De KNRM opent station in Huizen

Auteur Topic: De KNRM opent station in Huizen  (gelezen 49410 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Gepost op: 15 september 2005, 10:18:32
De KNRM komt naar Huizen.[/size]

De gemeente Huizen gaat de KNRM een renteloze lening (vier ton) verstrekken voor een onderkomen en geeft de Gooijer aan haar kado. De SAR taak gaat naar de KNRM. De reddingsbrigade Huizen gaat aanvullende taken verrichten en de KNRM reddingsboot bemensen. De opleiding komt voor rekening van de KNRM.
De oude post wordt afgebroken om plaats te maken voor de nieuwe.
Er is alleen nog het probleem van het vervoer van de brandweerhuizen naar een brand op het water, want die past niet in de Huizer, de overgebleven, kleinere boot van de reddingsbrigade.

Henk




Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #1 Gepost op: 15 september 2005, 10:34:28
Ik heb geen goed beeld van het strand en water van de gemeente Huizen, toch vind ik het een slechte zaak dat de hulpverlening zo uit elkaar wordt getrokken.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #2 Gepost op: 15 september 2005, 10:54:42
Ik heb geen goed beeld van het strand en water van de gemeente Huizen, toch vind ik het een slechte zaak dat de hulpverlening zo uit elkaar wordt getrokken.

Uit eerdere discussies hier is gebleken dat het aan de kust niet anders is. De hulp op het strand en het aangrenzende water wordt verleend door de reddingsbrigade, de rest is voor  de KNRM.

Henk


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 15 september 2005, 11:13:05
en nog een partij die mee mag doen om ruzie te maken om een bootje in nood


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #4 Gepost op: 15 september 2005, 11:28:39
en nog een partij die mee mag doen om ruzie te maken om een bootje in nood

geef alle instanties per regio dezelfde CAP-code. Alarmeer dan voor alle inzetten de gehele groep en evalueer na bijvoorbeeld 5 jaar de opkomst snelheid, opkomst van aantal eenheden, geschiktheid etc. Na 5 jaar krijgt de beste het "alleenrecht" en zullen de anderen naar zijn pijpen moeten dansen.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #5 Gepost op: 15 september 2005, 13:11:17
geef alle instanties per regio dezelfde CAP-code. Alarmeer dan voor alle inzetten de gehele groep en evalueer na bijvoorbeeld 5 jaar de opkomst snelheid, opkomst van aantal eenheden, geschiktheid etc. Na 5 jaar krijgt de beste het "alleenrecht" en zullen de anderen naar zijn pijpen moeten dansen.

Dat is op het ogenblik een berger, Jachtservice Huizen, (die slaapt in z'n zeilboot met de scanner aan op het eilandje de schelp met de tornado langszij) dus dat lijkt me niet werkbaar: geldelijk gewin laten regeren over de hulpverlening. Er zullen wel eens afspraken met de mijnheer gemaakt moeten worden. Ëen klub van maken lijkt me nog steeds het beste.

Of de kustwacht laten doen wat ze het beste kan en voor bedacht is: laten coördineren. Als er gezegd wordt er zijn al drie boten onderweg niet als vierde erachteraan stuiven. Eigenlijk is twee wel genoeg, toch?

Henk


AS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #6 Gepost op: 15 september 2005, 14:28:06
Henk,
Je hebt er geen bronvermelding bij staan, maar ik neem aan dat je dit niet uit je duim zuigt.
Stond het in de krant?

Maar renteloze lening van 4 ton, niet gek. Als de omringende gemeenten besluiten mee te doen, kunnen de brigades daar ook hun taken inkrimpen/ bezuinigen!
Dat is nog eens mooi bezuinigen op de lange termijn.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #7 Gepost op: 15 september 2005, 14:37:32
Henk,
Je hebt er geen bronvermelding bij staan, maar ik neem aan dat je dit niet uit je duim zuigt.
Stond het in de krant?

Maar renteloze lening van 4 ton, niet gek. Als de omringende gemeenten besluiten mee te doen, kunnen de brigades daar ook hun taken inkrimpen/ bezuinigen!
Dat is nog eens mooi bezuinigen op de lange termijn.



Ja, ingewijden wisten het al langer natuurlijk, maar vandaag stond het officieel in de Gooi- en Eemlander. Wat er niet bij stond is dat de KNRM als voorwaarde heeft gesteld dat hun komst geen gevolgen mag hebben voor de financiële steun aan de reddingsbrigades.
Maarja, hoe controleer je dat en welke sancties hang je daar aan...

Henk


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #8 Gepost op: 15 september 2005, 16:56:58
Citaat
geef alle instanties per regio dezelfde CAP-code. Alarmeer dan voor alle inzetten de gehele groep en evalueer na bijvoorbeeld 5 jaar de opkomst snelheid, opkomst van aantal eenheden, geschiktheid etc. Na 5 jaar krijgt de beste het "alleenrecht" en zullen de anderen naar zijn pijpen moeten dansen.

Rolf, ik weet dat er bij jouw sector strijd moet worden geleverd om de markt en dat dan de concessie vergeven wordt. Op het water is dat een frisse kijk op de zaken. Wie weet valt er meteen een reality show voor TV van te maken.... 8)

Met een ruime blik en wat fantasie zijn de mogelijkheden eindeloos.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


duif

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #9 Gepost op: 15 september 2005, 18:23:14
stond laatst iets in de veronica gids dacht ik over het werk en het opleide van mensen van en voor de knrm.
is mischien ook een leuke show van te maken

groeten duif