Precom pager voor Rode Kruis noodhulpteam

Auteur Topic: Precom pager voor Rode Kruis noodhulpteam  (gelezen 5339 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Gepost op: 4 januari 2016, 12:25:38

Het Rode Kruis heeft naar de precom pager een welkomstbericht gestuurd.




remung

  • Hoogteredding, Rode kruis, Evenementenhulpverlening
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2016, 09:11:29
Gisteravond mijn pager ontvangen. Het zijn inderdaad de precom pagers geworden met terugkoppelings functie. Wat ik er tot nu toe over kan zeggen is dat ik hem bijzonder groot vind (2x zo groot als de Galaxy) verder moet ik alle functies, zoals bijvoorbeeld de ingebouwde beschikbaarheids agenda nog verder ontdekken.

De nieuwe rk uniformen zijn wel een grote stap vooruit qua draagcomfort verwacht ik. Zijn alleen relatief vage maatvoeringen. Broeken vallen vrij groot in de breedte en polo's vallen zeer klein. Over het mooie baby blauwe petje maar niet te beginnen ;)
Rode Kruis afdeling Roermond e.o. EHBO + AED + EHBDu +  ZHKH EH1 + EH2 + NHTbasis (I.o.) Brandwacht industrieel IRATA lvl 2 + Height rescue


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2016, 09:17:00
Citaat van: remung link=msg=1398167 date=1452240689
Gisteravond mijn pager ontvangen. Het zijn inderdaad de precom pagers geworden met terugkoppelings functie. Wat ik er tot nu toe over kan zeggen is dat ik hem bijzonder groot vind (2x zo groot als de Galaxy) verder moet ik alle functies, zoals bijvoorbeeld de ingebouwde beschikbaarheids agenda nog verder ontdekken.
Als techneut had ik vrij snel de opties van de pager door, het instellen van beschikbaarheid doe ik liever via de site of de app. Het formaat is denk ik deels vanwege de P2000 en GSM functionaliteit. Ik ben zelf heel benieuwd hoe lang de kunststof houder heel blijft.
Citaat
De nieuwe rk uniformen zijn wel een grote stap vooruit qua draagcomfort verwacht ik. Zijn alleen relatief vage maatvoeringen. Broeken vallen vrij groot in de breedte en polo's vallen zeer klein. Over het mooie baby blauwe petje maar niet te beginnen ;)
Het petje is hier het enige wat niet fatsoenlijk zit, ondanks dat ze mijn hoofdmaat goed geschat hebben, vind ik deze te strak. Misschien een kwestie van wennen? De overige blauwe accenten zoals de lusjes aan de ritsen vind ik wel netjes gedaan.


remung

  • Hoogteredding, Rode kruis, Evenementenhulpverlening
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2016, 09:20:22
Bij deze nog een foto van de precom pager. En ter aanvulling, ik heb echt geen kleine handjes ;D

Rode Kruis afdeling Roermond e.o. EHBO + AED + EHBDu +  ZHKH EH1 + EH2 + NHTbasis (I.o.) Brandwacht industrieel IRATA lvl 2 + Height rescue


remung

  • Hoogteredding, Rode kruis, Evenementenhulpverlening
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2016, 09:30:18


Ik ben zelf heel benieuwd hoe lang de kunststof houder heel blijft.

Ik heb gisteren eens even snel gegoogeld op een leren tasje zoals bijvoorbeeld voor de Galaxy beschikbaar is. Deze heb ik nog niet gevonden helaas.
Rode Kruis afdeling Roermond e.o. EHBO + AED + EHBDu +  ZHKH EH1 + EH2 + NHTbasis (I.o.) Brandwacht industrieel IRATA lvl 2 + Height rescue


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #5 Gepost op: 8 januari 2016, 09:37:26
Die is er, via de shop die ook de pagers levert. Ik weet dat men landelijk aan het nadenken is om ze NHT breed te investeren, maar voor ongeveer 1000 man is dat een forse kostenpost.


remung

  • Hoogteredding, Rode kruis, Evenementenhulpverlening
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #6 Gepost op: 11 januari 2016, 13:13:17
Zojuist eerste proef alarm gehad, capcodes kan ik zelf niet inzien in de pager en hij is nergens op internet terug te vinden, zowel de melding als de capcodes niet.
Rode Kruis afdeling Roermond e.o. EHBO + AED + EHBDu +  ZHKH EH1 + EH2 + NHTbasis (I.o.) Brandwacht industrieel IRATA lvl 2 + Height rescue


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #7 Gepost op: 11 januari 2016, 13:18:22
Proefalarm wordt door Rode Kruis verzonden via het GSM netwerk en niet via P2000-netwerk


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #8 Gepost op: 11 januari 2016, 18:03:43
Sigma drenthe heeft nog gewoon proefalarm ontvangen daarnet. ;D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #9 Gepost op: 11 januari 2016, 19:30:45
Citaat van: lotus bianca link=msg=1399070 date=1452531823
Sigma drenthe heeft nog gewoon proefalarm ontvangen daarnet. ;D

Dat klopt. De drie noordelijke regio's gaan op zijn vroegst pas half 2016 over naar het nieuwe GGB-model.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.