Opleiding VP - Start week 21 2016

Auteur Topic: Opleiding VP - Start week 21 2016  (gelezen 19006 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Cbm

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #30 Gepost op: 25 februari 2016, 16:32:22
Hoi Maxell01 mag ik vragen wat jouw functie is binnen de NP. Je klinkt niet echt positief !


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #31 Gepost op: 25 februari 2016, 16:41:30
Citaat van: Cbm link=msg=1408825 date=1456414342
Hoi Maxell01 mag ik vragen wat jouw functie is binnen de NP. Je klinkt niet echt positief !
Zowel Maxell01 als ik zitten bij de VP. Het is en blijft een mooie hobby, maar heb de juiste verwachtingen. Je wordt zeer beperkt opgeleid in de huidige opleiding wat betekent dat je dus ook maar zeer beperkt inzetbaar bent. Als je het idee hebt van achtervolgingen en spoedritten dan kom je, zeer waarschijnlijk, bedrogen uit. Als je het wil doen voor een geweldige leerervaring en een mooie bijdrage aan een veiliger Nederland en je jezelf dienstbaar wil opstellen dan is het een prachtige job.

En verder, de politie zelf is gewoon een nogal aparte organisatie. Lees hiervoor maar het vrijwilligerstopic op dit forum.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Cbm

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #32 Gepost op: 25 februari 2016, 17:50:25
Je wordt inderdaad beperkt ingezet maar denk dat we hiervan op de hoogte zijn anders kunnen we beter solliciteren naar de functie hoofd-agent.


groenier

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #33 Gepost op: 25 februari 2016, 20:48:46
Dank voor de toelichting! Ik kijk uit naar de opleiding en invulling geven aan de rol van Politievrijwilliger. En wel weer aardig om op zijn 42e weer huiswerk te moeten maken  ;D Enige waar ik (een beetje) tegenaan hik is de periode waarin de opleiding twee avonden beslaat en hoe ik dat goed ga stroomlijnen met mijn werk. Maar goed: dat is aan mij natuurlijk om dat goed op te lossen.

Is jullie inmiddels duidelijk hoe lang de periode beslaat de opleiding uit twee avonden bestaat? Ik hoor daarover wisselende verhalen, variërend van 16, 20 en 24 weken. Want dat is dat één avond 'fysiek' en één avond theorie? Omdat tijdens mijn werving & selectie het onderdeel Bewust Blauw is overgeslagen is me dat nog niet bekend.


Tommiepl

  • Selectie Vrijwillige Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #34 Gepost op: 25 februari 2016, 21:05:55
Citaat van: groenier link=msg=1408883 date=1456429726
Is jullie inmiddels duidelijk hoe lang de periode beslaat de opleiding uit twee avonden bestaat? Ik hoor daarover wisselende verhalen, variërend van 16, 20 en 24 weken. Want dat is dat één avond 'fysiek' en één avond theorie? Omdat tijdens mijn werving & selectie het onderdeel Bewust Blauw is overgeslagen is me dat nog niet bekend.
Hi Groenier! Bij mij werd verteld dat ik voor 1,5 jaar minimaal rekening moest houden met twee avonden per week. Welke regio heb je voor gesoliciteerd?

PS: Je hoeft maar 1 keer een berichtje in een topic te posten hoor. Blijft het beetje overzichtelijk.  ;)


groenier

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #35 Gepost op: 25 februari 2016, 23:15:01
Hey Tommie,

Ik heb gesolliciteerd voor de regio Brabant (Tilburg e.o.) maar er is nog niets toegewezen. En waar jij? Alle onderdelen van de selectie heb ik ondertussen afgerond. De mensen die ik spreek geven een wisselend antwoord op de vraag hoeveel avonden ik op de academie moet verschijnen.

Er wordt gesproken over een aantal maanden van twee avonden per week en een groter aantal maanden van een avond per week. Het is mij niet helemaal duidelijk...


Tommiepl

  • Selectie Vrijwillige Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #36 Gepost op: 26 februari 2016, 12:03:21
Gefeliciteerd! Hoe ging je eindgesprek en anticidenten onderzoek gegaan? Ik zou voor jezelf gewoon uitgaan van de twee avonden per week. Heb je ook geen teleurstellingen en als je het echt wil weten bel dan W&S even.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #37 Gepost op: 26 februari 2016, 13:43:55
Citaat van: Cbm link=msg=1408825 date=1456414342
Hoi Maxell01 mag ik vragen wat jouw functie is binnen de NP. Je klinkt niet echt positief !
Inderdaad VP, nogmaals lees de topics maar eens door over de politievrijwilligers dan zul je zien dat het allemaal niet zo is zoals het tijdens de voorlichtingssessies is verteld. Mag ook wel eens gezegd worden,  VP-ers staan nl. ook overal vooraan in het werkveld.


Tommiepl

  • Selectie Vrijwillige Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #38 Gepost op: 27 februari 2016, 17:48:52
Citaat van: Cbm link=msg=1404442 date=1454759380
Hoezo niet bij jouw thuis ? Maar je hebt wel een afspraak elders dan?? Hebben ze jouw gebeld hiervoor ??
Heb je ondertussen al een afspraak voor antecedenten onderzoek, CBM?


Cbm

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #39 Gepost op: 27 februari 2016, 22:16:58
Ja Tommiepl gesprek staat gepland voor de komende week. Ben jij al aan de beurt geweest.