Politie en KMar Motoren

Auteur Topic: Politie en KMar Motoren  (gelezen 714707 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1840 Gepost op: 20 januari 2015, 20:45:09
Rotterdam heeft 'm ook.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1841 Gepost op: 20 januari 2015, 21:22:29
Ziet er futuristisch uit (maar of ik hem mooi vind ben ik nog niet over uit)! Jammer weer van die slechtst zichtbare pit achterop. Iemand van de kenners bekend met de lampjes aan de voorzijde (merk/type/dual color)?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1842 Gepost op: 20 januari 2015, 21:25:11
Sjoelschijf achterop is een hoop over gesproken, maar mocht niet worden veranderd naar de Hansch(gemonteerd op de K1600). Iets met prijskaartje.  :'( :'(

Voorop is/wordt dual-colar. Merk moet ik je schuldig blijven. Kan ik wel even navragen/nakijken.

Wel is er een groot licht schakeling opgebouwd. Dus niet meer met je duim knipperen.

Tevens moet er een schakeling opzitten dat zodra je de claxon gebruikt als de blauwe lampen aanstaan hij 4x een signaal afgeeft.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1843 Gepost op: 21 januari 2015, 11:14:29

Dienst: Nationale Politie
Eenheid: Amsterdam
District: Dienst Infra
Soort voertuig: Zware surveillance motor
Merk & Type: BMW R1200RT-P
Kenteken: 92-MD-TD
Wagenparknummer: 4804


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1844 Gepost op: 21 januari 2015, 11:47:21


Dienst: Nationale Politie
Eenheid: Den Haag
District: Krimpenerwaard
Soort voertuig: Zware surveillance motor
Merk & Type: BMW R1200RT-P LC
Kenteken:
Bijzonderheden De eerste R1200RT-P LC op de weg in Nederland.

Foto's geplaatst voor forumlid Sacha


Sacha

  • Hoofdagent, BPZ, Eenheid Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #1845 Gepost op: 21 januari 2015, 12:06:19
Peter bedankt voor het plaatsen van de foto's.

Wij hebben gisteren de R1200 lc ontvangen. Uiteraard ben ik gelijk wezen rijden. Prima motorfiets. Echter kan ik vertellen dat ik met mijn 1.90 mtr lang, een heel klein probleempje heb. Ik kan op de navigatie niet lezen waar ik rij. De matrix neemt voor mij het zicht weg op de bovenste rand van de navigatie. Nu moet ik mijn hoofd omlaag doen om te kijken.  Maar Huijsmans wil graag weten wat wij vinden van de motor. Omdat dit de eerste is die hij leverde.

Nu eerst verder inrijden en dan mag hij de noodhulp in.

gr Sacha
Aan alles komt een einde, ook aan een achtervolging. Dus stop tijdig als ik in je spiegel zit.


Sacha

  • Hoofdagent, BPZ, Eenheid Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #1846 Gepost op: 21 januari 2015, 13:35:08
Ohja, ik zag een vraag over de blauwe flits dingen op de voorzijde van de R1200 lc. Ik heb gisteravond ook gereden met de blauwe knipperdingen aan. In het donker zijn de lampen erg fel. Ik reed over een provincialeweg. Ik had zelf last van het felle licht. In het donker mag dit van mij iets minder. Het zal uiteraard ook wel wennen zijn. Maar ik zag overal het geknipper, in de binnenkant van het scherm, bomen en ANWB borden. Als mijn zoon zijn playstation aanzet, dan krijgt hij een waarschuwing voor epileptische aanvallen, dat mag hier ook wel bij  ;)
Maar helaas heeft iedereen zo zijn voorkeur, van hoe hij het zo zou willen hebben. Andere kant als een andere bestuurder nu zegt ik zag je niet. Huhu  :o

Ik begreep van Huijsmans dat er nog wel een aanpassing aan zit te komen en dat er oranje lampen bij de blauwe aan de voorzijde komen. Dit schijnt iets met geld te maken.

Peter, over het gebruik van de claxon icm blauwe lampen, die 4 x zit niet op de claxon. Is dezelfde schakelaar als de sirene permanent. De claxon laat de sirene versnellen als je dat nodig vindt.
Gr Sacha
Aan alles komt een einde, ook aan een achtervolging. Dus stop tijdig als ik in je spiegel zit.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1847 Gepost op: 21 januari 2015, 13:41:04
Kun je dat draaiwieltje aan het stuur ook gebruiken voor 'politie dingen'? Is met de K's van DH wel volgens mij?


Sacha

  • Hoofdagent, BPZ, Eenheid Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #1848 Gepost op: 21 januari 2015, 13:45:50
Citaat van: PietjePuk link=msg=1324671 date=1421844064
Kun je dat draaiwieltje aan het stuur ook gebruiken voor 'politie dingen'? Is met de K's van DH wel volgens mij?

Nee, alleen de BMW zaken en navigatie(voor een deel)
maar ik ga vannacht weer eens neuzen.
De K's van de verkeersdienst wat kunnen die dan op de draaischijf?

gr Sacha
Aan alles komt een einde, ook aan een achtervolging. Dus stop tijdig als ik in je spiegel zit.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1849 Gepost op: 21 januari 2015, 13:59:50
Ik dacht / meen (maar daar ga ik nu aan twijfelen aangezien het bij jullie RT niet is) dat bijvoorbeeld meldingen vanuit GMS voor de navigatie geaccepteerd konden worden.