Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 212627 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joris94

  • Sollicitant Hoofdagent Zeeland - West-Brabant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #130 Gepost op: 18 februari 2016, 15:16:40
Citaat van: whiskyfoxtrot link=msg=1407212 date=1455804531
Relevant kan inderdaad van alles zijn. Het ligt aan de personen die de brieven gaan beoordelen. Deze personen moeten de werkervaringen op waarde kunnen schatten ten opzichte van het politiewerk. Je bent er in ieder geval veel mee bezig en hebt er over na gedacht. Voor de gesprekken zal dit gunstig zijn. Voor de briefselectie blijft het een kwestie van geluk wie het leest en hoe die zich erbij voelt. Stel je treft iemand die zelf jaren in de horeca heeft gewerkt en die weet hoe gunstig die werkervaring kan zijn voor een persoon? Of je treft een oud-marinier die slechts andere veteranen selecteert. Ik zeg maar iets. Nou weet ik niet precies hoe de selecties in zijn werk gaan hoor, het is maar een voorbeeld hoe weinig invloed je hier op hebt.

Ook betwijfel ik of ze alle 4000(?) gaan doorlezen. Dus lig je helemaal onder op de stapel dan is de kans groot dat ze al zat kandidaten hebben voordat jij uberhaupt gezien bent.

Ik zeg dit niet om men te ontmoedigen maar om een realistisch beeld te tonen. Ik ben namelijk mijn eerste poging afgewezen op de brief. Had ik toen besloten dat de kans te klein was en had ik mij laten ontmoedigen, had ik misschien opgegeven. Dan had ik het 1 a 2 maand later niet nog eens geprobeerd en was ik nooit zo ver gekomen als nu! Dus nu een afwijzing? Volgende keer beter! Pas vanaf de testen en rollenspellen heb je het zelf in de hand.

Ik sluit mij hier volledig bij aan  O0 Zelf ben ik al 2x afgewezen op de briefselectie dus ik hoop dat ik er nu doorheen kom om mijzelf echt is te bewijzen 0098
Sollicitatie Hoofdagent Zeeland - West-Brabant


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #131 Gepost op: 18 februari 2016, 16:09:04
Citaat van: whiskyfoxtrot link=msg=1407212 date=1455804531
Relevant kan inderdaad van alles zijn. Het ligt aan de personen die de brieven gaan beoordelen. Deze personen moeten de werkervaringen op waarde kunnen schatten ten opzichte van het politiewerk. Je bent er in ieder geval veel mee bezig en hebt er over na gedacht. Voor de gesprekken zal dit gunstig zijn. Voor de briefselectie blijft het een kwestie van geluk wie het leest en hoe die zich erbij voelt. Stel je treft iemand die zelf jaren in de horeca heeft gewerkt en die weet hoe gunstig die werkervaring kan zijn voor een persoon? Of je treft een oud-marinier die slechts andere veteranen selecteert. Ik zeg maar iets. Nou weet ik niet precies hoe de selecties in zijn werk gaan hoor, het is maar een voorbeeld hoe weinig invloed je hier op hebt.

Ook betwijfel ik of ze alle 4000(?) gaan doorlezen. Dus lig je helemaal onder op de stapel dan is de kans groot dat ze al zat kandidaten hebben voordat jij uberhaupt gezien bent.

Ik zeg dit niet om men te ontmoedigen maar om een realistisch beeld te tonen. Ik ben namelijk mijn eerste poging afgewezen op de brief. Had ik toen besloten dat de kans te klein was en had ik mij laten ontmoedigen, had ik misschien opgegeven. Dan had ik het 1 a 2 maand later niet nog eens geprobeerd en was ik nooit zo ver gekomen als nu! Dus nu een afwijzing? Volgende keer beter! Pas vanaf de testen en rollenspellen heb je het zelf in de hand.


precies, helemaal duidelijk en logisch.
Puur kwestie van afwachten en ligt er dan maar net aan wie en hoe en wat..
Maar onder op de stapel.. mensen die als laatste hebben gesolliciteerd of als een van de eerste?


whiskyfoxtrot

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #132 Gepost op: 18 februari 2016, 16:25:12
Dat is dus één van de vele onbekende factoren, haha. Ik heb geen idee hoe het achter de schermen werkt en vanaf welke kant ze van de stapel pakken. Maar als er 4000 aanmeldingen zijn en 192 plekken dan denk ik dat ze na het lezen van 2000 brieven wel genoeg veelbelovende kandidaten hebben geselecteerd. Ik kan mij haast niet voorstellen dat er capaciteit zou zijn om al die 4000 brieven te bekijken. Des te belangrijker dus wat ik eerder zei: een afwijzing betekent niet ongeschikt maar kan door allerlei factoren komen. Blijf gemotiveerd ondanks afwijzing is dus wat ik probeer te zeggen.


Ramon

  • Aspirant N4
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #133 Gepost op: 18 februari 2016, 17:44:28
Wat mij werd verteld door W&S bij de voorlichting is dat er voor elke persoon die er uiteindelijk wordt aangenomen er ongeveer 10 personen worden uitgenodigd voor de selectie. Dus in dit geval dan 192 x 10 = 1920 plaatsen voor de briefselectie. Dan komt het al een stuk dichterbij ;-). Gewoon afwachten dus O0.
Aspirant 2021 - Eenheid Amsterdam


Achillius

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Reactie #134 Gepost op: 18 februari 2016, 17:53:26
Ik blijf me best wel verbazen hoeveel mensen er eigenlijk solliciteren voor zo weinig plekken. Ik ben op dit moment aan het wachten totdat de politiekundige opleidingen weer worden aangeboden, maar het blijkt dus best wel een loterij te zijn. Heb je trouwens met een buitenlandse achtergrond meer kans om uit het stapel opgepikt te worden?


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #135 Gepost op: 18 februari 2016, 18:17:07
Citaat van: Ramon link=msg=1407232 date=1455813868
Wat mij werd verteld door W&S bij de voorlichting is dat er voor elke persoon die er uiteindelijk wordt aangenomen er ongeveer 10 personen worden uitgenodigd voor de selectie. Dus in dit geval dan 192 x 10 = 1920 plaatsen voor de briefselectie. Dan komt het al een stuk dichterbij ;-). Gewoon afwachten dus O0.

ja klopt dat was mij ook al bekend inderdaad. Dus ongeveer een kleine helft van de sollicitanten moet door de briefselectie komen..

Citaat van: whiskyfoxtrot link=msg=1407225 date=1455809112
Dat is dus één van de vele onbekende factoren, haha. Ik heb geen idee hoe het achter de schermen werkt en vanaf welke kant ze van de stapel pakken. Maar als er 4000 aanmeldingen zijn en 192 plekken dan denk ik dat ze na het lezen van 2000 brieven wel genoeg veelbelovende kandidaten hebben geselecteerd. Ik kan mij haast niet voorstellen dat er capaciteit zou zijn om al die 4000 brieven te bekijken. Des te belangrijker dus wat ik eerder zei: een afwijzing betekent niet ongeschikt maar kan door allerlei factoren komen. Blijf gemotiveerd ondanks afwijzing is dus wat ik probeer te zeggen.


klopt helemaal alleen waar ik over zit te denken. Ze hebben nu +- 4500 aanmeldingen en 192 beschikbare plaatsen. 1 op de 10 haalt het volgens hun dus moeten ze ongeveer 2000 mensen door laten gaan bij de briefselectie. Je komt allerlei leeftijden tegen en mensen vanuit verschillende regio's. 192 plaatsen zijn verdeeld over 5 scholen dus lijkt me toch wel dat ze een oog op elke brief moeten werpen? Al is het alleen om te zien wat de leeftijd is of uit welke regio diegene komt.. Naast dat heb je, lijkt me, ook nog mensen die gewoon niet geschikt zijn door een slechte motivatie bijvoorbeeld. Of mensen die zich aangemeld hebben die te jong zijn of geen diploma etcetc.. Snap ook wel dat meer dan 4000 brieven doorlezen vermoeiend is en veel werk maar ze stellen het niet voor niets nog een maand uit denk ik toch betreft de uitslag?  :D


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #136 Gepost op: 18 februari 2016, 19:06:24
Zo, na alle reacties te hebben gelezen heb ik me maar ook aangesloten hier :D. Ik heb zelf gesolliciteerd in Limburg voor N4. Ik zit ook met spanning af te wachten  :D
Aspirant Hoofdagent Limburg  


marcezd

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #137 Gepost op: 19 februari 2016, 10:06:08
Ik sluit mij ook maar eens aan. Alweer voor de 2e keer gesolliciteerd voor Oost-Nederland!


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #138 Gepost op: 19 februari 2016, 10:08:51
Citaat van: marcezd link=msg=1407335 date=1455872768
Ik sluit mij ook maar eens aan. Alweer voor de 2e keer gesolliciteerd voor Oost-Nederland!

welkom en ook succes in de hoop dat we door komen.
Mag ik vragen wat je achtergronden zijn etc?


DB93

  • Aspirant Wachtmeester Koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #139 Gepost op: 19 februari 2016, 10:27:03
Succes iedereen! Ik ben zelf 2 keer eerder afgewezen op de briefselectie voor de functie van Hoofdagent (Den Haag). De KMar heeft mij wel de gelegenheid gegeven om mijzelf te bewijzen tijdens de selectierondes die momenteel loopt (functie Wachtmeester).

Wat mij opviel aan de vacature tekst van Hoofdagent afgelopen keer was dat ze nadrukkelijk op zoek zijn naar kandidaten met een dubbele culturele achtergrond.

Overigens krijg ik net een vacaturealert met een link naar de vacature Hoofdagent Noord-Holland...