Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 211451 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #1760 Gepost op: 28 november 2016, 21:22:01
Citaat van: Tomk93 link=msg=1463598 date=1480364210
Ik zat zelf ook op een HBO opleiding, heb gesolliciteerd en ben aangenomen. Ben dus ook gestopt met mijn HBO opleiding. Dus waarom zou je niet kunnen stoppen mocht het zover komen?
En waar heb je de informatie vandaan dat ze meer politiekundige vragen?

Het stoppen met een HBO opleiding kan, maar voelt toch zonde. Maar als ik mijn dromen wil volgen heb je zeker gelijk, je kunt altijd stoppen mocht het zover komen.
Het is niet zo zeer dat ze meer politiekundigen vragen, maar dat de belangstelling hiervoor minder is dan hoofdagent. Vacatures voor politiekundige staat vaker en langer als ik het goed heb?


@Tom

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #1761 Gepost op: 28 november 2016, 21:28:35
MW ik wil me nergens mee bemoeien, maar ik doe het toch.  98uiye

Waarom niet je mbo afmaken (is niet meer lang) en het daarna bij de politie proberen. Ondertussen ga je gewoon aan het werk en laat je die HBO lekker zitten, je geeft zelf namelijk al aan dat verder in de ICT je niet blij gaat maken.

Misschien lukt het na de eerste keer solliciteren, misschien moet je nog even geduld hebben, maar als dit is wat je wil is het dat allemaal waard denk ik?!


MW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #1762 Gepost op: 28 november 2016, 21:36:11
Citaat van: @Tom link=msg=1463600 date=1480364915
MW ik wil me nergens mee bemoeien, maar ik doe het toch.  98uiye

Waarom niet je mbo afmaken (is niet meer lang) en het daarna bij de politie proberen. Ondertussen ga je gewoon aan het werk en laat je die HBO lekker zitten, je geeft zelf namelijk al aan dat verder in de ICT je niet blij gaat maken.

Misschien lukt het na de eerste keer solliciteren, misschien moet je nog even geduld hebben, maar als dit is wat je wil is het dat allemaal waard denk ik?!

Tom, ik vindt het juist goed dat je je ermee bemoeit! Ik plaats berichten op dit forum om advies, duidelijkheid en tips te scoren. Ik ben alleen maar blij met kritiek, tips en verbeterpunten ;)
Het is het zeker waard om het een paar keer te proberen, en dat ga ik ook zeker doen! In ieder geval bedankt voor je raad en advies, neem ik zeker mee! :)


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #1763 Gepost op: 29 november 2016, 11:11:32
Citaat van: MW link=msg=1463601 date=1480365371
Tom, ik vindt het juist goed dat je je ermee bemoeit! Ik plaats berichten op dit forum om advies, duidelijkheid en tips te scoren. Ik ben alleen maar blij met kritiek, tips en verbeterpunten ;)
Het is het zeker waard om het een paar keer te proberen, en dat ga ik ook zeker doen! In ieder geval bedankt voor je raad en advies, neem ik zeker mee! :)
focus je aan de andere kant ook niet volledig op de politie en hou een plan B open. Statistisch gezien is er een grote kans dat je niet door de selectie komt.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #1764 Gepost op: 29 november 2016, 22:08:19
Citaat van: MW link=msg=1463595 date=1480363762
Dankje! Doorstuderen is ook zeker mijn doel. Het is alleen lastig om aan de HBO-ICT studie te beginnen terwijl ICT mij minder gaat interesseren, mochten er dan tijdens deze studie vacatures vrijkomen kan ik niet zomaar stoppen met de opleiding, dat is mijn grootste dilemma waarmee ik zit. Aangezien ze meer politiekundigen vragen overweeg ik die functie ook. Echter het  surveilleren, noodhulp en dergelijke spreken mij erg aan. Ik houdt in ieder geval alles goed in de gaten, hopen dat er vacatures vrijkomen voordat ik afstudeer!

Stoppen kan altijd. Doorgaan ook. Ik ben bezig met het laatste stukje van mijn HBO opleiding en de opleiding tot hoofdagent.


MW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #1765 Gepost op: 5 december 2016, 21:52:35
Citaat van: Sheppard link=msg=1463800 date=1480453699
Stoppen kan altijd. Doorgaan ook. Ik ben bezig met het laatste stukje van mijn HBO opleiding en de opleiding tot hoofdagent.

Dat is zeker waar, echter is het zonde als ik bijvoorbeeld jaar 3 van de HBO opleiding moet stoppen omdat ik aangenomen ben bij de politie. Er zal wel geen deeltijd mogelijkheid zijn bij de politie? Hoe doe jij dat als ik vragen mag? Want het kost veel geld en tijd als ik na 3 jaar HBO stop.

Even iets anders: "ze zeggen" dat er in 2017/2018 meer vacatures vrijkomen i.v.m. pensionering van een groot aantal agenten, weten jullie hier ook wat van?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1766 Gepost op: 5 december 2016, 22:51:27
Bij de politie moet je gedurende de opleiding sowieso een aanstelling van 38 uur per week accepteren. Na de opleiding is (tijdelijk) deeltijd werken wel mogelijk, maar het heeft niet de voorkeur. Wellicht kan je de studie pauzeren?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


MW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #1767 Gepost op: 5 december 2016, 22:56:43
Citaat van: DiNozzo link=msg=1464947 date=1480974687
Bij de politie moet je gedurende de opleiding sowieso een aanstelling van 38 uur per week accepteren. Na de opleiding is (tijdelijk) deeltijd werken wel mogelijk, maar het heeft niet de voorkeur. Wellicht kan je de studie pauzeren?

Ik kan de studie volgens mij wel pauzeren, maar of dat kan voor een duur van 3 jaar is de vraag. Als ik nou aangenomen wordt in het eerste jaar van mijn studie neem ik genoegen met de kosten (2500 euro) die het meebrengt, maar na 3 jaar stoppen is 6500 euro weggegooid geld best veel. Daarom zit ik in een dilemma of ik wel/niet ga studeren, ik heb gelezen op andere forums dat er wordt gespeculeerd over meer vacatures in 2017/2018 aangezien er veel agenten pensioneren. Geen idee of dat waar is.


guest15549

  • Gast
Reactie #1768 Gepost op: 6 december 2016, 07:31:53
Citaat van: MW link=msg=1464950 date=1480975003
Ik kan de studie volgens mij wel pauzeren, maar of dat kan voor een duur van 3 jaar is de vraag. Als ik nou aangenomen wordt in het eerste jaar van mijn studie neem ik genoegen met de kosten (2500 euro) die het meebrengt, maar na 3 jaar stoppen is 6500 euro weggegooid geld best veel. Daarom zit ik in een dilemma of ik wel/niet ga studeren, ik heb gelezen op andere forums dat er wordt gespeculeerd over meer vacatures in 2017/2018 aangezien er veel agenten pensioneren. Geen idee of dat waar is.

Heeft je opleiding een aanwezigheidsplicht bij de college's? Zo niet is het wellicht een optie om naast de opleiding op de politieacademie in je eigen tijd te studeren?


Macchill

  • Geïnteresseerde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #1769 Gepost op: 6 december 2016, 09:01:25
Citaat van: MW link=msg=1464950 date=1480975003
Ik kan de studie volgens mij wel pauzeren, maar of dat kan voor een duur van 3 jaar is de vraag. Als ik nou aangenomen wordt in het eerste jaar van mijn studie neem ik genoegen met de kosten (2500 euro) die het meebrengt, maar na 3 jaar stoppen is 6500 euro weggegooid geld best veel. Daarom zit ik in een dilemma of ik wel/niet ga studeren, ik heb gelezen op andere forums dat er wordt gespeculeerd over meer vacatures in 2017/2018 aangezien er veel agenten pensioneren. Geen idee of dat waar is.

Hoelang duurt de HBO opleiding? 4 jaar?
Als ik jouw was, zou ik lekker eerst de HBO opleiding doen. Ik ken je prive-situatie niet, maar ik zie genoeg mensen voorbij komen welke te horen gekregen hebben dat ze nog te weinig 'levenservaring' hebben. M.a.w.: leef, leer en leer leven voor je terugkomt.
Je bent op het moment 18 jaar (staat in je profiel..?), tegen de tijd dat je klaar bent, ben je een jaar of 23. Hebt een HBO in de pocket, en een berg meer 'levenservaring'.

Maar dat is mijn idee alleen maar.