(Te) jonge uitstraling?

Auteur Topic: (Te) jonge uitstraling?  (gelezen 13998 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #30 Gepost op: 22 januari 2016, 12:23:32
Als surveillant of politiekundige kan je niet zo maar hondengeleider worden nee. Daarvoor een een N3 of N4 opleiding vereist. Later doorgroeien richting N5 kan wel, maar houdt er rekening mee dat dit niet heel vaak gebeurd!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Aspirant37

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #31 Gepost op: 22 januari 2016, 13:57:49
Bedankt voor je reactie! Ga zeker niveau vier proberen.
Wat is de kans ongeveer om hondengeleider te worden?
Ik snap natuurlijk dat het heel lastig is om te zeggen, maar ongeveer?

Neem aan dat het een zeer gewilde functie is en er zijn natuurlijk relatief weinig nodig. Maar als ik straks hoofdagent zou zijn, is het dan goed mogelijk dat ik het kan gaan doen(na een aantal jaar ervaring?
Het is niet iets wat mij leuk lijkt want ik weet zeker dat dat is wat ik wil. Ik ben opgegroeid met herders en zat veel met mijn opa op de club dus weet hoe waanzinnig het werken met zulke honden is.
Heb je door ervaring een lichte voorsprong?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #32 Gepost op: 22 januari 2016, 14:23:27
Mijn ervaring is dat de aanhouder wint. Als je maar lang genoeg probeert om motoragent te worden of hondengeleider zal er vast wel een moment komen dat het lukt. Soms is dat al na een paar jaar, de andere keer heb je iets meer geduld nodig. Dat kan zelfs per bureau en eenheid behoorlijk verschillen.
Voor hondengeleider zoeken ze vaak de wat meer... doortastende figuren. Het zijn gouden collega's die nooit ergens beroerd voor zijn maar over het algemeen zie je ook een bepaald soort dominant gedrag (niet per se in de negatieve zin!).

Ervaring met honden is een absolute pre. Naast je reguliere werk zal je ook vaak als dierenkenner ingezet worden om honden te schouwen na bijtincidenten etc.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #33 Gepost op: 22 januari 2016, 15:33:33
De kans om motoragent te worden is vele malen groter dan dat je hondengeleider wordt. Logisch ook omdat er veel meer vacatures voor motoragenten zijn (in verhouding tot HG).

Daarnaast wil ervaring totaal niks zeggen, helaas...
Een bekende, zeer lang actief binnen de KNPV en behorende tot de betere pakwerkers van Limburg, tevens al ruim 20 jaar bij de politie, heeft het 3 of 4 (interne) sollicitaties gekost voor dat hij uiteindelijk werd aangenomen als hondengeleider. De keus van de leiding viel eerder telkens op onervaren sollicitanten waarvan een aantal uiteindelijk toch weer moest afhaken...
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #34 Gepost op: 22 januari 2016, 17:15:48
Citaat van: Aspirant37 link=msg=1401303 date=1453467469
Wat is de kans ongeveer om hondengeleider te worden?

Wil je sowieso doorstromen naar een functie bij de hondenbrigade of beredenpolitie of verkeersdienst en dergelijke was het voor dat het Nationale Politie werd standaard dat je nadat jij je opleiding met goed gevolg had afgerond dat je minimaal 3 à 4 jaar het gewone politie werk moest hebben gedaan. Dus voorlopig zou ik er niet op rekenen dat als je eenmaal bij de politie zit je vlot zou kunnen doorgroeien naar een andere tak van sport zoals het ook wel genoemd wordt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Aspirant37

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #35 Gepost op: 22 januari 2016, 18:19:45
Citaat van: Tony-cc link=msg=1401321 date=1453473213
De kans om motoragent te worden is vele malen groter dan dat je hondengeleider wordt. Logisch ook omdat er veel meer vacatures voor motoragenten zijn (in verhouding tot HG).

Daarnaast wil ervaring totaal niks zeggen, helaas...
Een bekende, zeer lang actief binnen de KNPV en behorende tot de betere pakwerkers van Limburg, tevens al ruim 20 jaar bij de politie, heeft het 3 of 4 (interne) sollicitaties gekost voor dat hij uiteindelijk werd aangenomen als hondengeleider. De keus van de leiding viel eerder telkens op onervaren sollicitanten waarvan een aantal uiteindelijk toch weer moest afhaken...

Bedankt voor je reactie. Jammer om te horen, maar proberen kan altijd!
Wat is dan de reden voor de leiding om geen ervaren mensen sneller aan te nemen? Lijkt me best logisch, omdat diegene toch al veel meer weet?
 
Is er ook niks wat ik zou kunnen doen om mijn kansen te vergroten, ook al is het maar iets?


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #36 Gepost op: 22 januari 2016, 19:07:41
Citaat van: Aspirant37 link=msg=1401369 date=1453483185
Bedankt voor je reactie. Jammer om te horen, maar proberen kan altijd!
Wat is dan de reden voor de leiding om geen ervaren mensen sneller aan te nemen? Lijkt me best logisch, omdat diegene toch al veel meer weet?
 
Is er ook niks wat ik zou kunnen doen om mijn kansen te vergroten, ook al is het maar iets?

Mijn tip is, vind heel het vak leuk. Ga je nu niet te veel focussen op die ene functie. Het is goed om ambities te hebben, maar je moet alles eromheen ook leuk vinden. Er was iemand bij mij in de klas die bij de politie ging omdat hij bij het AT wilde, de rest deed hij wel omdat het moest. Die is na een jaar weggegaan. Iemand anders wilde ook persé bij een speciale eenheid, werken op straat vond hij niet leuk, maar "daar beet hij wel door heen.  Die is na 2 jaar weggegaan.

Als hondengeleider heb je een leuke baan en is het net wat anders dan wanneer je dat niet bent. Maar je gaat nog steeds naar aanrijdingen, verdachte situaties, overlast van jeugd. Allemaal situaties waar je waarschijnlijk geen hond bij nodig hebt. Mijn tip is om heel het vak leuk te vinden. Tijdens je opleiding ga je zo veel zien en meemaken. Daarna heb je nog tijd genoeg om een andere leuke functie te zoeken. Succes!
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #37 Gepost op: 22 januari 2016, 20:23:24


Daarnaast wil ervaring totaal niks zeggen, helaas...

Dat klopt. Tegenwoordig kijkt men veel vaker naar ehh, "andere kwaliteiten."


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #38 Gepost op: 22 januari 2016, 20:43:30
Citaat van: CopVR3 link=msg=1401271 date=1453459334
Niv 5 wordt steeds meer ontwikkeld. Je bent na 2 of 3 jaar inspecteur waarin je voornamelijk wordt ingezet voor werk achter de (computer)schermen. (Wel operationeel)
Plannen schrijven, 3 hoeksoverleggen etc...
En je kunt hovj worden. Dan werk je nog enigszins op straat.
Nu we het er toch over hebben... met N5 kun je toch ook wijkagent worden?
Dat meende ik ergens gelezen te hebben...


Aspirant37

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #39 Gepost op: 22 januari 2016, 20:51:46
Citaat van: Sesamzaadje link=msg=1401374 date=1453486061
Mijn tip is, vind heel het vak leuk. Ga je nu niet te veel focussen op die ene functie. Het is goed om ambities te hebben, maar je moet alles eromheen ook leuk vinden. Er was iemand bij mij in de klas die bij de politie ging omdat hij bij het AT wilde, de rest deed hij wel omdat het moest. Die is na een jaar weggegaan. Iemand anders wilde ook persé bij een speciale eenheid, werken op straat vond hij niet leuk, maar "daar beet hij wel door heen.  Die is na 2 jaar weggegaan.

Als hondengeleider heb je een leuke baan en is het net wat anders dan wanneer je dat niet bent. Maar je gaat nog steeds naar aanrijdingen, verdachte situaties, overlast van jeugd. Allemaal situaties waar je waarschijnlijk geen hond bij nodig hebt. Mijn tip is om heel het vak leuk te vinden. Tijdens je opleiding ga je zo veel zien en meemaken. Daarna heb je nog tijd genoeg om een andere leuke functie te zoeken. Succes!

Hele goeie tip, Thanks! Weet zeker dat ik het gewone politie werk ook mooi vind, maar hondengeleider zou echt perfect zijn!

Andere tips om iets meer voorsprong te hebben zijn er eigenlijk dus niet?