Werkervaring vereiste bij politie?

Auteur Topic: Werkervaring vereiste bij politie?  (gelezen 3954 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jami1998

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Gepost op: 3 januari 2016, 20:22:04
Hallo mensen,

Laat ik me eerst even voorstellen.
Ik ben Jami en nieuw op dit forum.
In het dagelijks leven volg ik de opleiding Sport en Bewegen MBO4.
Qua werk heb ik wel eens een vakantie baantje gehad maar dat is het enige.

En daar gaat mijn vraag ook over.
Moet je om te solliciteren daadwerkelijk een doordeweekse baan hebben gehad?
En dan bedoel ik bijvoorbeeld na school nog werken in de avond of bijvoorbeeld in het weekend nog werken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 3 januari 2016, 20:34:12
Voor een straatfunctie bij de politie is geen specifieke vooropleiding of werkervaring vereist. Sterker nog, met de huidige "beloning" komt er bijna alleen maar jong volk binnen.

Tijdens de opleiding heb ik er zelf wel veel voordeel bij gehad dat ik al werkervaring en huisje boompje beestje had. Ik merkte dat ik daardoor anders in het leven stond dan mijn medestudenten die nog lekker bij papa en mama bivakkeerden en nog nooit echt gewerkt hadden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #2 Gepost op: 4 januari 2016, 07:24:39
Er zijn inderdaad geen eisen. Maar door het grote belangstelling in veel functies vallen soms wel mensen af in de briefselectie... ik denk dat ze daarin ook je werkervaring meenemen. Zorg dus wel voor een mooie brief!


Bpau

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2016, 19:48:44
Hey welkom!

Er zijn inderdaad geen eisen. Het hangt helemaal af van jouw kennen en kunnen, en bovendien van hoe je in het leven staat.
Dus iedereen heeft evenveel kansen.

Persoonlijk lijkt het me erg fijn om wel wat werkervaring te hebben. Zelf heb ik met erg veel culturen gewerkt en denk ik dat ik door die ervaring, in dat opzicht, anders tegen bepaalde dingen aankijk dan iemand die dat niet heeft.

Wat dinozzo ook aangeeft klopt dus volledig, vind ik.

Maar nogmaals, het is geen vereiste. En iemand die nog in het 'school wereldje' zit zullen sommige dingen ook weer makkelijker vinden. Ik denk dat het voor veel mensen best wel wennen is om na jaren lang werken ineens weer met de schoolboeken thuis te zitten ;D
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag Het is niet mijn intentie om iemand te


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2016, 23:31:11
De site van Kombijdepolitie verklapt het al een beetje, er wordt gekeken naar RELEVANTE werkervaring.

Laatst ook ter bevestiging een ervaren agent hierover aan de tand gevoeld. Die kon me vertellen dat het heel leuk en aardig is als je een poosje vakken gevuld hebt bij de Albert Heijn, maar voor je sollicitatie zal het niet uit maken.

Edit: Maar ook relevante werkervaring is geen vereiste, het is onderdeel van het geheel waar naar gekeken wordt.