Politie en KMar Motoren

Auteur Topic: Politie en KMar Motoren  (gelezen 707145 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #980 Gepost op: 9 oktober 2010, 00:01:23
Ik zou een GS niet zo snel een enduro noemen. Is ie een beetje zwaar voor. Allroad is een betere benaming, al blijft ie zwaar voor het echte terreinwerk...

" Hoewel het met goede wil en aangepaste banden nog steeds mogelijk was het terrein in te gaan, was het duidelijk dat BMW zich met de GS Serie steeds meer richtte op het gebruik als "Reiseenduro". "  
Citaat van wikipedia.

Het rijtje waar hij onder valt op bmw-motorrad.nl

Enduro
Overzicht
BMW G 450 X
BMW F 650 GS
BMW F 800 GS
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS Adventure

Dus dat jij dit geen enduro noemt is aan jezelf maar officieel is het wel een Enduro


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #981 Gepost op: 9 oktober 2010, 18:55:39



Dienst:                    Regio Politie Haaglanden (verkeerspolitie)
Roepnummer:                NVT
Soort voertuig:            Surveillancemotor
Merk en type:              Honda ST Pan European
Overige bijzonderheden:    NVT


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #982 Gepost op: 9 oktober 2010, 23:33:21
een aantal punten waarom dit gewoon de beste bike is van de KMar
1. : Ben Fan van de 1200 GS
2. : Ben fan van de Koninklijke Marechaussee
3. : Enduro bike, niks is beter.
4. : BMW -> Wereldkampioen in het WK Superbike

Snap alleen niet waarom zo'n machine op Schiphol staat..

Men heeft bewust gekozen voor de BMW GS. 3x R1200GS en 3x F650GS, alle 6 opvallend. Ik weet de reden voor de keuze van deze motoren daar ik oa meegeholpen met het PvE voor de aanschaf van de motoren. 1 van de redenen is bv dat de voetpadden in de parkjes zijn aangelegd met houtsnippers.
Rijd niet prettig met een toermotor(BMW K1100 of Yamaha FJR1300) kan ik je vertellen, met de R1200GS gaat dit een stuk vlotter en comfortabler.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #983 Gepost op: 10 oktober 2010, 15:20:25
Hierbij nog de tekst had met me slapperiger kop de tekst in het citaat geklopt.


Men heeft bewust gekozen voor de BMW GS. 3x R1200GS en 3x F650GS, alle 6 opvallend. Ik weet de reden voor de keuze van deze motoren daar ik oa meegeholpen met het PvE voor de aanschaf van de motoren. 1 van de redenen is bv dat de voetpadden in de parkjes zijn aangelegd met houtsnippers.
Rijd niet prettig met een toermotor(BMW K1100 of Yamaha FJR1300) kan ik je vertellen, met de R1200GS gaat dit een stuk vlotter en comfortabler

blijf het super vinden..  098uo BMW GS Serie bij de KMar


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #984 Gepost op: 10 oktober 2010, 19:47:19
" Hoewel het met goede wil en aangepaste banden nog steeds mogelijk was het terrein in te gaan, was het duidelijk dat BMW zich met de GS Serie steeds meer richtte op het gebruik als "Reiseenduro". "  
Citaat van wikipedia.

Het rijtje waar hij onder valt op bmw-motorrad.nl

Enduro
Overzicht
BMW G 450 X
BMW F 650 GS
BMW F 800 GS
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS Adventure

Dus dat jij dit geen enduro noemt is aan jezelf maar officieel is het wel een Enduro

Als we officieel gaan spreken, noemt BMW het een Reise enduro, waarmee ze (heel slim) spelen op het avontuurlijke. In de motorfietswereld is een enduro een crosser die zo is aangepast dat deze ook op de openbare weg mag rijden om bij enduro-wedstrijden de verbindingsgedeelten tussen twee offroad gedeeltes te kunnen overbruggen. het zijn vaak 1-cilinders, tot zo'n 650 cc. Ook zijn er kant en klare enduro's te koop. Deze motoren zijn echt gericht op het enduro rijden en niet echt geschikt voor dagelijks gebruik.

De 1200 GS is, net als bij auto's bv de X5, meer gericht op het gevoel van off-road kunnen rijden, dan dat deze daar echt voor gemaakt is. Het kan wel (zie al eerder genoemde Long Way Round en Long Way Down), maar ze zijn er eigenlijk te zwaar voor. Maar het gaat wel beter dan met de R1200RS oid.

Yamaha doet hetzelfde met de (Super) Tenere, Honda met de Transalp en de Varadero, Suzuki met de V-strom's, etc. Zeker geen verkeerde motoren, maar meer gericht op de straat dan op offroad gebruik. Een soort PC Hooft tractoren op twee wielen zeg maar.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #985 Gepost op: 10 oktober 2010, 20:29:42
Als we officieel gaan spreken, noemt BMW het een Reise enduro, waarmee ze (heel slim) spelen op het avontuurlijke. In de motorfietswereld is een enduro een crosser die zo is aangepast dat deze ook op de openbare weg mag rijden om bij enduro-wedstrijden de verbindingsgedeelten tussen twee offroad gedeeltes te kunnen overbruggen. het zijn vaak 1-cilinders, tot zo'n 650 cc. Ook zijn er kant en klare enduro's te koop. Deze motoren zijn echt gericht op het enduro rijden en niet echt geschikt voor dagelijks gebruik.

De 1200 GS is, net als bij auto's bv de X5, meer gericht op het gevoel van off-road kunnen rijden, dan dat deze daar echt voor gemaakt is. Het kan wel (zie al eerder genoemde Long Way Round en Long Way Down), maar ze zijn er eigenlijk te zwaar voor. Maar het gaat wel beter dan met de R1200RS oid.

Yamaha doet hetzelfde met de (Super) Tenere, Honda met de Transalp en de Varadero, Suzuki met de V-strom's, etc. Zeker geen verkeerde motoren, maar meer gericht op de straat dan op offroad gebruik. Een soort PC Hooft tractoren op twee wielen zeg maar.

Das waar maar zelfs op TV hebben ze het over deze motoren als enduro's, maar in dat rijte wat ik genoemd heb zit er maar 1  de 1200 GS Adventure. Das een echte off-road, zie afbeelding op bmw-motorrad.nl. Deze is een echte off-road de rest is meer een combo. Ideaal voor inzet in en rond schiphol, had ook liever gezien dat ze zulke bikes hier hadden... Zou met de TT behoorlijk handig zijn.
Alleen bevalt de signalering mij niet. Had liever aan de KMar bike gezien dat dat oranje pitje blauw was en de flitsers juist weer oranje. Dan is hij volgens mij beter te zien. Beste zou het lampjes paket zijn zoals bij de R 1200 RT met dat lichblauwe pit op de koffer en een amber pit aan de zijkant. zoals deze:


Dienst: Politie Kennemerland
Bureau: Zandvoort
Soort voertuig: Surveillancemotor
Merk & type: BMW F 650 GS
Byzonderheden:  Voorzien van oranje flitsers aan de voorzijde


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #986 Gepost op: 11 oktober 2010, 22:18:34
Van het rijtje dat jij noemt, is alleen de G450X een echte enduro/offroad motor, de rest zijn marketingtechnisch door BMW als enduro weggezette motoren. De 1200GS is ontworpen als stoere reismotor die ook buiten de weg gebruikt kan worden. De motor is simpelweg te zwaar om goed handelbaar te zijn in het terrein. Het gaat wel, maar zodra het even zwaarder wordt, wordt het erg hard werken weet ik uit ervaring. Ook in het hiervoor al genoemde Long Way Round en Long Way Down komen de berijders tot die conclusie. Ze roepen in ieder geval een aantal keren dat ze liever een lichtere motor hadden gehad.

De afbeeldingen op de site van BMW zijn afbeeldingen van...BMW en die verkopen een product waar een bepaald gevoel bij hoort. Bij de 800GS vind je ook offroadfoto's trouwens.

Maar op de 1200GS zou ik graag mijn werk doen, rijdt geweldig en ik vind hem ook erg mooi. Alleen de windbescherming is minder bij snelweg gebruik en daar gebruik ik de motor het meest, dus helaas hij valt af (en het is geen Yamaha  >:D).

back on topic?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #987 Gepost op: 11 oktober 2010, 23:14:23
Als het goed is er een groter ruit geplaatst op de GS. Vwb de optische signalen heeft men voor de amberkleurige lamp boven opgekozen omdat de GS is voorzien van een standaard topkoffer en daardoor is er geen ruimte voor een amberkleurig zwaailicht op een paal. In de koffer is geen optie aangezien je volgens de officiele regelgeving 360 graden om hety voertuig amberkleurig licht moet uitstralen, vandaar deze versie. Ik had persoonlijk aan de voorzijde grote blauwkleuirge zwaailichten geplaatst.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #988 Gepost op: 11 oktober 2010, 23:28:51
Ik had persoonlijk aan de voorzijde grote blauwkleuirge zwaailichten geplaatst.

Die leds aan de voorzijde zullen toch ook wel blauw licht uitstralen neem ik aan? :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #989 Gepost op: 11 oktober 2010, 23:44:50
Ja dat doen ze ook, ik bedoel dat ik voor een groter model zou hebben gekozen