Lotus verhalen

Auteur Topic: Lotus verhalen  (gelezen 63267 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 28 september 2005, 14:24:30
;) is me niet echt opgevallen...
vond het wel erg leuk om jullie aan het werk te zien!


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #11 Gepost op: 28 september 2005, 16:07:47
;) is me niet echt opgevallen...
vond het wel erg leuk om jullie aan het werk te zien!

 ;D


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #12 Gepost op: 28 september 2005, 16:58:53
oke de dag begon gezellig met z`n allen met de bus naar Duitsland ,Krefeld wel te verstaan.
We hebben op het programma staan een ketting botsing met alles erop en eraan.
Dus vanaf het ongeluk tot in het ziekenhuis.
Altijd leuke oefeningen.
We hebben een tijdje van te voren de letsels al toegedeeld gekregen en we moeten samen werken met leden van andere RUD (duitse lotus)verenigingen.

We komen aan en zien de voertuigen al liggen geweldig wat een puinhoop  ;D. dat belooft leuk te worden.

In een grote tent moeten we ons verzamelen en dan begint het grote grimeren.
Ik heb een open buik wond met uitpuilende darm dus die wordt gemaakt en ik kan even naar het toilet.
Er lopen intussen verschillende bobos rond en ook zijn er al notartsten op het terrein aanwezig.
Dus ik loop samen met een lotus collega naar de toiletten (zij heeft een scherf in haar buik) en we hebben veel bekijks.
Komt er ineens een notartst op ons toegelopen met de vraag of het nog wel goed gaat met ons.
Wij zo van tuurlijk waarom niet niet meer denkend aan de wonden ;D.
Nou zegt ie zal ik nu vast beginnen met jullie behandelen of wachten jullie tot de oefening.
sjips het kwartje valt en we liggen dubbel van het lachen.
We bedanken de dokter en lopen weer de tent in nageken door vele mensen .
Binnen maken we onze grime verder af .
Shock face en zweet erop en klaarrrr we zien er slecht uit dus we kunnen met de oefening beginnen :P
Even later (ondertussen drie uur later ongeveer) kunnen we de wrakken in en zoeken we onze plaatsen op het is intussen rond 20 00 geworden en voor ons mag de oefening beginnen.
Daar lig je dan in een bus die op zijn kant ligt het is al een hele toer om erin te komen laat staan eruit gehaald te worden.
We vragen ons dan ook langzaam af of het wel goed met ons zal aflopen.
OM 21 00 uur wordt het startsein gegeven en de eerste politie waqen horen we al heel snel aankomen rijden.
Wij liggen ongeveer in het midden van de ketting botsing dus het zal nog wel een tijdje duren voor er hulp komt.
Intussen liggen we wat te gekken en te kletsen tot ineens een daverende knal en rook iedereen wakker schud.
Er is wel aangegeen dat er een auto in de brand gaat vliegen maar niet dat het met zoooooooooo`n knal gaat.
Daarop beginnen we maar te schreeuwen om help.
Oja leuke anecdote de mensen in deze bus moeten nederlands spreken  wat er ook gevraagd of gezegd wordt.
Ondertussen heeft de wind zich gedraaid en komt de rook van de ontplofte auto af en toe bij ons binnen waaien :-X.
OOk zijn er al de eerste hulpverleners geariveerd in de bus en worden er mensen geholpen.
Er moeten door de brandweer stangen verwijderd worden omdat het een schoolbus is extra beveiligd dus.
dit gaat niet zonder slag of stoot en terwijl de eerste notarsten in de bus trieren komen ze ook bij mij een kijkje nemen.
Ik ben dan nog redelijk aanspreekbaar en ze gaat weer verder heb een triage t2 van hem gekregen dus kan nog wel even wachten( ze heeft de wond nog niet gezien).
Langzaam aan wordt ik steeds stiller en mijn lotus collega roept de dokter terug zo van hier gaat het niet goed.
Er zijn ondertussen als verschillende mensen uit de bus vooral de licht gewonden zijn al verdwenen.
Dus de dokter komt terug bij me kijken en vragt wat er aan de hand is .
Ik heb mijn hand over de wond en zeg dus dat ik buikpijn heb daarop kijkt ze onder mijn hand schrikt zich een hoedje en is het meteen paniek in de tent.
Ik moet nu stantepede eruit en niet eerst die met die beenbreuk die ze eruit aan het halen waren en die op mij ligt.
Ik word in een redkuip gelegd en meteen afgeveord naar een van de tenten.
Het is intussen donker geworden en er is geen plaats in de tent dus wordt ik buiten gedropt tussen de t2 slachtoffers.
De temperatuur is intussen echt gezakt naar onder de tien graden dus daar lig je dan kou te leiden geen deken niks.
Dan ineens staat die notartst van die middag voor mijn neus en zegt he jij hoort hier niet jij moet nu naar binnen.
Dus enkele THW mannen geronselt en ik land in de tent voor T1 tjes.
Lekker warm al gaat het me nu wel heel slecht intussen ik zak steeds verder weg en en moet steeds wakker gemaakt worden.
De wond wordt afgedekt met gazen en ik krijg twee infuzen, zuurstof en pijnmedicatie zodat ik helemaal onder zijl ga.
Dus ik doe maar een poging om niet in slaap te vallen.
Ineens hoor ik langs me een notartst vragen of ze ook kunnen intuberen en ik heb dan ineens zoiets van nee he die heeft het over mij.
Ja wordt er gezegdt en ik hoor dat er een beademings machine komt en even later lig ik aan de beademing.
Tube afgesneden en tussen de tanden geklemd.
Er zit een pleeg bij me die af en toe het slijm weg zuigt en die tegen me praat.
Even later is er een notartst wagen voor me beschikbaar en ik wordt erin geladen.
Ik lig nu lekker warm en ineens tikt die artst op mijn schouder zo van nu mag je wel even ophouden met spelen.
Ik hoor dat we de eerste zijn die van het terrein afgaan en naar het zieken onderweg zijn.
Ik geloof hem niet omdat er toch al veel mensen voor me uit de bus verdwenen waren.
Dus we zijn gezellig aan het kletsen terwijl we verdwalen in Krefeld op zoek naar het ziekenhuis waar we moeten zijn we hebben ogs aan dus dat is wel eluk.
Intussen vraagt de notarst heb je ook honger dan gaan we even een mac donalds zoeken. ze missen ons toch niet.
Jammer genoeg vinden we net op dat moment het ziekenhuis en wordt ik daar naar binnen gebracht.
Ik heb mijn oogjes weer dicht en wordt overgedragen aan de verpleegkundigen aldaar.
Eentje zegt blijf nog even zo liggen we willen iemand een loer draaien.
Een van de artsten die net uit de ok komt van en uitpuilende darm is onderweg naar beneden en ze hebben hem op laten piepen met de melding nog een open buik met darm uitpuiling.
Dus die man komt erbij en heeft echt zoiets van nee he niet weer eentje  ik ben al twee uur afgewerkt.
Hij kijkt onder de gazen en zegt oke dan kom maar ik ben nu toch hier meteen door naar de ok.
Op dat moment hebben ze hem toch maar gezegd dat het niet echt is en hij kan er de lol wel van in zien.
Ik mag dus eindelijk van de brancard en me afgrimeren :P
We hebben nog een hele tijd zitten kletsen en hij heeft de wond eens goed bekeken, ik kreeg een compliment van hem dat het echt wel echt leek en dat hij me ook echt wel geopereerd had als het echt was geweest.
 ;D ;D pfieuw maar goed dat het nep was.

Intussen zie ik op de klok dat het al 23 uur is geweest en dan is er ineens die brandweerman die me op komt halen en terug brengt naar de verzamel plaats.
Hier krijg ik te horen dat er verschillende mensen overleden zijn tijdens de oefening en dat iedereen met bussen  wij met onze eigen bus naar de grote grime tent terug worden gebracht.
Daar vinden we de overledenen van onze groep terug bij de nabespreking en daarna gaan we gezellig terug naar huis.
Moe ,koud maar voldaan.
Een iemand is echt naar het ziekenhuis gebracht met onderkoeling.
En eentje van onze groep is ook echt afgevoerd dus die moeten we nog gaan oppikken bij het ziekenhuis.
Weer een lange geweldige dag achter de rug.
wachtend op de volgende grote oefening.
Deze oefening is al weer anderhalf tot twee jaar geleden maar nog blijft de herrinering.

meegedaan aan deze oefening hebben
THW
feuerwehr van heel Krefeld eo en de bedrijfs brandweer van BAYER.
Duitse Rode kruis , Johaniter,Maltheser, notarsten van de brandweren uit verschillende grote steden in de buurt van Krefeld.
RUD leden en scholieren uit het krefeldse
Nederlandse meldkamer Venlo en GHOR waarvan ook een afvaardiging aanwezig op het rampterrein.
De politie  Krefeld en Nederlandse politie.
En nog vele anderen.


[verwijderd door de admin]
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #13 Gepost op: 29 september 2005, 19:01:04
Leuke oefening, Bam, jammer dat ik er niet bij was.  :-\ lijkt me leuk om zo'n oefening met de duitsers te doen.


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 29 september 2005, 21:04:21
Erg leuk verhaal!!!  :)


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #15 Gepost op: 30 september 2005, 01:01:37
Het is ook leuk om daar oefeningen te draaien en je ziet ook vaak dezelfde mensen terug dat maakt het weer een soort van reunie ;)
Hele andere werkwijze veel verschillende instanties die toch samen kunnen werken.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


firemanr

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 30 september 2005, 01:09:23
Intressant verhaal Bianca....leuk om de lange nacht door te komen..... ;D


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #17 Gepost op: 30 september 2005, 13:22:27
Het is ook leuk om daar oefeningen te draaien en je ziet ook vaak dezelfde mensen terug dat maakt het weer een soort van reunie ;)
Hele andere werkwijze veel verschillende instanties die toch samen kunnen werken.

Als je nog eens een lotus tekort komt, ik houd mij aanbevolen.   :D


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #18 Gepost op: 30 september 2005, 16:39:35

Als je nog eens een lotus tekort komt, ik houd mij aanbevolen.   :D

En wij komen dan altijd samen... dat snap je wel. ;D


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #19 Gepost op: 30 september 2005, 19:06:24
En wij komen dan altijd samen... dat snap je wel. ;D

Tuurlijk ik pik je wel op, ligt toch op de route. Wel gezellig zo saampie's  ;D

Oja Bam, wanneer uuhhhh, heb uuuhhhh je iets ?  ::)