Sollicitatietraject Weginspecteur

Auteur Topic: Sollicitatietraject Weginspecteur  (gelezen 4994 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Faalhaas

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Gepost op: 14 februari 2016, 10:04:48
Kan iemand mij meer vertellen over hoe het sollicitatietraject verloopt voor de functie van weginspecteur?
Lees dat een assessment onderdeel is van het traject, wat moet ik mijn hierbij voorstellen?

Evt andere tips of adviezen mbt het sollicitatietraject zijn ook welkom.  :)




Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2016, 13:19:12
Het assesment is een test waarbij je karakter getest wordt in een rollenspel. Daarnaast zal er gesproken worden over jouw karakter middels een inzichten test.
Hierin wordt geprobeerd je persoonlijkheid te testen om te kijken of je voldoende juiste competenties bezit of dat deze je gemakkelijk zijn aan te leren. Hierop kan je afvallen.
Mocht je door deze test zijn dan zullen er nog een aantal matchings gesprekken plaats vinden met meestal
1 HRM ,regio afdelingshoofd.
2 gesprek met de teamleider van je plaatsingslocatie
3 evt 2e gesprek met hierbij de plaatsvervangend teamleider en een aantal WIS 'n

Na dit alles wordt er uitslag gegeven over wie er geplaatst gaat worden.

Vanaf de eerste werkdag zal de teamleider verder alles gaan regelen m.b.t. Opleiding,dienstkleding enz.
Daarnaast zal je gekoppeld gaan worden aan een ervaren WIS als mentor. Eerste periode rij je mee. Meestal pas na het behalen van de opleiding en een positief eingesprek tussen mentor en teamleider en nieuwe collega zal je pas zelfstandig gaan rijden. Duurt meestal een half jaar tot een jaar.


Hoogvliet

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2016, 08:45:34
Bedankt voor deze duidelijke uitleg, ik heb 2-3 weken geleden gesolliciteerd als weginspecteur bij Rijkswaterstaat in de regio Randstad. De vacature stond op www.werkenvoornederland.nl en het lijkt me geweldig om dit mooie beroep uit te oefenen.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #3 Gepost op: 1 april 2016, 19:34:07
Jij en duizend anderen......volgens mij het populairste beroep van Nederland,lol.


Hoogvliet

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #4 Gepost op: 1 april 2016, 22:01:02
Klopt Berger, ik heb het idee dat er wel een aantal honderd brieven verstuurd zijn. Hoe kan het toch dat dit beroep in korte tijd zo populair is geworden?
De sluitingsdatum was 21 maart j.l. en tot op heden nog niets vernomen. Toch maak ik een goede kans en niet geschoten is altijd mis.
Updates over het traject zal ik hier wel posten. Fijn weekend!


Hoogvliet

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #5 Gepost op: 11 april 2016, 18:05:04
Helaas een teleurstellend bericht mogen ontvangen:

Naar aanleiding van jouw sollicitatie naar de vacature van Weginspecteur delen wij je het volgende mee.
 
Op basis van de ontvangen sollicitaties is een selectie gemaakt van kandidaten met wie de selectiecommissie (in eerste instantie) zal spreken. Helaas behoor je niet tot deze kandidaten.
 
Dit betekent dat er wat tijd overheen kan gaan, voordat je definitief bericht van ons ontvangt over het verdere verloop van de procedure.


Ben benieuwd, maar heb weinig hoop.