Politie en KMar Motoren

Auteur Topic: Politie en KMar Motoren  (gelezen 710173 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #990 Gepost op: 12 oktober 2010, 00:27:08
Ja dat doen ze ook, ik bedoel dat ik voor een groter model zou hebben gekozen

Ik moet zeggen dat ze r*t*fel zijn ...



Dienst: Regiopolitie Haaglanden
Bureau: Overbosch
Soort voertuig: Lichte surveillancemotor
Wagenparknummer: N.B
Merk & type: BMW F650GS
Byzonderheden:
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #991 Gepost op: 12 oktober 2010, 12:54:56
Als het goed is er een groter ruit geplaatst op de GS. Vwb de optische signalen heeft men voor de amberkleurige lamp boven opgekozen omdat de GS is voorzien van een standaard topkoffer en daardoor is er geen ruimte voor een amberkleurig zwaailicht op een paal. In de koffer is geen optie aangezien je volgens de officiele regelgeving 360 graden om hety voertuig amberkleurig licht moet uitstralen, vandaar deze versie. Ik had persoonlijk aan de voorzijde grote blauwkleuirge zwaailichten geplaatst.

Dit is alles behalve een standaard topkoffer, dit is nl. een koffer van Peli (denk de 1500) waarin men e.e.a. aan elektronica heeft weggestopt. Het monteren van de amber verlichting in koffer was wel een optie geweest in combinatie met amber flitsers aan de voorzijde. Amber pit op de koffer voldoet zo nog niet aan de eisen zoals gesteld in de Regeling Optische en Geluidssignalen 2009:

Artikel 5 lid 2. geel zwaai-, flits- of knipperlicht: licht, bestaande uit één set gele signaalverlichting; de set voldoet aan ECE reglement 65 en is overeenkomstig dat reglement gecertificeerd; het licht is zodanig gemonteerd dat het signaal kan worden waargenomen rondom het voertuig vanaf een afstand van 20 m vanaf het voertuig, gemeten op 1,5 m boven het wegdek.
Servo Per Amikeco


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #992 Gepost op: 14 oktober 2010, 21:51:55
Dit is alles behalve een standaard topkoffer, dit is nl. een koffer van Peli (denk de 1500) waarin men e.e.a. aan elektronica heeft weggestopt. Het monteren van de amber verlichting in koffer was wel een optie geweest in combinatie met amber flitsers aan de voorzijde. Amber pit op de koffer voldoet zo nog niet aan de eisen zoals gesteld in de Regeling Optische en Geluidssignalen 2009:

Artikel 5 lid 2. geel zwaai-, flits- of knipperlicht: licht, bestaande uit één set gele signaalverlichting; de set voldoet aan ECE reglement 65 en is overeenkomstig dat reglement gecertificeerd; het licht is zodanig gemonteerd dat het signaal kan worden waargenomen rondom het voertuig vanaf een afstand van 20 m vanaf het voertuig, gemeten op 1,5 m boven het wegdek.


Voor wat betreft de topkoffer moet ik je gelijk geven, niet goed gekeken mijn fout. Heb hem eergisteren in het echt gezien en gereden.
Voor wat betreft de amberkleurige verlichting heb je gelijk met je art. Echter voldoen dit pitje aan de nieuwe regelgeving. Bij ons in AA zitten ze ook op de topkoffers van de ULM(F650gs/Transalp)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #993 Gepost op: 15 oktober 2010, 12:38:41
Ik blijf amber op een motor grote onzin vinden...alsof een motor als buffervoertuig wordt gebruikt bij incidenten.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #994 Gepost op: 15 oktober 2010, 23:52:12
Ik blijf amber op een motor grote onzin vinden...alsof een motor als buffervoertuig wordt gebruikt bij incidenten.

Wel als je als eerste tp bent. In het Amsterdamse gebeurd het regelmatig dan een ULM-rijder alleen een verkeersongeval afhandeld, binnen de bebouwde kom dan wel.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #995 Gepost op: 16 oktober 2010, 00:28:20
Wel als je als eerste tp bent. In het Amsterdamse gebeurd het regelmatig dan een ULM-rijder alleen een verkeersongeval afhandeld, binnen de bebouwde kom dan wel.

Buiten de bebouwde kom gebeurt het ook wel dat motorrijders aanrijdingen zelfstandig afhandelen. Daarnaast is amber ook wel makkelijk als je stilstaat op de vluchtstrook. En zo zijn er nog wel wat situaties te bedenken.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #996 Gepost op: 16 oktober 2010, 00:32:18
Buiten de bebouwde kom gebeurt het ook wel dat motorrijders aanrijdingen zelfstandig afhandelen. Daarnaast is amber ook wel makkelijk als je stilstaat op de vluchtstrook. En zo zijn er nog wel wat situaties te bedenken.
Klopt ook wel maar dan krijg meestal ondersteuning van een auto of op de ring van een RSA. Ja er nog tal van andere situatie te bedenken waar je amber ken gebruiken.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #997 Gepost op: 16 oktober 2010, 10:55:25
En toch blijft het raar dat men niet een lamp had kunnen maken waarbij zowel blauw als amber waren verwerkt. Nu zit je met zo blauwe pit op de achterkant en een amber lampje op de paaltje aan de achterzijde. Lekker allemaal onbelans in je fiets.


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #998 Gepost op: 17 oktober 2010, 16:21:43
Amber en blauw in 1 set voor op de motor zal toch niet lang meer duren, aangezien ze op auto's al in gebruik zijn.
Geloof niet alles wat je denkt.


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #999 Gepost op: 18 oktober 2010, 14:04:27
Voor wat betreft de topkoffer moet ik je gelijk geven, niet goed gekeken mijn fout. Heb hem eergisteren in het echt gezien en gereden.
Voor wat betreft de amberkleurige verlichting heb je gelijk met je art. Echter voldoen dit pitje aan de nieuwe regelgeving. Bij ons in AA zitten ze ook op de topkoffers van de ULM(F650gs/Transalp)

Lucky you, dat je op zo'n prachtfiets mag rijden.

De pit zal op zich voldoen aan de regelgeving. ECE R65, klasse 1, maar op de manier waarop hij is opgebouwd voldoet hij volgens mij niet aan de Regeling OGS. Feit blijft wel dat, zoals ook hierboven aangehaald wordt, deze pit zijn werk meer dan voldoende doet op het moment dat de motor op de vluchtstrook staat of ingezet wordt op het onderliggend wegennet.
Een motor gaat toch niet in Fend-Off (hoewel een motorrijder van RWS mij laatst vertelde dat de hoge heren hierover wel een discussie voeren momenteel) en met de amber pit achterop waarschuwt hij in ieder geval voldoende het achterop komend verkeer.
Daarnaast beschikt de gelukkige berijder van deze fiets ook nog over voldoende andere lampjes (waarschuwingslichten en blauw) mocht hij zijn zichtbaarheid met alleen de amber pit beneden peil vinden.
Servo Per Amikeco