar of wat geleden nog in het nieuws geweest, studenten die niet waren uitgeloot voor een bepaalde studie, kozen tijdelijk (1 jaar) voor een andere studie om het vervolgens nogmaals tijdens de loting te proberen, en daar kregen ze de rekening van...


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #23 Gepost op: 6 januari 2016, 16:40:28
Citaat van: mark hes link=msg=1397663 date=1452094490
Appart..  ik weet niet beter dan dat je de 2e studie zelf mag dokken, waarvan de studie schuld dus niet kwijt gescholden word. Lijkt me niet dat het de laatste    jaar(en) is terug gedraait

Is een jaar of wat geleden nog in het nieuws geweest, studenten die niet waren uitgeloot voor een bepaalde studie, kozen tijdelijk (1 jaar) voor een andere studie om het vervolgens nogmaals tijdens de loting te proberen, en daar kregen ze de rekening van...
Toen ik DUO belde hebben ze even gecontroleerd of de Politieacademie een gecertificeerde instelling is, de medewerker vertelde mij dat dit het geval was. Vervolgens vertelde de medewerker mij dat als de opleiding Politiekundige een officieel HBO diploma uitreikt dat je dan gewoon onder de regeling valt dat ze het kwijtschelden.

Edit: misschien zijn ze soepeler in gevallen dat je ook echt je propedeuse haalt, zodat ze zien dat je het niet slechts doet om de tijd te doden?


guest15549

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 6 januari 2016, 19:55:15
Citaat van: Aspirant37 link=msg=1397658 date=1452094164
Inderdaad ook te horen gekregen, hoop stiekem alleen dat ik met een hele goede motivatie een eind kan komen. Als ik uitleg dat ik niet binnen een half jaar weg ben, geloof ik wel dat er uitzonderingen zijn! Maar hoor graag van andere die het wel echt weten.

Niemand gaat zeggen "tja, ik denk dat ik wel met een half jaartje weg ben hoor".. Dus daar zit het verschil hem niet in  0098


Aspirant37

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #25 Gepost op: 6 januari 2016, 20:02:20
Citaat van: RS496 link=msg=1397733 date=1452106515
Niemand gaat zeggen "tja, ik denk dat ik wel met een half jaartje weg ben hoor".. Dus daar zit het verschil hem niet in  0098

Haha dat snap ik, maar ik denk wel dat er qua motivaties zeker verschil merkbaar is. Ik neem aan dat diegene die zulke gesprekken voert over voldoende ervaring en kennis beschikt, waardoor zij/hij snel door iemand heen prikt.


Aspirant37

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #26 Gepost op: 22 januari 2016, 10:45:45
Iemand ervaring met het overkwalificafie verhaal?  Is dat een reden om mijn sollicitatie af te wijzen?


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #27 Gepost op: 22 januari 2016, 11:30:56
Citaat van: Aspirant37 link=msg=1397737 date=1452106940
Haha dat snap ik, maar ik denk wel dat er qua motivaties zeker verschil merkbaar is. Ik neem aan dat diegene die zulke gesprekken voert over voldoende ervaring en kennis beschikt, waardoor zij/hij snel door iemand heen prikt.
En toch zie je dat mensen die in de selectie heel gemotiveerd overkomen, in de praktijk toch niet geschikt blijken en na een paar maanden afvallen.


Citaat van: Aspirant37 link=msg=1401257 date=1453455945
Iemand ervaring met het overkwalificafie verhaal?  Is dat een reden om mijn sollicitatie af te wijzen?
Als je goed beargumenteerd waarom je voor een functie 'onder je niveau' kiest dan hoeft dat geen reden tot afwijzing te zijn O0


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #28 Gepost op: 22 januari 2016, 11:42:14
Iemand ervaring met het overkwalificafie verhaal?  Is dat een reden om mijn sollicitatie af te wijzen?
Ze hebben het bij mij ook geprobeerd. Ik had gesolliciteerd (in 2001 trouwens) voor niv 4.
Echter gezien mijn vooropleiding vroegen ze me nadrukkelijk of ik niv 5 wilde doen. Ik heb geweigerd. Had er geen belang bij.

Uiteindelijk toch aangenomen voor 4.
Gewoon motiveren waarom.

Als jij geen kantoortijger bent zou ik je aanraden niv 5 of 6 te voorkomen.
Niv 6 (kundige) is een route naar tactische vlak.
Niv 5 wordt steeds meer ontwikkeld. Je bent na 2 of 3 jaar inspecteur waarin je voornamelijk wordt ingezet voor werk achter de (computer)schermen. (Wel operationeel)
Plannen schrijven, 3 hoeksoverleggen etc...
En je kunt hovj worden. Dan werk je nog enigszins op straat.

Dat moet je willen.


Aspirant37

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #29 Gepost op: 22 januari 2016, 12:16:45
Bedankt voor de reacties! Mijn doel is uiteindelijk om hondengeleider te worden dus dan is niveau vier de enige optie lijkt mij. Overstappen op een hoger niveau blijft altijd mogelijk ( als er natuurlijk plek is) lijkt mij? Of zitten daar wel maximale leeftijden aan?