Hoofdagent opleiding, digitaal diploma bij de hand?

Auteur Topic: Hoofdagent opleiding, digitaal diploma bij de hand?  (gelezen 4475 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

nuri

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Gepost op: 26 januari 2016, 19:32:22
Goedenavond,

Ik wou me graag inschrijven voor opleiding als hoofdagent.
Bij de checklist staat:

Heb je een digitaal versie van je diploma bij de hand (max. 1 MB)? Bij voorkeur is dit een uittreksel uit het diplomaregister (deze kun je downloaden via het diplomaregister: www.duo.nl, inloggen met je DigiD). Sta je niet in het diplomaregister, scan dan je diploma in.

Ik doe op dit moment examenjaar HAVO en hierdoor heb ik nog geen diploma in ontvangst gekregen.
Hoe zit het hiermee voor de HAVO kandidaten die zich wel willen solliciteren maar geen diploma kunnen opsturen?




Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #1 Gepost op: 26 januari 2016, 19:55:13
Als het goed is kun je ook aangeven dat je op dit moment nog niet in het bezit bent van een diploma of dat je nu in het laatste jaar van een opleiding zit. Wanneer je dit doet zullen ze op een later moment, indien je uitgenodigd wordt, alsnog vragen om je diploma te tonen (zo ging het althans bij mij in juni/juli). Je kunt ook altijd in het vakje 'opmerkingen' aangeven wanneer je je diploma hoopt te ontvangen.


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2016, 10:26:16
Bovenstaande verhaal van Dominique08 kan ik bevestigen. Je kunt later alsnog je diploma sturen. Succes!
Aspirant


nuri

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2016, 17:48:32
Heel erg bedankt,

Ik heb nog 1 laatste vraag als u het niet erg vindt.
Ik moet ook aangeven of ik in bezit ben van B rijbewijs.
Ik ben sinds deze week bezig met rijlessen voor het behalen van een autorijbewijs.
Kan ik het als ja aanvinken sinds ik 100% zeker weet dat ik mijn rijbewijs behaalt heb voordat de opleiding zal beginnen in oktober?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #4 Gepost op: 27 januari 2016, 17:56:37
Citaat van: nuri link=msg=1402303 date=1453913312
Heel erg bedankt,

Ik heb nog 1 laatste vraag als u het niet erg vindt.
Ik moet ook aangeven of ik in bezit ben van B rijbewijs.
Ik ben sinds deze week bezig met rijlessen voor het behalen van een autorijbewijs.
Kan ik het als ja aanvinken sinds ik 100% zeker weet dat ik mijn rijbewijs behaalt heb voordat de opleiding zal beginnen in oktober?
Nee je hebt hem niet. Je kan ook niet zeker weten dat je hem hebt gehaald tegen die tijd.
Het hoeft echter geen probleem te zijn, het kan echter wel zo zijn dat ze eisen dat je hem voor die datum, of een andere datum hebt gehaald.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #5 Gepost op: 27 januari 2016, 18:18:03
Wat @kaasje zegt inderdaad. Volgens mij kun je dat ook weer (eventueel) aangeven in een open ruimte als 'opmerking'. Maar het is in ieder geval geen probleem als je het nu nog niet hebt. Ik had Bewust Blauw aan het einde van de selectieprocedure en toen zat er ook een jongen bij die nog bezig is/was met zijn rijbewijs. De eis is dat je het binnen het eerste schooljaar haalt, want daarna begint de rijopleiding pas :)


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #6 Gepost op: 27 januari 2016, 19:50:29
Citaat van: nuri link=msg=1402303 date=1453913312
Heel erg bedankt,

Ik heb nog 1 laatste vraag als u het niet erg vindt.
Ik moet ook aangeven of ik in bezit ben van B rijbewijs.
Ik ben sinds deze week bezig met rijlessen voor het behalen van een autorijbewijs.
Kan ik het als ja aanvinken sinds ik 100% zeker weet dat ik mijn rijbewijs behaalt heb voordat de opleiding zal beginnen in oktober?
Gewoon aangeven dat je hem nog niet hebt. Blijf hier ook eerlijk over! Bij mij in klas zitten ook twee klasgenoten die het rijbewijs nog niet hebben. Dat was voor hen ook geen probleem.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


nuri

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #7 Gepost op: 27 januari 2016, 20:16:12
Ja natuurlijk zal ik er eerlijk antwoord op geven, zal niet ver bereiken met zwijgen en liegen in het leven zeker als een agent......

Ik had een vraag en wou het stellen op een forum om misverstanden te voorkomen. Heb hier dan ook een duidelijke antwoord erop gekregen.

Ik wil iedereen heel erg bedanken om me op weg te helpen richting de sollicitatie.

Ben benieuwd of ik in aanraking kom voor het beroep en hoe het zal verlopen, 'fingers crossed'


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #8 Gepost op: 27 januari 2016, 20:20:44
Graag gedaan! Veel succes met het afronden van de Havo en je sollicitatie bij de politie. ;)
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Macchill

  • Geïnteresseerde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #9 Gepost op: 27 januari 2016, 20:32:10
Ik zal hem omdraaien voor je: ik krijg geen uittreksel van het Diplomaregister van DUO. Waarom niet? Mijn MBO-4 diploma is uitgegeven voor 2007. De mbo diploma's die voor 2007 zijn uitgegeven, hebben ze niet geregistreerd. Dus komen ook niet op een uittreksel te staan.
 ;D

Succes met je havo en sollicitatie!!