Politie en KMar Motoren

Auteur Topic: Politie en KMar Motoren  (gelezen 707470 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #550 Gepost op: 29 november 2008, 21:56:58
Ik gok H7 lampjes, dus een aparte lamp voor groot licht....

verder ist ook wel slordig om je kinstuk niet te gebruiken, heeft zo'n helm voor niks zoveel gekost ;)

Klopt helemaal. En inderdaad, zeker met die kou heb ik geen enkele behoefte om mijn kinstuk omhoog te houden.... rare jongens die Fransen  ;D
greetz,  Enrique


Roadkingwarrior

  • Gast
Reactie #551 Gepost op: 1 december 2008, 10:16:27
verder ist ook wel slordig om je kinstuk niet te gebruiken, heeft zo'n helm voor niks zoveel gekost ;)

Mag ik je er even op wijzen dat het een systeemhelm is, waarvan het de bedoeling is dat het kinstuk open kan. Anders hadden ze wel een integraal helm gekocht. En de veiligheid? Het zelfde als bij een jet- of 'police'-helm.
Met geopend kinstuk kun je veel beter contact maken met het publiek. Ik weet niet wat hun functie is, maar dat zou een reden kunnen zijn. Persoonlijk rijd ik ook liever met open kinstuk. Lekker de wind in je gezicht en als het wat harder gaat, of het gaat regenen dan is het kinstuk nog zo naar beneden.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #552 Gepost op: 1 december 2008, 18:44:40
Mag ik je er even op wijzen dat het een systeemhelm is, waarvan het de bedoeling is dat het kinstuk open kan. Anders hadden ze wel een integraal helm gekocht. En de veiligheid? Het zelfde als bij een jet- of 'police'-helm.
Met geopend kinstuk kun je veel beter contact maken met het publiek. Ik weet niet wat hun functie is, maar dat zou een reden kunnen zijn. Persoonlijk rijd ik ook liever met open kinstuk. Lekker de wind in je gezicht en als het wat harder gaat, of het gaat regenen dan is het kinstuk nog zo naar beneden.
Als ze contact zoeken moeten ze vooral een monddoek voordoen in het zwart, met een zwarte bril op ::) ;)

Volgens mij is de bedoeling van een systeemhelm dat je inderdaad als je stilstaat makkelijker kan communiceren met de buitenwereld met kinstuk omhoog, en als je rijdt dat je via je mobi beter te verstaan bent en een stuk meer veiigheid/bescherming hebt met het kinstuk naar beneden, ik heb een paar jaar nauw samengewerkt met een aantal motorrijders (ik in een auto, begeleid door motorrijders) en daar heb ik er een aantal onderuit zien gaan/ cq de resultaten gezien... dat zie je vantevoren minder goed aankomen als een regenbuitje ;) en de collega die zijn stuur had geraakt was maar wat blij dat ie zijn kinstuk net naar beneden had gedaan.....

Maar het is natuurlijk je eigen keuze, en beide manieren snap ik de gedachtengang achter, ik geef alleen maar aan wat ik vind/ondervonden heb aan de hand van mijn ervaringen ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Bart S

  • Gast
Reactie #553 Gepost op: 1 december 2008, 19:40:57
Ik rij (euh reed ;)) altijd met het kinstuk naar beneden. Zoals JVO al zei, je breekt erg gemakkelijk je onderkaak als het kinstuk omhoog staat.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #554 Gepost op: 9 december 2008, 00:04:14


Dienst: Politie Duitsland
Soort voertuig: Surveillance motor
Type: BMW R 1200? RT
Overige bijzonderheden: Voorzien van Hella Vama signalering.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #555 Gepost op: 9 december 2008, 01:26:21
Signalering is van VAMA zo te zien, de CD200 (of Sputnik200) voorop, de CO229 strobe (is er niet in LED) achterop


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #556 Gepost op: 9 december 2008, 10:49:11
vreemde plek voor die speaker....
oww en nog iets over die franse motormuizen, zo te zien hebben ze een losse porto op de borst hangen. Dat zou een reden kunnen zijn de helm open te houden ;-)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #557 Gepost op: 9 december 2008, 22:49:55


Dienst: FeldJäger
Soort voertuig: Surveillance motor
Type: BMW R 1200? RT
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


KMarbiker

  • Gast
Reactie #558 Gepost op: 13 december 2008, 19:50:15
Het is al heel wat dat je de Franse politie in motorpak ziet rijden. Afgelopen zomer heb ik me weer rijkelijk verbaasd over het feit dat je ze nog steeds in een overhemd en normale dienstbroek ziet rijden. Dan rijden ze ook nog niet eens langzaam, maar ze halen je op een snelweg rustig in met een snelheid van over de 150 met alleen een wapperend overhemd aan. Moet er niet aan denken zeg...

Zeer mooie foto trouwens. Beide motoren zijn trouwens van het type Yamaha TDM 900. Dat er maar een van de twee koplampen branden is trouwens normale. Dit heeft te maken met de typegoedkeuring van de motor. Zoals gezegd, de ene koplamp is dimlicht, de andere grootlicht. Het stadslicht is dat kleine lampje erboven. Dit is normaal, mijn privemotor heeft dit ook.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #559 Gepost op: 14 december 2008, 17:46:17
Hallo,


Van de getoonde motoren zal ik binnenkort even een update met foto's laten zien. BMW heeft een eigen signaleringspakket laten ontwikkelen dat af fabriek besteld kan worden (volledig led, ook paallampje achterop).

Of dit pakket het in Nederland haalt weet ik niet, omdat hier meestal door opbouwers een kale motor gekocht wordt.

Het LED lichtpakket wordt onder de naam BMW verkocht en heeft dus ook de BMW imprints op de lenzen van de flitsers.
Pakketje is "ietsje" feller dan het programma van Vama. Maar in tegenstelling tot het VAMA pakket lopen de flitsers aan de voorzijde synchroon ipv alternerend.

Daarnaast wordt er bij deze set (bij mijn weten voor het eerst in Duitsland) gebruik gemaakt van 2 toon en airhorn.

Mensen die het prototype willen zien: Schützenstrasse in Herzlake...FG Hänsch Warnsysteme, da's bij Emmen de grens over en dan naar een minuscuul dorp.


Groeten, Ruud