Politie en KMar Motoren

Auteur Topic: Politie en KMar Motoren  (gelezen 707254 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #2040 Gepost op: 28 januari 2022, 21:32:36
Iemand de nieuwe R1250RTp al gespot op intranet? Ziet er prima uit! Plaatjes en instructiefilm voor de nieuwste snufjes staan er bij.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #2041 Gepost op: 5 februari 2022, 15:58:51
Iemand de nieuwe R1250RTp al gespot op intranet? Ziet er prima uit! Plaatjes en instructiefilm voor de nieuwste snufjes staan er bij.

Ja interessant stukje. Mooi dat het dimlicht nu full LED is. Geeft vast een hoop meer licht.

Optisch vind ik het stopbord aan de voorzijde wat minder maar zoals uitgelegd kon dat niet anders.

Ben benieuwd hoe snel ze met pushnavigatie komen. Vreemd dat dat er nog steeds niet op zit want het kan gewoon wel.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #2042 Gepost op: 6 februari 2022, 21:33:26
Mooie machines. “Helaas” op ons team alleen de lichte motoren. Maar tegelijkertijd leent het werkgebied zich ook niet echt voor een zware motor. Zou er graag mee werken.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #2043 Gepost op: 13 februari 2022, 11:45:25
Ja interessant stukje. Mooi dat het dimlicht nu full LED is. Geeft vast een hoop meer licht.

Optisch vind ik het stopbord aan de voorzijde wat minder maar zoals uitgelegd kon dat niet anders.

Ben benieuwd hoe snel ze met pushnavigatie komen. Vreemd dat dat er nog steeds niet op zit want het kan gewoon wel.

Onlangs nog bericht gehad over de pushnavigatie. Ze zijn er momenteel serieus mee bezig. Hopelijk over niet al te lange tijd beschikbaar.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #2044 Gepost op: 13 februari 2022, 11:48:48
Mooie machines. “Helaas” op ons team alleen de lichte motoren. Maar tegelijkertijd leent het werkgebied zich ook niet echt voor een zware motor. Zou er graag mee werken.

Hangt een beetje van jullie voertuigenplan af. Jullie voertuigcontactpersoon maakt dat in overleg met de teamchef en kijkt waar behoefte aan is. Als jullie een RT willen kan dat gewoon. Alleen moet je dan miss een beetje bezuinigen qua punten op andere voertuigen/fietsen/speedpedelecs. Maar... het kan.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #2045 Gepost op: 14 februari 2022, 20:59:21
Hangt een beetje van jullie voertuigenplan af. Jullie voertuigcontactpersoon maakt dat in overleg met de teamchef en kijkt waar behoefte aan is. Als jullie een RT willen kan dat gewoon. Alleen moet je dan miss een beetje bezuinigen qua punten op andere voertuigen/fietsen/speedpedelecs. Maar... het kan.
jup klopt. Laat ik zelf VCP’er zijn 0098
Sommige basisteams in Amsterdam gaan zware motoren krijgen omdat ze die besteld hebben.
Maar mijn basisteam midden in de stad leent zich er écht niet voor.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #2046 Gepost op: 15 februari 2022, 23:18:02
Iemand de nieuwe R1250RTp al gespot op intranet? Ziet er prima uit! Plaatjes en instructiefilm voor de nieuwste snufjes staan er bij.

ook mooi filmpje:
&t=29s


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #2047 Gepost op: 19 februari 2022, 15:22:18
jup klopt. Laat ik zelf VCP’er zijn 0098
Sommige basisteams in Amsterdam gaan zware motoren krijgen omdat ze die besteld hebben.
Maar mijn basisteam midden in de stad leent zich er écht niet voor.
Ben heel benieuwd welke BT's dit dan zijn....


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #2048 Gepost op: 9 november 2022, 14:26:45
Rijden er al teams met de “nieuwe” Tracer? Wij krijgen er volgende maand eentje. Zijn er verschillen ten opzichte van de huidige? Op- en afstappen, zitcomfort e.d. ….
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #2049 Gepost op: 11 november 2022, 09:24:48
Rijden er al teams met de “nieuwe” Tracer? Wij krijgen er volgende maand eentje. Zijn er verschillen ten opzichte van de huidige? Op- en afstappen, zitcomfort e.d. ….

Bedoel je een update van de huidige Tracer? De Tracer is al aardig in omloop volgens mij. Een grote min ten opzichte van de GS is het ontbreken van het systeem dat het achterwiel op de grond houdt bij een noodstop. Een gebrek in de aanbesteding en bezuiniging ten koste van veiligheid als je mij vraagt.

We kennen het verhaal van het incident met de Tracer op Lelystad wat veroorzaakt werd door het ontbreken van dit systeem en dat de collega de schuld in de schoenen kreeg terwijl hij gewoon deed wat aangeleerd was.

Ook de achterrem intrappen bij noodstop dus en niet zoals (mij) aangeleerd alleen de voorrem helemaal dichtknijpen.

Verder vind ik het wat een iel motortje tov de GS. Ik zeg: Gauw op naar de volgende aanbesteding!