Bekeuren in vrije tijd

Auteur Topic: Bekeuren in vrije tijd  (gelezen 10727 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Drenthe_Roden

  • Geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #30 Gepost op: 10 januari 2016, 20:57:10
Als ik bij pa/ma in de auto zit en iets kan écht niet door de beugel dan bekeuren zij gewoon op kenteken. Maar indien mogelijk (verkeerslicht etc. ) even de bestuurder attenderen de eerstvolgende parkeergelegenheid te pakken ( met legitimatie ) en een goed gesprek te voeren. Wil soms wel eens beter helpen dan een bekeuring.
Eerst zien, dan geloven.


guest15549

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 10 januari 2016, 21:09:21
Citaat van: silque link=msg=1398867 date=1452454670
ik kan in ieder geval wel vertellen dat bovenstaande casus in een bezwaarprocedure het niet gehaald heeft en de bekeuring gewoon is doorgegaan.

Krijg je als agent ook te horen of je bekeuringen wel of niet zijn vernietigd in bezwaarprocedures?  :o


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #32 Gepost op: 10 januari 2016, 21:45:41
Citaat van: Drenthe_Roden link=msg=1398871 date=1452455830
Als ik bij pa/ma in de auto zit en iets kan écht niet door de beugel dan bekeuren zij gewoon op kenteken. Maar indien mogelijk (verkeerslicht etc. ) even de bestuurder attenderen de eerstvolgende parkeergelegenheid te pakken ( met legitimatie ) en een goed gesprek te voeren. Wil soms wel eens beter helpen dan een bekeuring.
Dat zou ik toch beter niet doen, een goed gesprek kan wel eens heel anders gaan lopen.
En bovendien hebben zij waarschijnlijk hun geweldmiddelen ook niet bij zich laat staan een porto.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Drenthe_Roden

  • Geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #33 Gepost op: 10 januari 2016, 21:47:56
Citaat van: Sjoerdiej link=msg=1398888 date=1452458741
Dat zou ik toch beter niet doen, een goed gesprek kan wel eens heel anders gaan lopen.
En bovendien hebben zij waarschijnlijk hun geweldmiddelen ook niet bij zich laat staan een porto.

Da's natuurlijk altijd de afweging maken. Maar ze werken allebei al 25 jaar bij de baas dus denk dat ze wel wat werkervaring hebben  ;) en natuurlijk die afweging kunnen maken.
Eerst zien, dan geloven.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #34 Gepost op: 10 januari 2016, 21:49:33
Citaat van: Drenthe_Roden link=msg=1398890 date=1452458876
Da's natuurlijk altijd de afweging maken. Maar ze werken allebei al 25 jaar bij de baas dus denk dat ze wel wat werkervaring hebben  ;)
Ja maar de baas kan niet voorspellen wie de bestuurder van die auto is en wat die van plan is.
In een seconde kan het gebeurt zijn. :-\
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Drenthe_Roden

  • Geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #35 Gepost op: 10 januari 2016, 21:51:22
Citaat van: Sjoerdiej link=msg=1398891 date=1452458973
Ja maar de baas kan niet voorspellen wie de bestuurder van die auto is en wat die van plan is.
In een seconde kan het gebeurt zijn. :-\

Die mooie Samsung kan mensen/kentekens natrekken toch?  :)

Daarnaast moeten we niet die argwanende Amerikaanse situaties krijgen want wat zouden collega's zonder vuurwapen dan moeten beginnen?
Eerst zien, dan geloven.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #36 Gepost op: 10 januari 2016, 22:14:34
Krijg je als agent ook te horen of je bekeuringen wel of niet zijn vernietigd in bezwaarprocedures?  :o
Nee, helaas niet.


guest15549

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 10 januari 2016, 23:01:07
Citaat van: Drenthe_Roden link=msg=1398890 date=1452458876
Da's natuurlijk altijd de afweging maken. Maar ze werken allebei al 25 jaar bij de baas dus denk dat ze wel wat werkervaring hebben  ;) en natuurlijk die afweging kunnen maken.

Alsnog kan dat nog eens verkeerd uitpakken.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #38 Gepost op: 10 januari 2016, 23:38:12


Nee, helaas niet.

Als je het telefoonnummer voor aanleverende instanties van het CVOM belt dan geven zij je telefonisch aan wat de status is.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


Drenthe_Roden

  • Geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #39 Gepost op: 11 januari 2016, 00:29:57
Citaat van: RS496 link=msg=1398922 date=1452463267
Alsnog kan dat nog eens verkeerd uitpakken.

Ik snap niet wat de "lijst met omgekomen politiefunctionarissen" hiermee te maken heeft? Kijk, als een agent aan het werk is kan hem hetzelfde overkomen als wanneer hij iemand in vrije tijd aanspreekt. Hij kan dan alleen niet  op dezelfde manier handelen. En als je bij de politie gaat functioneren moet je wel bereid zijn om de "risico's van het vak" te willen aanvaardden. Dus gelieve niet meer zo dramatisch te doen, want zoals ik al zei: altijd de afweging maken. En als de betrokkene als een malloot overal langs/doorheen knalt zal je die sowieso al niet volgen. En bijkomend feit is dat er al jaren geen agent meer is komen te overlijden door een staandehouding.
Eerst zien, dan geloven.