Politie en KMar Motoren

Auteur Topic: Politie en KMar Motoren  (gelezen 716475 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1410 Gepost op: 23 januari 2013, 12:57:00
Er is vanochtend bericht gekomen dat er vandaag nog motoren moeten worden ingeleverd. Alleen brigades met MTV taak mogen nog motoren houden.
Nog even en dan moeten we fietsen door het land  ;D

en Schiphol dan?? Wat ik heb begrepen van de week tijdens een bakkie zwart goud mogen hun motoren wel houden. Dit omdat zij ook als motorrijders zijn opgenomen in het veiligheidsrisicoplan van Kennemerland. Hierin zijn ze meegerekend als motorrijders.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1411 Gepost op: 23 januari 2013, 13:07:23
en Schiphol dan??
Lange, je weet dat bijna alles wat op schiphol zit weer appart moet doen of is he  O0
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #1412 Gepost op: 23 januari 2013, 13:16:59
en Schiphol dan?? Wat ik heb begrepen van de week tijdens een bakkie zwart goud mogen hun motoren wel houden. Dit omdat zij ook als motorrijders zijn opgenomen in het veiligheidsrisicoplan van Kennemerland. Hierin zijn ze meegerekend als motorrijders.

Buiten dat om vervullen zij een MTV taak. Dat is dus het grappige. Zo mag Luchthaven Eelde wel motoren houden omdat zij de MTV taak hebben. Maar de MTV die zij vervullen, is niets anders dan controle op passagiers van vliegtuigen binnen het Schengen die daar gewoon landen. Alsof ze met een motor in de aankomsthal gaan staan wachten tot er een vreemdeling de landingsbaan op rent.

Over het hoe en wat op Schiphol weet ik niet, daar gaat altijd alles anders  :P


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1413 Gepost op: 23 januari 2013, 13:23:35
Buiten dat om vervullen zij een MTV taak. Dat is dus het grappige. Zo mag Luchthaven Eelde wel motoren houden omdat zij de MTV taak hebben. Maar de MTV die zij vervullen, is niets anders dan controle op passagiers van vliegtuigen binnen het Schengen die daar gewoon landen. Alsof ze met een motor in de aankomsthal gaan staan wachten tot er een vreemdeling de landingsbaan op rent.

Wel een bijzondere constructie trouwens. De motoren zijn van de afdeling Politie & Beveiliging. Heeft volgens mij geen malle moer te maken met grensbewaking en/of MTV. Daar zijn de collega's van de grens voor en laten die nou net niet op de motor zitten.  :P

Over het hoe en wat op Schiphol weet ik niet, daar gaat altijd alles anders  :P

We werden bij de toenmalige politiedienst niet voor niet af en toe de Warmoesstraat van de KMar genoemd.  ^-^  Overigens is dat wel behoorlijk veranderd in de afgelopen jaren. Gelukkig


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #1414 Gepost op: 23 januari 2013, 13:41:29
Wel een bijzondere constructie trouwens. De motoren zijn van de afdeling Politie & Beveiliging. Heeft volgens mij geen malle moer te maken met grensbewaking en/of MTV. Daar zijn de collega's van de grens voor en laten die nou net niet op de motor zitten.  :P

Dat klopt ook wel trouwens! Maar goed, in dit district gaat het er dus wel op die manier aan toe. Binnen district N-O zou dus alsnog elke brigade recht hebben op motoren, alleen dan is het aantal gehalveerd.
Hoe het er op andere plekken aan toe gaat weet ik gelukkig niet!


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1415 Gepost op: 23 januari 2013, 13:51:15
Maar wat is de achterliggende gedachte om de motoren weg te halen bij de politiedienstbrigades??


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #1416 Gepost op: 23 januari 2013, 15:41:51
Maar wat is de achterliggende gedachte om de motoren weg te halen bij de politiedienstbrigades??

Geld. Ze willen dat als we motorondersteuning nodig hebben, dat we dan gebruik maken van KMOO (motorpool). Maar dan mogen ze daar wel gaan uitbreiden denk ik.


DavyB

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #1417 Gepost op: 24 januari 2013, 00:22:08
In deze nieuwe reclame van C1000, de nieuwe k1600 in "actie".

C1000 Kids Boekjes


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1418 Gepost op: 11 februari 2013, 12:22:47
Citaat
Verkeerspolitie_HGL ‏@Verkeerspol_HGL
De overdracht van de BMW K1600 is een feit. pic.twitter.com/mwUck53G


Citaat
Verkeerspolitie_HGL ‏@Verkeerspol_HGL
De K1600 heeft gelijk z'n doop gehad. Ambulancebegeleiding vanaf Binckhorstlaan naar Westeinde werd gereden op de nieuwe motorfiets.

Citaat
Verkeerspolitie_HGL ‏@Verkeerspol_HGL
Nog een paar foto's #K1600 http://twitpic.com/show/large/c2qn4a  http://twitpic.com/show/large/c2qn5o  http://twitpic.com/show/large/c2qn6j




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1419 Gepost op: 11 februari 2013, 12:35:15
Wat mij (nu pas) opvalt. De K1600's voor de Politie zijn uitgerust met andere koffers als de ''burger''-versie.
Zetten ze er koffers op van een R1200RT ?

Een K1600 met standaard koffers is haast een meter breed, deze koffers zijn een aardig stukje smaller.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !