Noodhulpteam voertuig en rijden met OGS

Auteur Topic: Noodhulpteam voertuig en rijden met OGS  (gelezen 7471 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #40 Gepost op: 13 november 2015, 08:00:51
Citaat van: jelte link=msg=1384092 date=1447372493
Huidige bussen staan ook niet op naam van het RK. Staan op naam van ifv had ik vanavond gezien, zoals al eens gemeld was hier.

Aangeschaft in opdracht van het RK, en dat was met de SIGMA bussen niet het geval. Het Rode Kruis leverde alleen de mensen en geen middelen.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #41 Gepost op: 13 november 2015, 22:49:51
Citaat van: Rotterdammertje link=msg=1384125 date=1447398051
Aangeschaft in opdracht van het RK, en dat was met de SIGMA bussen niet het geval. Het Rode Kruis leverde alleen de mensen en geen middelen.
Doet niets af aan t feit dat men t rode kruis in gele bussen liet rondrijden die stukken beter zichtbaar zijn dan witte.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #42 Gepost op: 14 november 2015, 01:49:59
Ja dat is gewoon niet anders. De mensen die beslissen zitten achter een mooi bureau achter een computer en dan krijg je een auto die goed past bij het briefpapier en de website.
Achter een bureau maak je je ook niet druk om zichtbaarheid. Ik heb er ook alleen maar mensen over horen klagen die ermee moeten werken en degene die er niet mee op pad worden gestuurd vinden het onzin en eventueel geldverspilling. Dus zolang er meer mensen zijn die er niet mee moeten werken er er wel over beslissen zal het in de toekomst niet heel veel veranderen.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #43 Gepost op: 14 november 2015, 01:58:47
Citaat van: jelte link=msg=1384527 date=1447462199
Ja dat is gewoon niet anders. De mensen die beslissen zitten achter een mooi bureau achter een computer en dan krijg je een auto die goed past bij het briefpapier en de website.
Achter een bureau maak je je ook niet druk om zichtbaarheid. Ik heb er ook alleen maar mensen over horen klagen die ermee moeten werken en degene die er niet mee op pad worden gestuurd vinden het onzin en eventueel geldverspilling. Dus zolang er meer mensen zijn die er niet mee moeten werken er er wel over beslissen zal het in de toekomst niet heel veel veranderen.
Ik krijg bijna de indruk dat je jezelf als slachtoffer ziet omdat je rodekruis bus niet op een ambulance lijkt. Alsof de grote boze directeuren je onrecht aandoen.

Het rodekruis is een vereniging, dat wil zeggen dat leden stemrecht hebben. Doe er iets mee als je van mening bent dat iets niet gaat zoals jij het zou willen.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #44 Gepost op: 14 november 2015, 02:00:19
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1384530 date=1447462727
Ik krijg bijna de indruk dat je jezelf als slachtoffer ziet omdat je rodekruis bus niet op een ambulance lijkt. Alsof de grote boze directeuren je onrecht aandoen.

Het rodekruis is een vereniging, dat wil zeggen dat leden stemrecht hebben. Doe er iets mee als je van mening bent dat iets niet gaat zoals jij het zou willen.

Wanneer en bij welke beslissing kunnen we stemmen of we het er mee eens zijn of niet?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #45 Gepost op: 14 november 2015, 02:43:45
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1384531 date=1447462819
Wanneer en bij welke beslissing kunnen we stemmen of we het er mee eens zijn of niet?
Je afgevaardigde naar de landelijke ledenraad. Degene waar jij op kon stemmen als lid zijnde. Die kun je dus ook benaderen.


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #46 Gepost op: 14 november 2015, 02:48:36
Nee hoor leg me erbij neer. Ben niet zo van de verrening politiek.
Maar daarom mag ik er nog wel wat van vinden. En nee vind juist niet dat hij op een ambulance moet lijken want we doen heel ander werk. Als je je voertuig laat lijken op een ambulance wek je, denk ik verkeerde verwachtingen. Mijn persoonlijke voorkeur was geweest de oude RK striping en rondom reflecterend als je het perse wilt weten.
Dat deze bus niet zoveel gaat rijden maakt dat het niet zoveel uitmaakt. En als ik er echt iets tegen had dan was ik er wel mee gestopt.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #47 Gepost op: 14 november 2015, 07:16:18
Citaat van: petre link=msg=1384543 date=1447465425
Je afgevaardigde naar de landelijke ledenraad. Degene waar jij op kon stemmen als lid zijnde. Die kun je dus ook benaderen.

Hmm in de 3 jaar dat ik nu bij het Rode Kruis ben heb ik daar nog nooit van gehoord. Dus ook nooit op iemand gestemd. En niemand binnen onze afdeling.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


guest19010

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 25 juni 2016, 10:41:29
In de categorie nutteloos nieuws:

Citaat
Rode Kruis rukt voortaan uit met zwaailicht en sirene
Ze mochten het altijd al... Zo komen ze sneller op een rampplek. Wel moet de meldkamer eerst toestemming geven aan de chauffeur.
Ook de risico's nemen toe doordat wagens van het Rode Kruis voortaan, als dat nodig is, de maximumsnelheid mogen overtreden, door rood mogen rijden en gebruik mogen maken van de vluchtstrook.

Lees verder op: http://www.rtlnieuws.nl/nederland/rode-kruis-rukt-voortaan-uit-met-zwaailicht-en-sirene

zie verder: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=98268.0
Live - Moderator