Verschillen van het (pre)hospitale systeem tussen Nederland en België

Auteur Topic: Verschillen van het (pre)hospitale systeem tussen Nederland en België  (gelezen 8341 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Citaat van: Luer-lock link=msg=1439785 date=1469969941

Hoezo altijd met HA/HAP overleggen? Bij conclusie "meneer er is niets aan de hand", hoef je dit toch niet met een arts te overleggen? Uit LPA haal ik de verplichting ook niet...
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Reactie #41 Gepost op: 1 augustus 2016, 11:06:06
Dat is een regionaal besluit van onze MMA.
Never underestimate the power of stupid people


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #42 Gepost op: 1 augustus 2016, 11:18:21
Citaat van: Luer-lock link=msg=1439931 date=1470042366
Dat is een regionaal besluit van onze MMA.

Die dokter hoort een lintje te krijgen, eindelijk eens een dokter die uit zijn hangmat gebeld wil worden door verpleegkundigen die hem vertellen dat ze bij een patient staan waar helemaal niets mee aan de hand is.

Assistenten en/of paramedics die het bij mij proberen zijn masochisten.


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #43 Gepost op: 1 augustus 2016, 11:26:12
Citaat van: oma link=msg=1439934 date=1470043101
Die dokter hoort een lintje te krijgen, eindelijk eens een dokter die uit zijn hangmat gebeld wil worden door verpleegkundigen die hem vertellen dat ze bij een patient staan waar helemaal niets mee aan de hand is.

Assistenten en/of paramedics die het bij mij proberen zijn masochisten.
Nee, die MMA wil dat de huisarts uit z'n bed gebeld wordt terwijl hij/zij lekker in d'r hangmatje schommelt. Ik ken geen protocol dat "bel MMA" voorschrijft..
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #44 Gepost op: 1 augustus 2016, 11:42:53
Citaat van: Luer-lock link=msg=1439931 date=1470042366
Dat is een regionaal besluit van onze MMA.
In de regionale aanvulling 12.1 die in mijn LPA app staat, lees ik dat niet terug...

Het kopje EHGV roept iets over een formuliertje en advies/alarmsymptomen.

De HA/HAP komt pas in beeld bij twijfel of de verwachting dat hij/zij nog wat moet gaan doen.
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #45 Gepost op: 1 augustus 2016, 11:44:53
Citaat van: Rhonus link=msg=1439936 date=1470043572
Nee, die MMA wil dat de huisarts uit z'n bed gebeld wordt terwijl hij/zij lekker in d'r hangmatje schommelt. Ik ken geen protocol dat "bel MMA" voorschrijft..

Huisartsen zijn lieve dokters. Ik zou die MMA/SOA-arts die zegt dat zijn verpleegkundigen mij moeten bellen om te vertellen dat ze bij een patient staan waar niets mee aan de hand is snel genezen waardoor hij het nooit meer in zijn kop haalt om het zo te doen.