Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 211466 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Gepost op: 2 februari 2016, 09:15:15
Hai!

Destijds heb ik gesolliciteerd voor de functie hoofdagent (Oost Nederland)
Ik heb me verdiept in de sollicitatieprocedures en diverse selecties.
Zijn er toevallig meer mensen die destijds gesolliciteerd hebben tussen 15-29 januari?
Zelf loop ik in spanning af te wachten in de hoop dat ik door de briefselectie ben!
Had al gelezen dat mensen een brief thuis hebben gekregen van de beëindiging sollicitatie omdat ze te jong waren etc.
Iemand toevallig enig idee hoeveel aanmeldingen er zijn of aantal beschikbare plaatsen?
& ik had ook gelezen dat ze liever geen mensen hebben die HBO diploma hebben aangezien dat niveau vrij hoog is vergeleken met MBO4.




Cooky

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2016, 09:32:39
Hai!

Zelf ook gesolliciteerd bij de Eenheid Rotterdam. Uiteraard hopen om door de briefselectie te komen...
Beschikbare plaatsen is nooit echt bekend, maar het aantal sollicitanten zal ook dit keer weer erg hoog zijn!

Verder kun je met een HBO diploma prima aangenomen worden. Overtuig ze ervan waarom je een "lagere" opleiding kiest...! :)


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2016, 09:39:49
ah leuk! Ik zit zelf in het examenjaar nu van MBO4 en heb gesolliciteerd met een havo overgangsbewijs.
Weet zelf dat ze spraken van een paar duizend aanmeldingen over heel Nederland en had gehoord dat na 3 dagen 1500 sollicitaties landelijk waren binnengekomen.

Inderdaad dus even afwachten.. Dacht misschien weet iemand hoeveel klassen ze meestal vullen per politie academie want lijkt me niet dat er maar 1 klas komt dan toch?


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2016, 09:41:07
Hoi Liees,
Gesolliciteerd voor eenheid Amsterdam. Uiteindelijk is zo'n selectie niet een kwestie van objectieve maatstaven - dingen als leeftijd en opleidingsniveau daargelaten. Het zijn mensen - geen robots- die jouw verhaal opvallend en relevant vinden, of niet.
In elk geval veel succes gewenst.
Aspirant


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2016, 09:43:26
Dankjewel Charlie!

Ja precies ik zat zelf al te twijfelen. Sinds de vacaturestop hoor je zoveel verschillende verhalen. Bijvoorbeeld ook dat ze voorkeur hebben voor mensen met dubbele achtergrond die jaren ervaring hebben in beveiliging. Of juist weer alleen maar jonge mensen en ga zo maar even door..


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #5 Gepost op: 2 februari 2016, 09:53:08
Ja snap ik, het is ook heel spannend. Ik zou zeggen: prepare for the worst, hope for the best!
Aspirant


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #6 Gepost op: 2 februari 2016, 09:54:54
Citaat van: Charlie link=msg=1403497 date=1454403188
Ja snap ik, het is ook heel spannend. Ik zou zeggen: prepare for the worst, hope for the best!


precies doe ik ook!
jij natuurlijk ook heel veel succes en hopen op 't beste


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #7 Gepost op: 2 februari 2016, 10:13:32
 O0
Aspirant


Joris94

  • Sollicitant Hoofdagent Zeeland - West-Brabant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #8 Gepost op: 2 februari 2016, 10:25:39
Ik heb gesolliciteerd voor Zeeland - West-Brabant. Het blijft iedere dag spannend  ;D
Sollicitatie Hoofdagent Zeeland - West-Brabant


RobertD

  • Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #9 Gepost op: 2 februari 2016, 10:27:52
Om een voorbeeld te geven vanuit de praktijk:

Zelf heb ik gesolliciteerd met een HBO diploma op zak voor de functie van Hoofdagent en ben toentertijd uitgenodigd.

Het is gewoon van belang dat jij je keuzes kunt onderbouwen.

Succes met wachten, hoop op een uitnodiging voor jullie!
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Nederland