Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 212328 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #1770 Gepost op: 6 december 2016, 16:50:40
Citaat van: Macchill link=msg=1464971 date=1481011285
Hoelang duurt de HBO opleiding? 4 jaar?
Als ik jouw was, zou ik lekker eerst de HBO opleiding doen. Ik ken je prive-situatie niet, maar ik zie genoeg mensen voorbij komen welke te horen gekregen hebben dat ze nog te weinig 'levenservaring' hebben. M.a.w.: leef, leer en leer leven voor je terugkomt.
Je bent op het moment 18 jaar (staat in je profiel..?), tegen de tijd dat je klaar bent, ben je een jaar of 23. Hebt een HBO in de pocket, en een berg meer 'levenservaring'.

Maar dat is mijn idee alleen maar.

Mijn HBO opleiding duurt inderdaad 4 jaar. Ik ben nu 18 jaar en ben dan 23 als ik afstudeer. Ik hoor inderdaad ook vaak dat 18 jarigen vaak nog te jong zijn, ik weet niet welke eisen ze stellen en waar ze naar kijken op die leeftijd. Het enige voordeel dat ik heb is dat ik in de horeca werk voor al bijna 4 jaar (stress, plannen, communiceren, samenwerken) en dat zijn toch wel competenties waar ze blij mee zijn.

Na mijn HBO kan ik het het ook proberen, dan heb ik zeker een grotere kans, maar ik kan bijna niet wachten  :D , ik wil het zo graag! Dus ik vindt het nog altijd een lastige keuze.


Bris.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #1771 Gepost op: 6 december 2016, 16:57:24
En een associatie degree? Duurt ongeveer 2 jaar en je kan in veel gevallen door naar je Bachelor als het bevalt. Ben je ouder als je de opleiding hebt afgerond en toch die extra ervaring.


MW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #1772 Gepost op: 6 december 2016, 17:04:15
Citaat van: Bris. link=msg=1465031 date=1481039844
En een associatie degree? Duurt ongeveer 2 jaar en je kan in veel gevallen door naar je Bachelor als het bevalt. Ben je ouder als je de opleiding hebt afgerond en toch die extra ervaring.

Goed punt! Nog niet over nagedacht. Er bestaat inderdaad een ICT-Beheer opleiding associate degree (studeer momenteel ook ICT). Zeker het overwegen waard, dankje! :)


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #1773 Gepost op: 6 december 2016, 19:23:18
Citaat van: MW link=msg=1464938 date=1480971155
Dat is zeker waar, echter is het zonde als ik bijvoorbeeld jaar 3 van de HBO opleiding moet stoppen omdat ik aangenomen ben bij de politie. Er zal wel geen deeltijd mogelijkheid zijn bij de politie? Hoe doe jij dat als ik vragen mag? Want het kost veel geld en tijd als ik na 3 jaar HBO stop.

Even iets anders: "ze zeggen" dat er in 2017/2018 meer vacatures vrijkomen i.v.m. pensionering van een groot aantal agenten, weten jullie hier ook wat van?

Ik heb het 'geluk' dat ik alleen mijn scriptie nog moet halen voor mijn hbo opleiding. Ik zou eerst je hbo afmaken en dan naar de politie gaan.


MW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #1774 Gepost op: 6 december 2016, 22:03:06
Citaat van: Sheppard link=msg=1465062 date=1481048598
Ik heb het 'geluk' dat ik alleen mijn scriptie nog moet halen voor mijn hbo opleiding. Ik zou eerst je hbo afmaken en dan naar de politie gaan.

Dat is inderdaad geluk! Ik denk dat het inderdaad een goede keuze is om een 2-jarige Assosiate Degree HBO opleiding te gaan volgen en op mijn 20e bij de politie te solliciteren, lijkt mij een betere leeftijd. Ik denk dat de vacaturestop dan ook weer wat opgeheven is.


Bris.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #1775 Gepost op: 6 december 2016, 22:07:47
Citaat van: MW link=msg=1465036 date=1481040255
Goed punt! Nog niet over nagedacht. Er bestaat inderdaad een ICT-Beheer opleiding associate degree (studeer momenteel ook ICT). Zeker het overwegen waard, dankje! :)

Geen dank! Check wel even of je door kan stromen naar een Bachelor. Vaak kan dat, maar sommige opleidingen bieden dan weer een langer traject ipv de standaard 2 jaar erna.


MW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #1776 Gepost op: 6 december 2016, 22:14:30
Citaat van: Bris. link=msg=1465070 date=1481058467
Geen dank! Check wel even of je door kan stromen naar een Bachelor. Vaak kan dat, maar sommige opleidingen bieden dan weer een langer traject ipv de standaard 2 jaar erna.

Er kan doorgestroomd worden naar Technische Informatica! Dat duurt dan ook weer 2 jaar. Dus dat is geen probleem.


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #1777 Gepost op: 6 december 2016, 22:15:49
Citaat van: MW link=msg=1465069 date=1481058186
Dat is inderdaad geluk! Ik denk dat het inderdaad een goede keuze is om een 2-jarige Assosiate Degree HBO opleiding te gaan volgen en op mijn 20e bij de politie te solliciteren, lijkt mij een betere leeftijd. Ik denk dat de vacaturestop dan ook weer wat opgeheven is.

Kan je zeker doen! Heb je ook weer meer ervaring, aan de andere kant, kan solliciteren ook geen kwaad. Dan weet je wat je te wachten staat, als je het niet zou halen.


MW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #1778 Gepost op: 6 december 2016, 22:38:12
Citaat van: Sheppard link=msg=1465072 date=1481058949
Kan je zeker doen! Heb je ook weer meer ervaring, aan de andere kant, kan solliciteren ook geen kwaad. Dan weet je wat je te wachten staat, als je het niet zou halen.

Precies! Ik verwacht eigenlijk in januari weer vacatures als ik kijk naar de afgelopen jaren, dan kan ik het altijd proberen, kom ik er niet doorheen dan weet ik inderdaad wat er te wachten staat. Mijn dilemma is nu nog of ik voor Noord-Nederland, Oost-Nederland of Midden-Nederland ga als er vacatures beschikbaar zijn. Elke regio heeft weer zijn werkzaamheden, in het boere gehucht waar ik nu woon valt nooit wat te beleven (bot gezegd, is wel zo) dus ik neig meer naar Midden-Nederland met de bereidheid om te verhuizen. Daar zijn de grote bruisende steden en is de criminaliteit hoger dan hier in Friesland.


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #1779 Gepost op: 7 december 2016, 06:07:16
Citaat van: MW link=msg=1465073 date=1481060292
Precies! Ik verwacht eigenlijk in januari weer vacatures als ik kijk naar de afgelopen jaren, dan kan ik het altijd proberen, kom ik er niet doorheen dan weet ik inderdaad wat er te wachten staat. Mijn dilemma is nu nog of ik voor Noord-Nederland, Oost-Nederland of Midden-Nederland ga als er vacatures beschikbaar zijn. Elke regio heeft weer zijn werkzaamheden, in het boere gehucht waar ik nu woon valt nooit wat te beleven (bot gezegd, is wel zo) dus ik neig meer naar Midden-Nederland met de bereidheid om te verhuizen. Daar zijn de grote bruisende steden en is de criminaliteit hoger dan hier in Friesland.

Dat moet jij zelf weten. Ik heb mij niet laten leiden door zoiets. Friesland is een grote regio, geen idee waar je geplaatst zal worden als je Friesland kiest. In elke regio zijn wel dingen te doen