Blauw aan bij oefening ???

Auteur Topic: Blauw aan bij oefening ???  (gelezen 5376 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 14 oktober 2005, 15:14:30
Gelet op de foto, het is een wedstrijd met op de voorgrond een baancommisaris, sukkels.

Erik
Als gast zijnde kun je je eigen maar beter netter uitten hier


ajax

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 14 oktober 2005, 15:23:54
Gelet op de foto, het is een wedstrijd met op de voorgrond een baancommisaris, sukkels.

Erik

Nou kan je vertellen het zijn geen wedstrijden maar gewoon een peletons oefening. Over wedstrijden gesproken we speelde zaterdag wedstrijden en daar mocht een gedeelte met prio 1 gereden worden dat vond ik ook erg vreemd


Cerberus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
  • Geen beter weer dan brandweer
Reactie #22 Gepost op: 20 oktober 2005, 11:02:13
Misschien moet Koos Spee (hij is de landelijke verkeersofficier van justitie en hoofd van het landelijk Bureau Verkeershandhaving) maar eens deze stukjes lezen en passende acties nemen. We willen allemaal proffesioneel overkomen maar handelen daar niet naar.  :-\


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #23 Gepost op: 20 oktober 2005, 21:12:59
Misschien moet Koos Spee (hij is de landelijke verkeersofficier van justitie en hoofd van het landelijk Bureau Verkeershandhaving) maar eens deze stukjes lezen en passende acties nemen. We willen allemaal proffesioneel overkomen maar handelen daar niet naar.  :-\

Hier heeft Koos vast geen tijd voor, bovendien is het 'onjuist' gebruik van blauwlicht helemaal niet zo'n punt als iedereen er hier over denkt, ik weet ook dat ze het hier op het forum er niet met mij over eens zijn.
Wat ik ook weet is dat er voor Koos wordt meegelezen op dit forum.

Ik denk dat er zo af en toe wat vrijstellingen gegeven moeten worden om met licht en geluid te mogen rijden zonder incident, dus bijv. met een oeffening om zo de chauffeurs, maar ook het publiek te laten wennen en te oeffenen met die blauwe lichten en geluid aan. Je rijdt dan wel met gepaste snelheid en kan dan ook makkelijker op de andere automobilisten reageren.
Nu is er geen enkele oeffenmogelijkheid, ook niet bij politie en ambu.

Dit is wat MdeBruine ook al voorstelt en is helemaal niet verkeerd.
De paniek, schrik en stress die bij de medeweggebruiker zou ontstaan is alleen maar een teken dat die weggebruiker nog veel moet leren en beter op moet letten, dan schrikt hij niet zo gauw.(of anders gewoon zijn/haar rijbewijs inleveren als hij niet durft)

Hier op het forum hebben ze nog een antwoord van mij tegoed over het gebruik van blauwlicht bij een 'prioriteit 2' uitruk, deze is officieel schriftelijk voor gelegd aan afdeling servicevoorlichting van het Min. van binnenlandse zaken, mondeling durfden ze de discussie niet aan, maar dit antwoord komt.
Ik heb hier tevens de vraag over het gebruik van alleen blauwlicht tijdens een nachtelijke uitruk bij gedaan.
Ook ik ben benieuwd hoe hierop gereageerd wordt.

Al met al wordt er in de 'officiele' kringen nogal luchtig gedaan over het gebruik van blauw, wanneer wel en wanneer niet.

Aan de andere kant hebben we in nederland nog al de nijging om onze oren te laten hangen naar de makkelijkste oplossing.
We hebben het over een kort lontje, en vragen de burger is wat liever tegen elkaar te doen. De oorzaak zijn de vele frustraties die we o.a. op straat tegen komen. Die halen we niet weg we vragen gewoon of je er mee wil leven, dat is toch veel gemakkelijker.
Nemo me impune lacessit