Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 211427 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joris94

  • Sollicitant Hoofdagent Zeeland - West-Brabant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #30 Gepost op: 2 februari 2016, 16:38:17
Persoonlijk zie ik alleen op tegen de briefselectie  98uiye
Sollicitatie Hoofdagent Zeeland - West-Brabant


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #31 Gepost op: 2 februari 2016, 16:42:54
Liees, kijk even op youtube, daar staan wel filmpjes van de sporttest. Valt allemaal reuze mee.
Kickbokstraining is natuurlijk erg goed voor je conditie. Wat betreft fitness, als je focust op veel herhalingen en niet te lang rust tussen setjes - dus continue je hartslag hoog houdt, dan ga je die test vast glansrijk doorstaan.
De politie app is ook goed natuurlijk en gebaseerd op hetzelfde principe: uithoudingsvermogen en korte explosieve kracht combineren.
Aspirant


Schuimpie

  • Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Reactie #32 Gepost op: 2 februari 2016, 16:55:21
Heb de sportkeuring al een keer gedaan, viel mijn insziens reuze mee. Heb voorafgaand wel geoefend met de Politieconditie app.

Onderschat cognitief ook niet hoor. Is nog best pittig, en oefenen is aan te bevelen.
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #33 Gepost op: 2 februari 2016, 17:18:38
Citaat van: liees link=msg=1403606 date=1454425438
goed bezig allemaal, ik was al begonnen met hardlopen. Deed sowieso al fitness en sinds kort kick boks trainingen. Weet iemand misschien hoe hoog de kast is waar je overheen moet? Zelf ben ik best lang 1,82 maar zie er toch tegenop haha, schat hem vrij hoog in vandaar  :D

De kast waar je overheen moet is 1.10 meter hoog. Zelfs ik ben er met mijn 1.60 meter overheen gekomen ;) Maak je niet teveel zorgen om de kast, dat gaat makkelijk worden, focus je meer op de kar en medicijnballen want die zijn een stuk zwaarder


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #34 Gepost op: 2 februari 2016, 17:33:54
Citaat van: Charlie link=msg=1403617 date=1454427774
Liees, kijk even op youtube, daar staan wel filmpjes van de sporttest. Valt allemaal reuze mee.
Kickbokstraining is natuurlijk erg goed voor je conditie. Wat betreft fitness, als je focust op veel herhalingen en niet te lang rust tussen setjes - dus continue je hartslag hoog houdt, dan ga je die test vast glansrijk doorstaan.
De politie app is ook goed natuurlijk en gebaseerd op hetzelfde principe: uithoudingsvermogen en korte explosieve kracht combineren.

jaa had hem al bekeken haha! opzich moet verder conditioneel wel lukken alleen die kast zat ik over na te denken. Kon niet zo snel vinden hoe groot die precies is, dact rond de 105/115 cm..





Citaat van: Joris94 link=msg=1403614 date=1454427497
Persoonlijk zie ik alleen op tegen de briefselectie  98uiye

haha ja laten we die eerst maar eens doorkomen pff spannend!


IB2989

  • Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
Reactie #35 Gepost op: 2 februari 2016, 17:55:43
Over de kast inderdaad geen zorgen maken. Je krijgt ook wel tips hoe je het beste over de kast heen kan gaan.  
Ik vond zelf de medicijnballen ook het zwaarst.

Succes met wachten. Twee weken wachten?
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Nederland


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #36 Gepost op: 2 februari 2016, 18:58:44
Citaat van: IB2989 link=msg=1403630 date=1454432143
Over de kast inderdaad geen zorgen maken. Je krijgt ook wel tips hoe je het beste over de kast heen kan gaan.  
Ik vond zelf de medicijnballen ook het zwaarst.

Succes met wachten. Twee weken wachten?

oh kijk dat scheelt! en wachten weet ik niet precies.. Hoelang moest jij toen wachten voordat je uitslag kreeg of je door was bij de briefselectie? Ik denk inderdaad wel paar weekjes. Ligt natuurlijk ook weer aan de aanmeldingen.

Citaat van: Dominique08 link=msg=1403623 date=1454429918
De kast waar je overheen moet is 1.10 meter hoog. Zelfs ik ben er met mijn 1.60 meter overheen gekomen ;) Maak je niet teveel zorgen om de kast, dat gaat makkelijk worden, focus je meer op de kar en medicijnballen want die zijn een stuk zwaarder

dan moet het wel lukken met de kast haha, zat al vergelijkbare hoogtes op te zoeken in huis voor het idee. Hoor het inderdaad meer ja van die medicijnballen. Wat wegen die ongeveer dan? Kan ik desnoods parcourtje uitzetten en dat oefenen mocht ik door zijn


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #37 Gepost op: 2 februari 2016, 19:04:20
De medicijnballen wegen 5kg per stuk en daar heb je er drie van. De kar die je moet duwen en trekken weegt 200kg


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #38 Gepost op: 2 februari 2016, 19:18:20
Citaat van: Dominique08 link=msg=1403636 date=1454436260
De medicijnballen wegen 5kg per stuk en daar heb je er drie van. De kar die je moet duwen en trekken weegt 200kg

wow die kar weegt dan best wat maar moet wel te doen zijn toch? Altijd handig om de gewichten/hoogtes te weten zodat je goed kan voorbereiden mocht je door zijn en dan parcour uitzetten.


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #39 Gepost op: 2 februari 2016, 19:24:58
De kar vond ik prima te doen. Ik had verwacht dat het veel zwaarder zou zijn. Maar omdat je er 5 rondes "iets" mee moet doen gaat het op den duur steeds zwaarder worden, net zoals met de medicijnballen. Als je vooraf goed luistert naar de tips van de docent en deze ook volgt gaat het helemaal goed komen O0