Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 213845 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #1480 Gepost op: 10 augustus 2016, 00:15:42
Citaat van: Rosco P.Coltrane link=msg=1441510 date=1470763343
Dus je krijgt hem tzt tijdens de opleiding?
Ja
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #1481 Gepost op: 10 augustus 2016, 00:19:12
Citaat van: Carlos link=msg=1441549 date=1470772662
En hoe zit het trouwens als je het vuurwapen krijgt op de academie; Is dat dan jouw persoonlijke wapen (natuurlijk officieel van de Politie) of lever je die na iedere les weer in en krijg je een andere de volgende les?
Bij de eerste les krijg jij het vuurwapen uitgereikt. Vanzelfsprekend wordt het wapennummer aan jou gekoppeld en zal dit jouw vuurwapen worden. Na elke schietles gaat je wapen terug naar de wapenkamer van de academie.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Rosco P.Coltrane

  • Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #1482 Gepost op: 10 augustus 2016, 00:20:16
Ja
Kort naar krachtig antwoord. Thanks. Trouwens draag je onder je polo nog een thermo shirtje als je naar de academie gaat? De stay cool bijvoorbeeld of niks?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Hoofdagent Oost-Nederland


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #1483 Gepost op: 10 augustus 2016, 00:24:57
Citaat van: Rosco P.Coltrane link=msg=1441559 date=1470781216
Kort naar krachtig antwoord. Thanks. Trouwens draag je onder je polo nog een thermo shirtje als je naar de academie gaat? De stay cool bijvoorbeeld of niks?
Mijn thermo shirtjes zitten nog allemaal in de verpakking. Ik heb zowel op school en in de praktijk altijd een zwart t-shirtje onder mijn polo aan. Die heb ik bij de Hema gekocht. Verder loop ik op de academie ook alitjd in mijn zomerbroek.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #1484 Gepost op: 10 augustus 2016, 00:37:52
Citaat van: Wolfs link=msg=1441558 date=1470781152
Bij de eerste les krijg jij het vuurwapen uitgereikt. Vanzelfsprekend wordt het wapennummer aan jou gekoppeld en zal dit jouw vuurwapen worden. Na elke schietles gaat je wapen terug naar de wapenkamer van de academie.

Oke duidelijk, bedankt voor je antwoordt! Het is dus niet zo dat je dit wapen thuis kan bewaren in een wapenkluis?

Geldt de keuze of je het dienstwapen mee naar huis neemt of op het bureau laat wel, als je bent afgestudeerd en bij een eenheid werkt?
Aspirant Hoofdagent Limburg  


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1485 Gepost op: 10 augustus 2016, 01:25:19
Nee, je mag je wapen niet thuis bewaren tenzij je toestemming hebt gekregen van de leiding. En die krijg je in principe niet tenzij je hem nodig hebt voor je werk omdat je bijvoorbeeld piket draait.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #1486 Gepost op: 10 augustus 2016, 02:29:01
Citaat van: DiNozzo link=msg=1441566 date=1470785119
Nee, je mag je wapen niet thuis bewaren tenzij je toestemming hebt gekregen van de leiding. En die krijg je in principe niet tenzij je hem nodig hebt voor je werk omdat je bijvoorbeeld piket draait.

En geldt dit ook wanneer je bent afgestudeerd op de academie en je bij een korps werkt?
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1487 Gepost op: 10 augustus 2016, 06:53:20
Ja, dat geldt voor iedereen. Dat is vastgesteld in de Regeling beheer wapens en munitie politie.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #1488 Gepost op: 10 augustus 2016, 10:37:08
Citaat van: Carlos link=msg=1441563 date=1470782272
Oke duidelijk, bedankt voor je antwoordt! Het is dus niet zo dat je dit wapen thuis kan bewaren in een wapenkluis?

Geldt de keuze of je het dienstwapen mee naar huis neemt of op het bureau laat wel, als je bent afgestudeerd en bij een eenheid werkt?
De enige momenten dat jij je wapen als student zijnde in je wapenkluis bewaard is wanneer je naar IBT moet. Dan kun jij je uniform en wapen mee naar huis nemen om vanuit huis gelijk naar de IBT-locatie te reizen. Wanneer je overgaat van school- naar praktijkperiode, en andersom, moet het wapen gelijk de laatste dag van die periode naar de andere locatie gebracht worden.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #1489 Gepost op: 10 augustus 2016, 11:14:27
Citaat van: Dion link=msg=1441570 date=1470804800
Ja, dat geldt voor iedereen. Dat is vastgesteld in de Regeling beheer wapens en munitie politie.

Oke apart. Ik zie namelijk in een aantal artikelen op internet staan, dat het juist verplicht is je dienstwapen mee naar huis te nemen, als je met uniform naar het werk komt. Dit klopt dus niet dan of lees ik nu iets verkeerds?



Aantal van de artikelen:

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/terreurmaatregel-agent-moet-wapen-mee-naar-huis-nemen

http://nos.nl/artikel/2016396-agent-in-uniform-moet-wapen-mee-naar-huis-nemen.html
Aspirant Hoofdagent Limburg