GRIP 2 Zeer grote brand inzet compagnie (Van der Valk hotel) Terworm - Heerlen 21-01-2016

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand inzet compagnie (Van der Valk hotel) Terworm - Heerlen 21-01-2016  (gelezen 14228 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Brandweer Z-Limburg ‏@brwzuidlimburg 5 minuten geleden
Brand Van Der Valk Heerlen om 12.35 uur sein brand meester
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


hans2707

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 182
p2kflex
14:07:09 21-01-16GROUP-1inzet kleding container
1005108BRW Limburg Zuid (Onbekende code)
1005110BRW Zuid-Limburg (Kerkrade) (BvD)




honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: hans2707 link=msg=1401073 date=1453383522
p2kflex
14:07:09 21-01-16GROUP-1inzet kleding container
1005108BRW Limburg Zuid (Onbekende code)
1005110BRW Zuid-Limburg (Kerkrade) (BvD)

Naar mijn weten een HVH-R (hulpverleningshaakarmbak-redding) met daarin rolcontainers met o.a. een rolsteiger, puinruimgereedschap, elektronische zoekapparatuur, en dekens & kussens. Dat er ook kleding in zat, wist ik niet.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Waterkanon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Er zijn zoveel van dit soort branden in het verleden geweest met gigantische schade tot gevolg. Nu ook weer : een compagniesbrand nota bene, hotel voor maanden buiten bedrijf. Ik vraag me af waarom er bij dit soort werkzaamheden er niet gewoon een straal gereed ligt die meteen ingezet kan worden.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Citaat van: honderd link=msg=1401079 date=1453386937
Naar mijn weten een HVH-R (hulpverleningshaakarmbak-redding) met daarin rolcontainers met o.a. een rolsteiger, puinruimgereedschap, elektronische zoekapparatuur, en dekens & kussens. Dat er ook kleding in zat, wist ik niet.

Ik dacht dat dit te maken heeft met de kleding van brandweerlieden die zijn ingezet vieze kleding hebben die gereinigd moet worden. Die nemen ze niet mee naar kazerne maar wordt vanaf daar vervoerd. Zou een pilot over lopen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Arbeidshygiënisch werken.

Hele goede zaak.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Grote brand Van Der Valk Heerlen
Heerlen 21 januari - Vanmorgen is de brandweer gealarmeerd voor een grote brand in het Hotel van Van Der Valk te Heerlen.

Op donderdagmorgen 21 januari rond de klok van half elf werd de brandweer gealarmeerd voor een grote brand in het Hotel van Van Der Valk in Heerlen. De brand begon in het restaurantgedeelte van het pand. Alle aanwezige gasten en het personeel konden tijdig worden geëvacueerd en worden opgevangen in het naastgelegen Kasteel Terworm. Door de inzet van ongeveer 90 brandweermensen en vele voertuigen kon het sein brandmeester, rond 12.35 uur gegeven worden.

Bron: http://www.brandweer.nl/zuid-limburg/actueel/nieuws/?ActItmIdt=43017
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


guest12562

  • Gast
Citaat van: remung link=msg=1401034 date=1453371459
Alleen snap ik die laatste term van de opschaling niet. Mi br, gr br, zgr br, deze spreken voor zich. Die daar op volgende Cie br , compagnie brand?

Niet helemaal, brandweer Nederland gaat maar tot zeer grote brand, een compagnie brand wordt in sommige regio's geroepen, geen idee waarom?
Klinkt mss interessant?
Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat je een bepaald aantal voertuigen ter plaatsen wilt hebben in de vorm van een compagnie, dit hoeft niet perse wat te zeggen over de grote van de brand, maar kan ook gewoon over aflossing gaan bijv.. Het lijkt soms spannender dan het is.