BHV Veiligheidsprotocol buiten de reguliere werktijden

Auteur Topic: BHV Veiligheidsprotocol buiten de reguliere werktijden  (gelezen 6475 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

BOOF

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Gepost op: 25 januari 2016, 09:24:06
Ik heb een vraag over een veiligheids protocol.

Binnen de reguliere werktijden is inmiddels alles op papier gezet en getekend door derde.

Maar hoe zit dit nu met het schoonmaak bedrijf?
Die werkt buiten de reguliere werktijden en is tijdens de werkzaamheden maar alleen.
Als ik het goed heb begrepen is het bedrijf waar hij/zij voor werkt verantwoordelijk / aansprakelijk voor het regelen van een BHV voorziening.

Klopt dit , heb ik dit goed?
En hoe zet ik zoiets op papier zodat het schoonmaak bedrijf hier een handtekening onder zet?

BVD




BOOF

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #1 Gepost op: 26 januari 2016, 08:56:00
niemand een advies?


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #2 Gepost op: 26 januari 2016, 12:12:37
In het geval er geen BHV-ers aanwezig zijn, tijdens de werkzaamheden van de schoonmaakdienst, is er overleg noodzakelijk met de opdrachtgever en uitvoerend schoonmaakbedrijf over de voorzieningen. Ook dient dit opgenomen te zijn in het schoonmaakcontract. Tevens deinen de verantwoordelijkheden te zijn vastgelegd.
Bij instappen begint de inzet.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2016, 10:20:50
Het OSB heeft algemene voorwaarden etc. Misschien bij deze club eens informeren.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #4 Gepost op: 27 januari 2016, 10:25:40
Er zijn vanuit de schoonmaakwereld zelfs checklisten, waar dit duidelijk in naar voren komt en een punt van aanvaarding is, o.a. gebaseerd op de ARBO wet.
Bij instappen begint de inzet.


BOOF

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #5 Gepost op: 28 januari 2016, 09:32:48
Schoonmaak bedrijf hierover gesproken, en zoals verwacht....... hebben ze er nog nooit van gehoord !

Maar als ik iets aanlever zijn ze wel bereid om er een handtekening onder te zetten.

@Thor : Wat is OSB ?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2016, 13:19:16
Citaat van: BOOF link=msg=1402471 date=1453969968
Schoonmaak bedrijf hierover gesproken, en zoals verwacht....... hebben ze er nog nooit van gehoord !

Maar als ik iets aanlever zijn ze wel bereid om er een handtekening onder te zetten.

@Thor : Wat is OSB ?


Ondernemersorganisatie schoonmaak en bedrijfsdiensten. OSB.