Politie Hondengeleiders voertuigen

Auteur Topic: Politie Hondengeleiders voertuigen  (gelezen 230108 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #220 Gepost op: 9 februari 2011, 22:00:12
Worden ze dan hetzelfde als die donker blauwe Mercedes voertuigen van Haaglanden?  e050
Brandweer Papendrecht


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #221 Gepost op: 9 februari 2011, 22:05:37
Worden ze dan hetzelfde als die donker blauwe Mercedes voertuigen van Haaglanden?  e050

Dat ga je vanzelf zien ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


WLTIM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
  • Beveiliger / Centralist Security op Schiphol
    • Regio15
Reactie #222 Gepost op: 11 februari 2011, 16:05:56
Het zijn in elk geval mooie wagens waar de hondengeleiders denk ik trots op kunnen zijn
Redacteur van Regio15  Volg de regio15 twitter op http://twitter.com/regio15/ voor de allerlaatste updates ! De regio15 tiplijn voor Haaglanden: 070 -


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #223 Gepost op: 13 februari 2011, 12:44:38




De nieuwe hondengeleidersbus van GLZ. Zoals gezegd is het PD licht niet meer een rij sputnik modules; maar een led strip. Verder is amber onderin de onderbak nu uitgebreid met Sputnik rondom, met een flasher, dus die doet 'mee' met het patroon van blauwblauw. Overigens kan het meen ik WEL tegelijk aan; wat niet mag :)



Verder uitgerust met headlightflashers, (amber dus), airco voor de hond i.p.v. uitsluitend een ventilatie, camera achterzijde, vluchtluik hond, werklicht achterzijde, nieuwe sirene, handzoeklicht, AED, 2 lange wapenstokken, 2 streamlight stinger LED's (geen MagLites meer in onze regio), mobi, nieuwe alcoholtester (naam is me even ontschoten), en een automaat met tiptronic :)




Bedienkastje (omgedoopt tot helicopterpaneel):
v.l.n.r: vluchtluik hond; boven: werklicht, camera achterzijde, ventilatie aan, snelheid ventilator; onder: headlight flashers, amber, afzuiging aan


De zoeklamp; zijnde een Hella Marine:

http://www.hellamarine.com/?a=3&t=3&View=FullStory&productID=473&pcid=21


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #224 Gepost op: 13 februari 2011, 12:59:39

De zoeklamp; zijnde een Hella Marine:

http://www.hellamarine.com/?a=3&t=3&View=FullStory&productID=473&pcid=21


Verrassende keuze, zo'n los zoeklicht.
Een zoeklicht op het dak lijkt mij handiger, mede gelet op weerkaatsing van licht op de ruiten als je vanuit de de auto gaat schijnen.

Weet je toevallig wat de reden hierachter is? :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #225 Gepost op: 13 februari 2011, 13:54:15

De nieuwe hondengeleidersbus van GLZ.

Mooi bak! Er is in ieder geval niet bezuinigd op de "opties". Lijkt me een fijne bus om mee te werken.
Nog een vraagje: Staat de tekst "HONDENBRIGADE" op deze bus? Op de andere Nijmeegse bussen is dat volgens mij wel het geval.
Senior GGP / Oost-Brabant


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #226 Gepost op: 14 februari 2011, 11:51:44
Verrassende keuze, zo'n los zoeklicht.
Een zoeklicht op het dak lijkt mij handiger, mede gelet op weerkaatsing van licht op de ruiten als je vanuit de de auto gaat schijnen.

Weet je toevallig wat de reden hierachter is? :)

Ons is verteld dat een zoeklicht op het dak niet mag omdat het de 360 graden blauw blokkeert; en OP de dakset wordt de auto gewoon onacceptabel te hoog denk ik zelf... Hij is inderdaad niet echt praktisch, ik heb 'm die dienst meermalen geprobeerd maar je ziet zelf als inzittenden meteen geen steek meer...

Mooi bak! Er is in ieder geval niet bezuinigd op de "opties". Lijkt me een fijne bus om mee te werken.
Nog een vraagje: Staat de tekst "HONDENBRIGADE" op deze bus? Op de andere Nijmeegse bussen is dat volgens mij wel het geval.

Nee, de tekst ontbreekt inderdaad (vooralsnog), men is druk bezig dit te regelen. Maar omdat het 'afwijkt' van de landelijke striping (politiestriping.nl) is het net als bij de voorgaande bussen nogal een politiek gespeeld spel, maar ze doen hun best.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #227 Gepost op: 14 februari 2011, 13:09:24
Ons is verteld dat een zoeklicht op het dak niet mag omdat het de 360 graden blauw blokkeert; en OP de dakset wordt de auto gewoon onacceptabel te hoog denk ik zelf... Hij is inderdaad niet echt praktisch, ik heb 'm die dienst meermalen geprobeerd maar je ziet zelf als inzittenden meteen geen steek meer...

Nee, de tekst ontbreekt inderdaad (vooralsnog), men is druk bezig dit te regelen. Maar omdat het 'afwijkt' van de landelijke striping (politiestriping.nl) is het net als bij de voorgaande bussen nogal een politiek gespeeld spel, maar ze doen hun best.

In het midden van de balk blokkeert hij niets, daar zitten immers geen lampen. Zal eerder een kostenplaatje en gebruikersgemak zijn geweest. Hoevaak gebruik je een zoeklamp (naast de alley&take-down's)

Vwb de striping, het schijnt dat er, tezamen met de nieuwe dingen die toegevoegd worden, ook een plekje komt voor teksten als OvD-P, HONDENBRIGADE, VOA etc.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #228 Gepost op: 16 februari 2011, 19:04:00
Inmiddels staat "Hondenbrigade" op de kont van deze bus :D


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #229 Gepost op: 27 februari 2011, 09:22:32



Merk voertuig: Volkswagen Transporter T5
District: ***
Regio: Korps Landelijke Politie Diensten
Bijzonderheden: