Politie en KMar Motoren

Auteur Topic: Politie en KMar Motoren  (gelezen 705955 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #2050 Gepost op: 11 november 2022, 12:32:57
Bedoel je een update van de huidige Tracer? De Tracer is al aardig in omloop volgens mij. Een grote min ten opzichte van de GS is het ontbreken van het systeem dat het achterwiel op de grond houdt bij een noodstop. Een gebrek in de aanbesteding en bezuiniging ten koste van veiligheid als je mij vraagt.

We kennen het verhaal van het incident met de Tracer op Lelystad wat veroorzaakt werd door het ontbreken van dit systeem en dat de collega de schuld in de schoenen kreeg terwijl hij gewoon deed wat aangeleerd was.

Ook de achterrem intrappen bij noodstop dus en niet zoals (mij) aangeleerd alleen de voorrem helemaal dichtknijpen.

Verder vind ik het wat een iel motortje tov de GS. Ik zeg: Gauw op naar de volgende aanbesteding!
ja ik bedoel de facelift Tracer. Dus die met led lampen etc. Volgens mij wordt het huidige type Tracer namelijk niet meer uitgegeven.
 
Doe mij ook maar de BMW GS.
Zadelcomfort, hoogte, op- en afstappen, niet continu wheelies of stoppies..etc etc 0098
Gelukkig hebben we er nog één van de laatste dus die rijdt nog 2 jaar door.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


jos81

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2052 Gepost op: 4 februari 2023, 11:17:07
Tsja, dan weten we wel wat de keuze van de politie wordt voor de zware motor... Er is gewoon geen alternatief tenzij je naar de zware adventure fietsen gaat kijken, maar de politie lijkt vast te houden aan de tourfiets.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #2053 Gepost op: 9 februari 2023, 09:53:18
Tsja, dan weten we wel wat de keuze van de politie wordt voor de zware motor... Er is gewoon geen alternatief tenzij je naar de zware adventure fietsen gaat kijken, maar de politie lijkt vast te houden aan de tourfiets.

De RT is een prima fiets. Qua comfort kan de GS of iets soortgelijks daar niet aan tippen wat mij betreft.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2054 Gepost op: 9 februari 2023, 15:08:27
Ik heb nog nooit op een GS gereden, maar de RT is inderdaad een prima fiets  :D. Er zijn wel bepaalde merken die ook hele fijne allroad fietsen aanbieden, maar die voldoen niet aan de eisen van de aanbesteding zoals die nu geschreven is. Als de KMAR de aanbesteding overslaat bij gebrek aan keuze, zou de politie dat ook niet kunnen doen?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2055 Gepost op: 10 februari 2023, 23:08:46
De RT is een prima fiets. Qua comfort kan de GS of iets soortgelijks daar niet aan tippen wat mij betreft.
Het zal wel net zo persoonlijk als autorijden zijn, want ik vind een GS(-adventure) qua comfort minstens gelijkwaardig en qua rijeigenschappen zelfs beter!


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #2056 Gepost op: 12 februari 2023, 16:56:04
Het zal wel net zo persoonlijk als autorijden zijn, want ik vind een GS(-adventure) qua comfort minstens gelijkwaardig en qua rijeigenschappen zelfs beter!
Dat is zeker waar. We kunnen wel stellen dat het beide topfietsen zijn.


willie 23

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #2057 Gepost op: 19 juni 2023, 23:11:52
Een vraagje waarom zie ik geen foto's in deze topic.