Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 212612 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Joris94

  • Sollicitant Hoofdagent Zeeland - West-Brabant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #140 Gepost op: 19 februari 2016, 10:29:03
Citaat van: marcezd link=msg=1407335 date=1455872768
Ik sluit mij ook maar eens aan. Alweer voor de 2e keer gesolliciteerd voor Oost-Nederland!
Citaat van: Carlos link=msg=1407246 date=1455818784
Zo, na alle reacties te hebben gelezen heb ik me maar ook aangesloten hier :D. Ik heb zelf gesolliciteerd in Limburg voor N4. Ik zit ook met spanning af te wachten  :D

Welkom bij de club  0098 succes met het wachten komende tijd
Sollicitatie Hoofdagent Zeeland - West-Brabant


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #141 Gepost op: 19 februari 2016, 10:33:15
Citaat van: DB93 link=msg=1407339 date=1455874023
Succes iedereen! Ik ben zelf 2 keer eerder afgewezen op de briefselectie voor de functie van Hoofdagent (Den Haag). De KMar heeft mij wel de gelegenheid gegeven om mijzelf te bewijzen tijdens de selectierondes die momenteel loopt (functie Wachtmeester).

Wat mij opviel aan de vacature tekst van Hoofdagent afgelopen keer was dat ze nadrukkelijk op zoek zijn naar kandidaten met een dubbele culturele achtergrond.

Overigens krijg ik net een vacaturealert met een link naar de vacature Hoofdagent Noord-Holland...

Bedankt! Hoe gaat het tot nu toe met de selectierondes?
Ja die tekst was mij ook opgevallen en meerdere uit mijn omgeving.
Alleen lijkt het me sterk dat ze alléén mensen met dubbele culturele achtergrond door laten gaan toch?
Je hebt natuurlijk altijd mensen die bijvoorbeeld niet de taaltest of capaciteitentest halen of andere dingen..


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #142 Gepost op: 19 februari 2016, 10:44:47
ha ha... ook zo leuk.
Voorlichtingsalert op de mail, denk je de uitslag te krijgen aangezien afzender; 'mijn kombijdepolitie is' hart stond al in me keel maar helaas haha..


DB93

  • Aspirant Wachtmeester Koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #143 Gepost op: 19 februari 2016, 10:46:29
Citaat van: liees link=msg=1407342 date=1455874395
Bedankt! Hoe gaat het tot nu toe met de selectierondes?
Ja die tekst was mij ook opgevallen en meerdere uit mijn omgeving.
Alleen lijkt het me sterk dat ze alléén mensen met dubbele culturele achtergrond door laten gaan toch?
Je hebt natuurlijk altijd mensen die bijvoorbeeld niet de taaltest of capaciteitentest halen of andere dingen..

Goed! Mijn geduld wordt alleen flink op de proef gesteld. Aankomende week 3 kennismakingsdagen in Apeldoorn (nieuw binnen de KMar selecties). Daarna psychologisch gesprek, korpsgesprek, medische keuring en als laatst veiligheidsonderzoek.

Ja, want volgens mij was dat voorheen niet zo nadrukkelijk aanwezig in de tekst. En ook op facebook adverteerden ze met plaatjes van allochtonen. Ik vond dat nogal opvallen. Maar ze zullen zeker niet alleen mensen met een dubbele culturele achtergrond selecteren, want dat schijnt vrij moeilijk te zijn om die mensen te werven. Wellicht heeft dat wat met het imago van de nationale politie te maken. Wat mij in ieder geval bekend is in mijn omgeving, is dat je vooral veel geluk moet hebben. Ik ken ex mariniers die nu hoofdagent zijn, maar ook mensen die bijvoorbeeld met gedetineerden hebben gewerkt. Dat zijn wel beroepen waarbij je een flinke voorsprong hebt door je ervaring. Wat niet betekend dat je uitgesloten bent als je een wat mindere ervaring hebt. Heel simpel, schrijf je een goed verhaal die pakt zal dat ook voldoende kunnen zijn. Want ik ken ook iemand die amper werkervaring heeft en door de briefselectie was gekomen.


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #144 Gepost op: 19 februari 2016, 10:53:19
Citaat van: DB93 link=msg=1407346 date=1455875189
Goed! Mijn geduld wordt alleen flink op de proef gesteld. Aankomende week 3 kennismakingsdagen in Apeldoorn (nieuw binnen de KMar selecties). Daarna psychologisch gesprek, korpsgesprek, medische keuring en als laatst veiligheidsonderzoek.

Ja, want volgens mij was dat voorheen niet zo nadrukkelijk aanwezig in de tekst. En ook op facebook adverteerden ze met plaatjes van allochtonen. Ik vond dat nogal opvallen. Maar ze zullen zeker niet alleen mensen met een dubbele culturele achtergrond selecteren, want dat schijnt vrij moeilijk te zijn om die mensen te werven. Wellicht heeft dat wat met het imago van de nationale politie te maken. Wat mij in ieder geval bekend is in mijn omgeving, is dat je vooral veel geluk moet hebben. Ik ken ex mariniers die nu hoofdagent zijn, maar ook mensen die bijvoorbeeld met gedetineerden hebben gewerkt. Dat zijn wel beroepen waarbij je een flinke voorsprong hebt door je ervaring. Wat niet betekend dat je uitgesloten bent als je een wat mindere ervaring hebt. Heel simpel, schrijf je een goed verhaal die pakt zal dat ook voldoende kunnen zijn. Want ik ken ook iemand die amper werkervaring heeft en door de briefselectie was gekomen.

oh kijk goed bezig! en dat is een speciale opleiding omdat je van de Kmar afkomt of hoe zit dat precies waarvoor je hebt gesolliciteerd?

ah ja nu je het zegt klopt van die plaatjes. Je hoort en leest inderdaad zoveel dat het soms lastig is om in te schatten. Ook is de vraag of ze wel een oog werpen op álle sollicitaties. Het rare is wel dat je op de site van kom bij de politie kan reageren op de vacature hoofdagent, daar staan diverse mensen tussen die gereageerd hadden met de vraag of ze voorsprong hebben op andere kandidaten als ze beveiliger zijn geweest of bij defensie hebben gewerkt. Het antwoord daarop was nee en een bekende uit mijn omgeving had ook daarvoor gebeld. Ze geven dus bij de afdeling werving en selectie aan dat die mensen in principe geen voordeel hebben bij de briefselectie, verderop in de selectieprocedure kan het wel van belang zijn maar nu niet. Dat is dus heel vreemd als het wordt aangegeven en uiteindelijk wel zo blijkt te zijn dat die mensen daadwerkelijk voorsprong hebben. Denk dat weinig tot niemand erachter komt hoe ze nou echt te werk gaan bij W&S betreft alle sollicitaties en het selecteren van de personen..


Joris94

  • Sollicitant Hoofdagent Zeeland - West-Brabant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #145 Gepost op: 19 februari 2016, 10:59:02
Citaat van: liees link=msg=1407348 date=1455875599
oh kijk goed bezig! en dat is een speciale opleiding omdat je van de Kmar afkomt of hoe zit dat precies waarvoor je hebt gesolliciteerd?

ah ja nu je het zegt klopt van die plaatjes. Je hoort en leest inderdaad zoveel dat het soms lastig is om in te schatten. Ook is de vraag of ze wel een oog werpen op álle sollicitaties. Het rare is wel dat je op de site van kom bij de politie kan reageren op de vacature hoofdagent, daar staan diverse mensen tussen die gereageerd hadden met de vraag of ze voorsprong hebben op andere kandidaten als ze beveiliger zijn geweest of bij defensie hebben gewerkt. Het antwoord daarop was nee en een bekende uit mijn omgeving had ook daarvoor gebeld. Ze geven dus bij de afdeling werving en selectie aan dat die mensen in principe geen voordeel hebben bij de briefselectie, verderop in de selectieprocedure kan het wel van belang zijn maar nu niet. Dat is dus heel vreemd als het wordt aangegeven en uiteindelijk wel zo blijkt te zijn dat die mensen daadwerkelijk voorsprong hebben. Denk dat weinig tot niemand erachter komt hoe ze nou echt te werk gaan bij W&S betreft alle sollicitaties en het selecteren van de personen..

Ik gok dat we er nooit achter zullen komen en dat je geluk moet hebben om gekozen te worden.
Sollicitatie Hoofdagent Zeeland - West-Brabant


DB93

  • Aspirant Wachtmeester Koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #146 Gepost op: 19 februari 2016, 11:04:46
Citaat van: liees link=msg=1407348 date=1455875599
oh kijk goed bezig! en dat is een speciale opleiding omdat je van de Kmar afkomt of hoe zit dat precies waarvoor je hebt gesolliciteerd?

ah ja nu je het zegt klopt van die plaatjes. Je hoort en leest inderdaad zoveel dat het soms lastig is om in te schatten. Ook is de vraag of ze wel een oog werpen op álle sollicitaties. Het rare is wel dat je op de site van kom bij de politie kan reageren op de vacature hoofdagent, daar staan diverse mensen tussen die gereageerd hadden met de vraag of ze voorsprong hebben op andere kandidaten als ze beveiliger zijn geweest of bij defensie hebben gewerkt. Het antwoord daarop was nee en een bekende uit mijn omgeving had ook daarvoor gebeld. Ze geven dus bij de afdeling werving en selectie aan dat die mensen in principe geen voordeel hebben bij de briefselectie, verderop in de selectieprocedure kan het wel van belang zijn maar nu niet. Dat is dus heel vreemd als het wordt aangegeven en uiteindelijk wel zo blijkt te zijn dat die mensen daadwerkelijk voorsprong hebben. Denk dat weinig tot niemand erachter komt hoe ze nou echt te werk gaan bij W&S betreft alle sollicitaties en het selecteren van de personen..

De KMar wachtmeestersopleiding duurt 58 weken, voorheen iets langer, waarvan 4 maanden kazerne bivak etc. Militaire basisvaardigheden onder de knie krijgen omdat je natuurlijk naast agent ook militair bent. De opleiding duurt veel korter dan een hoofdagent opleiding, maar ik had begrepen dat het echt een volledige mbo 4 opleiding is. Zelf heb ik een ondernemersopleiding afgerond op mbo 4 en werkzaam geweest als zorgadministrateur. Het is denk ik de kunst van de lezer motiveren waarom jij denkt geschikt te zijn. Zelfde geldt voor de functie hoofdagent, geluk hebben en een grijpend verhaal typen. In 2x 80 woorden is dat natuurlijk best lastig, omdat je een hoop wilt vertellen. Betreft de W&S van de politie, ik zou het echt niet weten hoe ze het beoordelen daar. Af en toe denk ik dat het gewoon een soort loterij is... Er valt geen pijl op te trekken


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #147 Gepost op: 19 februari 2016, 15:37:55
Citaat van: DB93 link=msg=1407353 date=1455876286
De KMar wachtmeestersopleiding duurt 58 weken, voorheen iets langer, waarvan 4 maanden kazerne bivak etc. Militaire basisvaardigheden onder de knie krijgen omdat je natuurlijk naast agent ook militair bent. De opleiding duurt veel korter dan een hoofdagent opleiding, maar ik had begrepen dat het echt een volledige mbo 4 opleiding is. Zelf heb ik een ondernemersopleiding afgerond op mbo 4 en werkzaam geweest als zorgadministrateur. Het is denk ik de kunst van de lezer motiveren waarom jij denkt geschikt te zijn. Zelfde geldt voor de functie hoofdagent, geluk hebben en een grijpend verhaal typen. In 2x 80 woorden is dat natuurlijk best lastig, omdat je een hoop wilt vertellen. Betreft de W&S van de politie, ik zou het echt niet weten hoe ze het beoordelen daar. Af en toe denk ik dat het gewoon een soort loterij is... Er valt geen pijl op te trekken


interessant! veel succes met de verder selectieprocedure.
Het is inderdaad lastig in te schatten hoe en wat.
Ik dacht dat er altijd meerdere personen naar de sollicitaties keken maar blijkbaar dat ook niet?!
ben heel benieuwd of we volgende week al wat horen of dat we toch nog de volle 2 weken moeten wachten haha.
Ik wil sowieso als ik niet door de selectierondes kom de htv-p opleiding volgen omdat je dan sowieso al meer kans maakt als je het diploma daarvan hebt behaald.


louise32

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #148 Gepost op: 19 februari 2016, 15:48:27
Ik vind het interessant dat er weer een vacature hoofdagent opengesteld is voor Noord-Holland terwijl er ruim 4000 mensen wachten op antwoord...
Van mij mogen ze Midden-Nederland open gooien, die hebben ze de vorige keer overgeslagen!!  :'(


Pietertje2000

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #149 Gepost op: 19 februari 2016, 16:09:34
Wat ik mij afvraag is het volgende, op de site staat:

Eerder gewerkt?

Heb je voor je aanstellingsgesprek bij de politie twee jaar gemiddeld 28 uur per week gewerkt? En kun je dit aantonen met salarisstroken? Dan wordt hiermee - volgens een standaard berekeningsmethode - rekening gehouden bij het vaststellen van je salaris en wordt een uitzondering gemaakt op bovenstaande. Hiervoor geldt een maximum van € 2.491,-.

- Stel uit de berekening komt 1900 bruto per maand, ga je dit dan ook gelijk vanaf dag 1 tijdens de opleiding verdienen (elke maand)?
- Zelf werk ik nu sinds kort in loondienst, daarvoor was ik ZZP'er, nemen ze die tijd ook mee?