Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 211423 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rosco P.Coltrane

  • Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #40 Gepost op: 2 februari 2016, 20:05:53
Citaat van: liees link=msg=1403557 date=1454418726
oke, in ieder geval fijn dat je alsnog mag starten! Enig idee hoeveel aanmeldingen er toen waren of mensen die door waren naar 1e selectieronde van oost Nederland?

Zou het niet weten. Heb ik me eerlijk gezegd ook niet mee bezig gehouden. In principe moet het niet uitmaken hoeveel aanmeldingen er waren of zijn. Jij moet die selectie heelhuids door komen. Ten koste van anderen, je zult het merendeel moeten verslaan in de procedure. Succes in ieder geval met je sollicitatie. Voor welke eenheid heb je gesolliciteerd?
Hoofdagent Oost-Nederland


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #41 Gepost op: 2 februari 2016, 20:08:40
Citaat van: Dominique08 link=msg=1403639 date=1454437498
De kar vond ik prima te doen. Ik had verwacht dat het veel zwaarder zou zijn. Maar omdat je er 5 rondes "iets" mee moet doen gaat het op den duur steeds zwaarder worden, net zoals met de medicijnballen. Als je vooraf goed luistert naar de tips van de docent en deze ook volgt gaat het helemaal goed komen O0

ah oke ja precies.. nou ben benieuwd eerst maar eens zien of we er doorheen komen haha.
Jij start binnenkort op de opleiding als politiekundige? Weet je hoeveel klassen er starten?


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #42 Gepost op: 2 februari 2016, 20:29:37
Ik ben gisteren begonnen :) Onze lichting bestaat uit vier klassen (van gemiddeld 24 personen) en dat vinden ze op de academie veel. Maar die vier klassen is wel van alle eenheden, die toen open stonden, bij elkaar want uit Amsterdam zijn wij bijvoorbeeld maar met 11 aspiranten, terwijl Midden-Nederland er geloof ik al 24 heeft (maar iedereen is verspreid over de klassen dus je zit niet met z'n allen van 1 eenheid bij elkaar in de klas).


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #43 Gepost op: 2 februari 2016, 20:34:00
Citaat van: Dominique08 link=msg=1403667 date=1454441377
Ik ben gisteren begonnen :) Onze lichting bestaat uit vier klassen (van gemiddeld 24 personen) en dat vinden ze op de academie veel. Maar die vier klassen is wel van alle eenheden, die toen open stonden, bij elkaar want uit Amsterdam zijn wij bijvoorbeeld maar met 11 aspiranten, terwijl Midden-Nederland er geloof ik al 24 heeft (maar iedereen is verspreid over de klassen dus je zit niet met z'n allen van 1 eenheid bij elkaar in de klas).

ah kijk leuk! heel veel succes alvast.
Ben benieuwd met hoeveel klassen ze gaan starten voor hoofdagent.. zal dat meer zijn vergeleken met politiekundige? Aangezien er wel meerdere opleidingslocaties ervoor zijn


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #44 Gepost op: 2 februari 2016, 20:44:05
Bedankt! :)
Ik heb geen idee. Dat wisselt namelijk ook heel erg omdat het ermee te maken heeft hoeveel opleidingsplaatsen de eenheid heeft ingekocht. De laatste tijd zijn het volgens mij steeds maximaal twee klassen per academie, maar ook daarbij heb je dat twee eenheden (bijvoorbeeld Rotterdam en Den Haag) door elkaar heen zitten. Anders moet je even door de andere topics (die over de start van een N4 opleiding gaan) bladeren, daar wordt het meestal wel in genoemd.


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #45 Gepost op: 2 februari 2016, 20:58:33
Citaat van: Dominique08 link=msg=1403675 date=1454442245
Bedankt! :)
Ik heb geen idee. Dat wisselt namelijk ook heel erg omdat het ermee te maken heeft hoeveel opleidingsplaatsen de eenheid heeft ingekocht. De laatste tijd zijn het volgens mij steeds maximaal twee klassen per academie, maar ook daarbij heb je dat twee eenheden (bijvoorbeeld Rotterdam en Den Haag) door elkaar heen zitten. Anders moet je even door de andere topics (die over de start van een N4 opleiding gaan) bladeren, daar wordt het meestal wel in genoemd.


ah oke ik snap het.. zal straks eens kijken of er wat tussen staat. ik heb zelf voor oost nederland gesolliciteerd en denk dat daar niet echt gecombineerd kan worden, dan heb je al overijssel en gelderland samen bijvoorbeeld.. Heel spannend want des te minder klassen des te minder kans.. :s


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #46 Gepost op: 2 februari 2016, 21:03:59
De kast valt in de praktijk reuze mee, ook ga je voordat je de test loopt een heleboel keer oefenen waarbij je individueel tips krijgt van de instructeur.

Daarnaast wil je/iedereen aanraden om de test niet te onderschatten. De kast is misschien niet zo moeilijk, maar achteraf ben je bekaf, omdat je veel verschillende spieren gebruikt met verschillende intervallen.

Train dus niet alleen gewichtheffen of alleen hardlopen, maar doe gevarieerde trainingen (de app helpt goed). Als je niveau 5 goed kunt dan heb je een goede basis voor de test!


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #47 Gepost op: 2 februari 2016, 21:04:51
Voor zover ik weet combineren ze Oost-Nederland met Noord-Nederland (voor de locatie Drachten) en/of Midden-Nederland (locatie Apeldoorn). De selectieprocedure is inderdaad spannend maar ik zou mij niet te veel bezig houden met de grootte/hoeveelheid van de klassen, belangrijkste is dat je je best doet tijdens de selectiedagen :)


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #48 Gepost op: 2 februari 2016, 21:10:23
Citaat van: Dominique08 link=msg=1403682 date=1454443491
Voor zover ik weet combineren ze Oost-Nederland met Noord-Nederland (voor de locatie Drachten) en/of Midden-Nederland (locatie Apeldoorn). De selectieprocedure is inderdaad spannend maar ik zou mij niet te veel bezig houden met de grootte/hoeveelheid van de klassen, belangrijkste is dat je je best doet tijdens de selectiedagen :)

dat is dan wel weer een voordeel dat er voor midden en noord nederland geen vacatures open stonden, alleen voor oost haha. Maar ja klopt, alleen moet je wel eerst die briefselectie door zijn wil je aan de selectieprocedure beginnen dus vandaar probeer je zelf een schatting te maken hoe en wat alleen dat is beetje onmogelijk aangezien je de aantallen niet weet  :-\


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #49 Gepost op: 2 februari 2016, 21:11:42
Citaat van: Daniel! link=msg=1403681 date=1454443439
De kast valt in de praktijk reuze mee, ook ga je voordat je de test loopt een heleboel keer oefenen waarbij je individueel tips krijgt van de instructeur.

Daarnaast wil je/iedereen aanraden om de test niet te onderschatten. De kast is misschien niet zo moeilijk, maar achteraf ben je bekaf, omdat je veel verschillende spieren gebruikt met verschillende intervallen.

Train dus niet alleen gewichtheffen of alleen hardlopen, maar doe gevarieerde trainingen (de app helpt goed). Als je niveau 5 goed kunt dan heb je een goede basis voor de test!

Bedankt voor de tip! en nee onderschat hem inderdaad niet.. Train zelf nog niet met de politie app maar als ik door ben wil ik dat wel paar keer doen..