Lotus verhalen

Auteur Topic: Lotus verhalen  (gelezen 63265 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Johanna

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
  • Lotus
Reactie #130 Gepost op: 30 december 2014, 08:24:55
Ergens ben ik blij dat ik nooit de hoogzwangere heb hoeven spelen. Ik ben zelf namelijk niet zo paniekerig als ik beval, ik kan me ook vreselijk ergeren aan die Amerikaanse bevallingen op tv. Maar het is misschien ook makkelijk praten voor iemand die zich zo goed kan ontspannen dat haar bevallingen pijnloos waren ^-^

Ik heb pas geleden op een ander forum nog een ervaring gelezen van een echte baarmoederruptuur. Ik zal eens kijken of ik een linkje plaatsen kan.

Soms vraag ik me af in hoeverre de scenario's haalbaar zijn, in hoeverre iemand ook echt een kans heeft om te overleven. Misschien leuk voor een ander draadje.


Johanna

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
  • Lotus
Reactie #131 Gepost op: 30 december 2014, 12:50:45
Hier dat linkje over hoe een baarmoederruptuur voelt, door dit verhaal vraag ik me af of wat sowieso de overlevingskansen zouden zijn voor iemand die op straat dit overkomt. Of heb ik je verkeerd begrepen en was de scheur zelf pas in het ziekenhuis?

Soms zijn de letsels die ik in de scenario's langs zie komen zo ernstig, dat ik me afvraag of zo'n slachtoffer in het echt het wel overleven zou, aangezien het wel even duurt voor de hulpverlening op gang komt. Laat ik daar eens een andere boom voor opzetten.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #132 Gepost op: 30 december 2014, 19:07:49
Er is alleen maar in het ziekenhuis gespeeld ( zirop oefening) en daar kreeg ik na een haf uur pas flink pijn in de buik. Ik had ook al op internet gezocht naar verhalen van mensen die dit mee hadden gemaakt en aan de hand daarvan heb ik gespeeld.
Eerlijk gezegd denk ik dat door het zo lang uitblijven van een gyneacoloog, ik in het echt al lang in shock was geweest en waarschijnlijk ook overleden.

De verpleegster heeft er haar leerpunten uitgehaald die ze ook in de groep ging gooien tijdens de nabespreking.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #133 Gepost op: 30 december 2014, 20:11:42
In de meeste (rampen)oefeningen is het individueel medisch handelen van de hulpverlener geen oefendoel, maar zijn er "grotere"doelen zoals triage, coördinatie, verdelen van beperkte resources, signaleren van verslechteringen. Je oefent iets ook om van je fouten te leren, iets oefenen wat je al kunt heeft niet zo veel zin. In dat soort oefeningen gaat het vooral om volume, en niet zozeer om de juiste behandeling.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis