Politie en KMar Motoren

Auteur Topic: Politie en KMar Motoren  (gelezen 707184 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2020 Gepost op: 8 november 2018, 23:34:47
Heeft ook te maken met de landelijke verplichting om, per eenheid,  volledig opgeleide motorrijders te kunnen leveren voor de VIP en wielerrondebegeleidingen.
In de meeste eenheden huizen deze motorrijders bij de reguliere basisteams. In Noord Holland moet ieder team 2 motorrijders (incl. zware motor) leveren aan de motorgroep Noord Holland.

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2021 Gepost op: 9 november 2018, 16:30:53
Collega’s,
Wie weet wanneer je als basisteam recht hebt op een zware motorfiets?
Staat dat in de aanbesteding? Iemand linkje ?

Het is precies zoals LuukPol schetst, in principe hebben de basisteams zelf de keuze in de soort voertuigen die ze willen hebben. Vooraf een bepaald aantal punten en daarvan kun je de voertuigenmix maken, een Vito kost meer punten dan een Touran en een zware motorfiets meer punten dan een lichte etc.

Bij ons in het basisteam heeft dat ertoe geleid dat we sinds kort een zware motorfiets hebben, bewuste keuze want we hebben veel snelweg en dat is niet te doen met die lichte. Uiteraard zijn de berijders OBMS gecertificeerd, wij leveren verder niet aan een motorpoule. Dat komt echt alleen bij verkeer vandaan in onze eenheid.

Zo zijn er ook teams waar ze geen zware motorfietsen of onopvallende surveillanceauto's willen, dat is een keuze en afhankelijk van het soort team.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #2022 Gepost op: 9 november 2018, 18:17:47
Het is precies zoals LuukPol schetst, in principe hebben de basisteams zelf de keuze in de soort voertuigen die ze willen hebben. Vooraf een bepaald aantal punten en daarvan kun je de voertuigenmix maken, een Vito kost meer punten dan een Touran en een zware motorfiets meer punten dan een lichte etc.

Bij ons in het basisteam heeft dat ertoe geleid dat we sinds kort een zware motorfiets hebben, bewuste keuze want we hebben veel snelweg en dat is niet te doen met die lichte. Uiteraard zijn de berijders OBMS gecertificeerd, wij leveren verder niet aan een motorpoule. Dat komt echt alleen bij verkeer vandaan in onze eenheid.

Zo zijn er ook teams waar ze geen zware motorfietsen of onopvallende surveillanceauto's willen, dat is een keuze en afhankelijk van het soort team.
oke helder
Staat dat ook ergens beschreven?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2023 Gepost op: 10 november 2018, 11:36:22
Ehm ja, zoek maar eens op het strategisch voertuigenplan!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #2024 Gepost op: 11 november 2018, 10:55:10
Anders even contact opnemen met de wagenparkbeheerder van Amsterdam. Die kan je wel eea uitleggen. Mocht je een naam willen dan kan je mij een PM sturen.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #2025 Gepost op: 12 maart 2019, 22:11:09
Zijn inmiddels al collega’s die ervaringen hebben opgedaan met de Tracer? Of ervaringen hebben gehoord van anderen?


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #2026 Gepost op: 13 maart 2019, 01:19:14
Zijn inmiddels al collega’s die ervaringen hebben opgedaan met de Tracer? Of ervaringen hebben gehoord van anderen?
wij hebber er nu 3. De motor wil graag op het achterwiel rijden bij beetje gas geven   ;D

Verder hoor ik voornamelijk goede verhalen.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #2027 Gepost op: 20 mei 2019, 16:45:52
wij hebber er nu 3. De motor wil graag op het achterwiel rijden bij beetje gas geven   ;D

Verder hoor ik voornamelijk goede verhalen.
Ja? Er staan er al een paar bij de garage met schade aan de onderzijde. De motor ligt een stuk lager. Trapje meepakken of een iets te hoge stoep en je staat heel snel stil... Verder is de waarschuwingspiep voor het 'volgen' veel te hard. Die hoor je ook aan de andere kant van de lijn via de porto.
Verder qua snelheid en optrekken een mooie motor.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2028 Gepost op: 4 juni 2019, 02:10:40
Ik hoor over zowel de zowel de nieuwste opbouw 1200/1250 als over de Tracer veel klachten;

1200
- ruit is kleiner / smaller
- piep volg/stoptekens is veel te hard
- frontflitsers zijn aan de bovenzijde niet afgedekt. Veel reflectie in de ruit en kuip
-knop "alle verlichting uit" is zo fel dat hij de berijder verblind


Tracer
-veel te laag (bodemvrijheid)
-opstap/afstap en comfort zitten door de idioot geplaatste topkoffer
-beugels topkoffer breken spontaan af
-boutjes en moertjes trillen los. Flitsers en accesoires vallen er onderweg vanaf.
-remt heel fel op de voorrem (stoppies)
-nog steeds te weinig ruimte in de topkoffer
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #2029 Gepost op: 4 juni 2019, 07:10:51
1200
- ruit is kleiner / smaller
- piep volg/stoptekens is veel te hard
- frontflitsers zijn aan de bovenzijde niet afgedekt. Veel reflectie in de ruit en kuip
-knop "alle verlichting uit" is zo fel dat hij de berijder verblind.

De piep is inderdaad erg hard, dus die zet ik zsm uit als ik stil sta.

Van al die andere dingen heb ik totaal geen last.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.