Politie en KMar Motoren

Auteur Topic: Politie en KMar Motoren  (gelezen 707113 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #620 Gepost op: 9 augustus 2009, 12:18:40
Heb je ook nog een foto van die helm? Lijkt op een Nolan N102, ik wist niet dat die door de NL politie werden gebruikt...?

Hey Bart,

Geen specifieke foto van die helm, wel zie ik hier op de grote foto dat er "Velltec" op staat, dus dat is het merk denk ik  ;)
Met uitzondering van de tekst op de achterzijde "Andere kant aanspreken a.u.b." rijden ze hier in ZaWa volgensmij allemaal met deze helmen.


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Reactie #621 Gepost op: 9 augustus 2009, 18:05:29
ff een kleine vraag,die doorzichtige lamp achter op de bovenstaande foto.wat voor effect geeft die?
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #622 Gepost op: 9 augustus 2009, 20:22:21
Hey Bart,

Geen specifieke foto van die helm, wel zie ik hier op de grote foto dat er "Velltec" op staat, dus dat is het merk denk ik  ;)
Met uitzondering van de tekst op de achterzijde "Andere kant aanspreken a.u.b." rijden ze hier in ZaWa volgensmij allemaal met deze helmen.

Velltec is het merk van de ingebouwde (c2000) communicatie-apparatuur.
Zo te zien is dit een van de nieuwe motoren zoals ze bij Huijsmans worden opgebouwd  ;)
foto van www.huijsmansservicecenter.nl




In het Politiescala heb je de Nolan N102 en N103 (volgens mij) en de Schubert C2

Volgens mij word de Schubert helm als ''BMW''helm verkocht? Kan dat?


Zwaailamp knipperd (flits)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #623 Gepost op: 9 augustus 2009, 20:55:44
Heb je ook nog een foto van die helm? Lijkt op een Nolan N102, ik wist niet dat die door de NL politie werden gebruikt...?

Hier de link naar de Helms die er zijn incl Veltec  er zit een bedrijf in Overloon die deze verkoopt en inbouwd
http://www.velltec.com/
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #624 Gepost op: 9 augustus 2009, 21:02:42
Ah, dat geeft meteen antwoord op mijn vraag  ;) Thnx!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #625 Gepost op: 10 augustus 2009, 00:16:51
Ben toevallig afgelopen week nog  bij huijsmans geweest. Daar vertelden ze dat ze in principe alleen Nolan en BMW verkopen/leveren. Vanaf volgend jaar wordt de nieuwste helm van BMW, systeem VI geleverd aan de politie e.d.


Bart S

  • Gast
Reactie #626 Gepost op: 10 augustus 2009, 05:07:12
Ben toevallig afgelopen week nog  bij huijsmans geweest. Daar vertelden ze dat ze in principe alleen Nolan en BMW verkopen/leveren. Vanaf volgend jaar wordt de nieuwste helm van BMW, systeem VI geleverd aan de politie e.d.

Dus waarschijnlijk ook de Nolan N102. Ik had em nog nooit gezien in politie uitvoering, temeer omdat het een vervelende helm schijnt te zijn vanwege het externe zonnevizier. Ik rij nu voor het eerst ook met Nolan (N103) en die bevalt me goed, terwijl ik toch lange tijd een Schuberth rijder ben geweest. Maar bedankt voor alle antwoorden!!


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #627 Gepost op: 10 augustus 2009, 09:57:08
Dus waarschijnlijk ook de Nolan N102. Ik had em nog nooit gezien in politie uitvoering, temeer omdat het een vervelende helm schijnt te zijn vanwege het externe zonnevizier. Ik rij nu voor het eerst ook met Nolan (N103) en die bevalt me goed, terwijl ik toch lange tijd een Schuberth rijder ben geweest. Maar bedankt voor alle antwoorden!!

Systeem VI heeft ook een zonnevizier, welke IN de helm zit. Nog even afwacheten dus...


Bart S

  • Gast
Reactie #628 Gepost op: 10 augustus 2009, 12:30:01
Systeem VI heeft ook een zonnevizier, welke IN de helm zit. Nog even afwacheten dus...

Ben benieuwd. De Schuberth's hebben hem ook altijd al binnenin gehad, en de Nolan N103 nu dus ook. Bevalt me goed trouwens, zeker qua geluid. Alleen de ventilatie had beter gekund. Maar terug naar de motorfoto's!


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #629 Gepost op: 10 augustus 2009, 16:40:32
ff een kleine vraag,die doorzichtige lamp achter op de bovenstaande foto.wat voor effect geeft die?

Is gewoon een blauwe pit.
Geen draailamp maar een flitser.