Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 213449 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #120 Gepost op: 17 februari 2016, 18:44:27
Citaat van: besm link=msg=1407053 date=1455721219
Werk nu 9 jaar in de proces industrie. Altijd in ploegen gewerkt en sinds een tijdje ook bij de vrijwillige (industriële) brandweer.

Hoop dat dit mijn voordeel zal zijn in de sollicitatie ronde 0098

ah kijk aan, inderdaad hopen maar zal vast wel
voordeel zijn dat je al bij de brandweer werkt.


Citaat van: Rosco P.Coltrane link=msg=1407046 date=1455718592
www.neurocampus.com

Even registreren en oefenen maar!

super dankjewel! Jij nu ook gesolliciteerd en in afwachting van een antwoord of was je al van de vorige ronde?


Rosco P.Coltrane

  • Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #121 Gepost op: 18 februari 2016, 10:06:47
Citaat van: liees link=msg=1407077 date=1455731067
ah kijk aan, inderdaad hopen maar zal vast wel
voordeel zijn dat je al bij de brandweer werkt.


super dankjewel! Jij nu ook gesolliciteerd en in afwachting van een antwoord of was je al van de vorige ronde?

Graag gedaan!
Ben eigenlijk van de lichting week 21 maar ben doorgeschoven naar week 41. Heb in juni mijn eindgesprek.
Hoofdagent Oost-Nederland


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #122 Gepost op: 18 februari 2016, 11:06:19
Citaat van: Rosco P.Coltrane link=msg=1407155 date=1455786407
Graag gedaan!
Ben eigenlijk van de lichting week 21 maar ben doorgeschoven naar week 41. Heb in juni mijn eindgesprek.

ojaa.. heb daar meerdere mensen ervan gezien op het forum.
Weet je toevallig toen je gesolliciteerd had hoeveel aanmeldingen en beschikbare plaatsen er landelijk waren?
Alvast succes met je eindgesprek en hopen dat alles positief is zodat je kan starten!


whiskyfoxtrot

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #123 Gepost op: 18 februari 2016, 12:20:38
bedankt voor de tip! ben je al aspirant of heb je nu weer gesolliciteerd?
Ik ben sollicitant voor week 21 2016. Ik ben in afwachting van het antecedenten onderzoek!


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #124 Gepost op: 18 februari 2016, 13:20:15
Citaat van: whiskyfoxtrot link=msg=1407172 date=1455794438
Ik ben sollicitant voor week 21 2016. Ik ben in afwachting van het antecedenten onderzoek!

spannend, hopen dat het allemaal goed afloopt. Succes alvast!
jij toevallig enig idee hoeveel aanmeldingen en beschikbare plaatsen er landelijk waren toen je gesolliciteerd had?


whiskyfoxtrot

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #125 Gepost op: 18 februari 2016, 13:41:29
spannend, hopen dat het allemaal goed afloopt. Succes alvast!
jij toevallig enig idee hoeveel aanmeldingen en beschikbare plaatsen er landelijk waren toen je gesolliciteerd had?
Nee daar heb ik geen idee van. Gelukkig maar ook want de cijfers waren en zijn volgens mij niet best als je er kansberekening op los gaat laten. Dit kun je dus ook maar beter niet doen.

Succes met wachten en laat je niet gek maken! Het is ook een groot deel geluk hebben en je moet door blijven zetten indien het nu niet lukt.


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #126 Gepost op: 18 februari 2016, 13:53:38
Citaat van: whiskyfoxtrot link=msg=1407192 date=1455799289
Nee daar heb ik geen idee van. Gelukkig maar ook want de cijfers waren en zijn volgens mij niet best als je er kansberekening op los gaat laten. Dit kun je dus ook maar beter niet doen.

Succes met wachten en laat je niet gek maken! Het is ook een groot deel geluk hebben en je moet door blijven zetten indien het nu niet lukt.

ja precies, kansberekeningen kan ik inderdaad maar beter niet doen haha
Bij ons hadden ze een mail gestuurd dat er meer dan 4000 aanmeldingen waren en 192 beschikbare plaatsen. Was benieuwd of er ongeveer evenveel plaatsen en aanmeldingen nu zijn vergeleken met laatst.

Het is de eerste keer dat ik heb gesolliciteerd daarom ook spannend en dat je probeert om eventueel kansberekening te maken ed. Maar je weet dat het gewoon geen zin heeft en dat je beter kan afwachten.
Momenteel zit ik in m'n examenjaar MBO4 horeca ondernemer manager en heb een 2e optie wat ik na mijn opleiding kan doen mocht ik niet doorkomen.

Voor mijn gevoel zit ik ook heel erg te denken dat je bijvoorbeeld al een aansluitende opleiding gevolgd moet hebben wil je doorkomen bij de briefselectie maar dat is denk ik niet zo zeer nodig of wel?


Joris94

  • Sollicitant Hoofdagent Zeeland - West-Brabant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #127 Gepost op: 18 februari 2016, 13:57:24
Citaat van: liees link=msg=1407197 date=1455800018
Voor mijn gevoel zit ik ook heel erg te denken dat je bijvoorbeeld al een aansluitende opleiding gevolgd moet hebben wil je doorkomen bij de briefselectie maar dat is denk ik niet zo zeer nodig of wel?

Het zal niet nodig zijn, maar het zal ongetwijfeld meehelpen als je al wat relevante ervaring hebt opgedaan.
Sollicitatie Hoofdagent Zeeland - West-Brabant


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #128 Gepost op: 18 februari 2016, 14:08:18
Citaat van: Joris94 link=msg=1407199 date=1455800244
Het zal niet nodig zijn, maar het zal ongetwijfeld meehelpen als je al wat relevante ervaring hebt opgedaan.

ja uiteraard maar relevante ervaring kan van alles zijn toch?
Ik spreek zelf bijvoorbeeld meerdere talen en heb in Amsterdam in diverse internationale hotels stage gelopen waar ik met veel culturen te maken heb gehad. Zo kan denk ik ieder wel iets relevants vinden wat kan aansluiten op het profiel lijkt mij toch?
Als je bijvoorbeeld je vriend/vriendin of familielid bij de politie zit kan dat toch ook weer voordeel hebben doordat je dan misschien meer kennis hebt betreft politievak?!


whiskyfoxtrot

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #129 Gepost op: 18 februari 2016, 15:08:51
Relevant kan inderdaad van alles zijn. Het ligt aan de personen die de brieven gaan beoordelen. Deze personen moeten de werkervaringen op waarde kunnen schatten ten opzichte van het politiewerk. Je bent er in ieder geval veel mee bezig en hebt er over na gedacht. Voor de gesprekken zal dit gunstig zijn. Voor de briefselectie blijft het een kwestie van geluk wie het leest en hoe die zich erbij voelt. Stel je treft iemand die zelf jaren in de horeca heeft gewerkt en die weet hoe gunstig die werkervaring kan zijn voor een persoon? Of je treft een oud-marinier die slechts andere veteranen selecteert. Ik zeg maar iets. Nou weet ik niet precies hoe de selecties in zijn werk gaan hoor, het is maar een voorbeeld hoe weinig invloed je hier op hebt.

Ook betwijfel ik of ze alle 4000(?) gaan doorlezen. Dus lig je helemaal onder op de stapel dan is de kans groot dat ze al zat kandidaten hebben voordat jij uberhaupt gezien bent.

Ik zeg dit niet om men te ontmoedigen maar om een realistisch beeld te tonen. Ik ben namelijk mijn eerste poging afgewezen op de brief. Had ik toen besloten dat de kans te klein was en had ik mij laten ontmoedigen, had ik misschien opgegeven. Dan had ik het 1 a 2 maand later niet nog eens geprobeerd en was ik nooit zo ver gekomen als nu! Dus nu een afwijzing? Volgende keer beter! Pas vanaf de testen en rollenspellen heb je het zelf in de hand.