Tent en materialen noodhulpteam

Auteur Topic: Tent en materialen noodhulpteam  (gelezen 2714 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Gepost op: 25 november 2015, 13:56:09
Ik heb het idee dat sommigen denken dat de tent ontzettend groot is maar die is zo klein dat je er eigenlijk niks mee kan. Het is zo'n dubbele partytent van 3 bij 6 meter. Wordt dan zo vol met hulpverleners in de tent dat er geen plek is voor de SO.
Het is de bedoeling om ipv een tent op te zetten naar een gebouw te gaan om daar de werkzaamheden uit te voeren en de tent gebruiken voor nood.




oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #1 Gepost op: 25 november 2015, 14:06:25
Citaat van: jelte link=msg=1387312 date=1448456169
Ik heb het idee dat sommigen denken dat de tent ontzettend groot is maar die is zo klein dat je er eigenlijk niks mee kan. Het is zo'n dubbele partytent van 3 bij 6 meter. Wordt dan zo vol met hulpverleners in de tent dat er geen plek is voor de SO.
Het is de bedoeling om ipv een tent op te zetten naar een gebouw te gaan om daar de werkzaamheden uit te voeren en de tent gebruiken voor nood.

Ik denk dat ik daardoor misschien dit hele verhaal een beetje verkeerd begrijp. De Rode Halve Maan (Rode Kruis) kan door ons ook in worden gezet voor grootschalige geneeskundige bijstand. Als zij het tentje op komen zetten kunnen de clinical officers van de ambulancedienst levensreddende operaties uitvoeren omdat we dan in het veld een tent met operatiekamers, intensive care faciliteit, stromend water, airco en zelfstandige stroomvoorziening hebben.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #2 Gepost op: 25 november 2015, 14:15:13
Citaat van: Oma link=msg=1387315 date=1448456785
Ik denk dat ik daardoor misschien dit hele verhaal een beetje verkeerd begrijp. De Rode Halve Maan (Rode Kruis) kan door ons ook in worden gezet voor grootschalige geneeskundige bijstand. Als zij het tentje op komen zetten kunnen de clinical officers van de ambulancedienst levensreddende operaties uitvoeren omdat we dan in het veld een tent met operatiekamers, intensive care faciliteit, stromend water, airco en zelfstandige stroomvoorziening hebben.

 ;D ;D Dat zal niet gaan in een partytentje, maar bij defensie hebben ze nog een MOGOS in de aanbieding vanwege de bezuinigingen (https://www.defensie.nl/onderwerpen/materieel/inhoud/voertuigen/mogos-mobiel-operationeel-geneeskundig-operatiekamer-systeem). Misschien iets voor het rode kruis :D
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #3 Gepost op: 25 november 2015, 14:23:41
Citaat van: RemRoof link=msg=1387322 date=1448457313
;D ;D Dat zal niet gaan in een partytentje, maar bij defensie hebben ze nog een MOGOS in de aanbieding vanwege de bezuinigingen. Misschien iets voor het rode kruis :D

Dat is inderdaad wel mooi maar nogal lomp, wij doen het met opblaasbare tenten.

Op de foto is stukje te zien van de tent ingezet tijdens hulpverlening in buitenland. http://www.qna.org.qa/en-us/News/15042620550068/Qatar-Red-Crescent-to-Establish-Field-Hospital-in-Nepal


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2016, 21:26:03
Wat ik wel bijzonder vind is dat er gekozen is voor losse hesjes. Waarom is dat gedaan ipv speciale jassen daar voor?

Citaat van: remung link=msg=1398167 date=1452240689
De nieuwe rk uniformen zijn wel een grote stap vooruit qua draagcomfort verwacht ik. Zijn alleen relatief vage maatvoeringen. Broeken vallen vrij groot in de breedte en polo's vallen zeer klein. Over het mooie baby blauwe petje maar niet te beginnen ;)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #5 Gepost op: 8 januari 2016, 21:55:54
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1398371 date=1452284763
Wat ik wel bijzonder vind is dat er gekozen is voor losse hesjes. Waarom is dat gedaan ipv speciale jassen daar voor?

Hoe bedoel je? Niet altijd hoeft dezelfde persoon teamleider te zijn. Dus dan zijn losse hesjes praktischer. En ik heb ook de nieuwe hesjes gezien: Eindelijk fatsoenlijke hesjes met vakken. Weet niet of Remunj hier eens foto's van kan maken?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


remung

  • Hoogteredding, Rode kruis, Evenementenhulpverlening
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2016, 22:05:28


Hoe bedoel je? Niet altijd hoeft dezelfde persoon teamleider te zijn.

....

Eindelijk fatsoenlijke hesjes met vakken. Weet niet of Remunj hier eens foto's van kan maken?

Het teamleiders hesje wat ik bezit heb, heb ik een tijd terug gekregen vanuit de regio voor bevolkingszorg inzetten. Dit hesje is niet aangeschaft via de officiële leverancier maar via galjoen meen ik.

Maar dit betreffende hesje is inderdaad een heel fijn hesje. Hier wil ik morgen bij interesse best wel een foto van knippen.

Verder betreffende de nieuwe "officiële" losse hesjes. Dit is naar mijn mening gedaan in het kader van bezuinigingen. Nht loopt in dezelfde kleding als iedere rode kruiser. Alleen het hesje is bedrukt met het voertuig nummer en de letters tl op het hesje van de teamleider. Want tja. Aparte uniformen dan wel alleen jassen is een veel te grote kostenpost voor een werknemer (vrijwilliger) die toch bij dag en dauw voor niks op komt draven.

Dit bedoel ik niet aanvallend negatief. Maar een puntje van kritiek blijft het altijd ;)

Rode Kruis afdeling Roermond e.o. EHBO + AED + EHBDu +  ZHKH EH1 + EH2 + NHTbasis (I.o.) Brandwacht industrieel IRATA lvl 2 + Height rescue


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #7 Gepost op: 9 januari 2016, 12:55:28
Dank voor de antwoorden, duidelijk! Heeft de teamleider een afwijkend (kleur) hesje? Hebben jullie foto's van de hesjes?


remung

  • Hoogteredding, Rode kruis, Evenementenhulpverlening
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #8 Gepost op: 9 januari 2016, 12:58:48
Dank voor de antwoorden, duidelijk! Heeft de teamleider een afwijkend (kleur) hesje? Hebben jullie foto's van de hesjes?
Zowel teamleider als teamlid pakken de hesjes uit het voertuig, deze zijn niet op de man.

Alle hesjes zijn fluo geel. Bedrukt met het rk logo en het roepnummer van het voertuig. De teamleider heeft alleen de letters TL als bijvoeging op zijn hesje.
Rode Kruis afdeling Roermond e.o. EHBO + AED + EHBDu +  ZHKH EH1 + EH2 + NHTbasis (I.o.) Brandwacht industrieel IRATA lvl 2 + Height rescue


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #9 Gepost op: 15 september 2016, 21:19:02
Ik zag laatst iedereen van een NHT lopen in hun hesje, met de nummer 40, 41, 43, 44, 45, 47, 50, 53, 63, 64.

Weet iemand wat alle nummers op de hesje betekenen?
Groeten,  Tazbrw