Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 211437 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

alex97

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
Reactie #50 Gepost op: 2 februari 2016, 21:25:43
Hallo!

Hier gesolliciteerd voor de eenheid Den Haag. Benieuwd of er hier ook nog anderen zijn voor die eenheid? Ben in ieder geval erg benieuwd! 098uo


whiskyfoxtrot

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #51 Gepost op: 3 februari 2016, 00:29:12
Ik denk dat de sporttest voornamelijk doorzettingsvermogen is. Je gaat toch wel stuk, hoe goed je conditie ook is. Zolang je maar niet opgeeft en een beetje blijft nadenken. Zo zit de uitdaging in het goed blijven ademhalen terwijl je bij het bukken voor de medicijnballen alle lucht uit je longen drukt. Hou er ook steeds rekening mee dat je 5 rondes moet. Heb je na 1 ronde al een ademhalingsachterstand, dan heb je een flinke uitdaging. Een stukje tactiek dus maar de instructeur die wij hadden legde alles goed uit en het viel me mee dat je best veel tijd had om even te oefenen. Laat je dus niet gek maken en luister goed naar de tips. 1 iemand haalde het niet van de ongeveer 12, omdat hij hem niet kon uitlopen door een tekort aan conditie.

En over de briefselectie, de eerste keer kreeg ik een afwijzing. De tweede keer was een maand of twee later, mocht ik door. Ondertussen ben ik bij de medische keuring. Tot zover ben ik dus geschikt bevonden ondanks dat ik de eerste keer niet eens door de briefselectie heen kwam. Wat ik hier mee wil zeggen is dus dat je een beetje geluk moet hebben dat je tussen de stapel weg wordt gehaald. Maak je er vooral niet te druk om en wees jezelf in je motivatie. Laat je dus ook vooral niet tegen houden als het nu niet lukt. Volgende keer beter en er komen nog wel volgende keren!

En voor de beeldvorming. Ik heb een VWO diploma en een HBO Propedeuse en heb ook voor N4 gesolliciteerd. Dit zegt dus allemaal niets. Het om jou als persoon, heb je een goed beeld van het werk en is je motivatie in orde.

Succes in ieder geval met wachten!


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #52 Gepost op: 3 februari 2016, 08:32:52
Citaat van: whiskyfoxtrot link=msg=1403727 date=1454455752
Ik denk dat de sporttest voornamelijk doorzettingsvermogen is. Je gaat toch wel stuk, hoe goed je conditie ook is. Zolang je maar niet opgeeft en een beetje blijft nadenken. Zo zit de uitdaging in het goed blijven ademhalen terwijl je bij het bukken voor de medicijnballen alle lucht uit je longen drukt. Hou er ook steeds rekening mee dat je 5 rondes moet. Heb je na 1 ronde al een ademhalingsachterstand, dan heb je een flinke uitdaging. Een stukje tactiek dus maar de instructeur die wij hadden legde alles goed uit en het viel me mee dat je best veel tijd had om even te oefenen. Laat je dus niet gek maken en luister goed naar de tips. 1 iemand haalde het niet van de ongeveer 12, omdat hij hem niet kon uitlopen door een tekort aan conditie.

En over de briefselectie, de eerste keer kreeg ik een afwijzing. De tweede keer was een maand of twee later, mocht ik door. Ondertussen ben ik bij de medische keuring. Tot zover ben ik dus geschikt bevonden ondanks dat ik de eerste keer niet eens door de briefselectie heen kwam. Wat ik hier mee wil zeggen is dus dat je een beetje geluk moet hebben dat je tussen de stapel weg wordt gehaald. Maak je er vooral niet te druk om en wees jezelf in je motivatie. Laat je dus ook vooral niet tegen houden als het nu niet lukt. Volgende keer beter en er komen nog wel volgende keren!

En voor de beeldvorming. Ik heb een VWO diploma en een HBO Propedeuse en heb ook voor N4 gesolliciteerd. Dit zegt dus allemaal niets. Het om jou als persoon, heb je een goed beeld van het werk en is je motivatie in orde.

Succes in ieder geval met wachten!

ah kijk dankjewel voor de tips! en ja precies wat je zegt lastig is dat betreft de briefselectie. Heb je zelf toen je voor de 2e keer ging solliciteren ervaring met etnische culturen enzo?
Zelf vind ik dat me motivatie best oke is aangezien me vriend bij de politie zit had ik dat ook erin vermeld. In de zin van;' totdat ik me vriend leerde kennen wist ik nog niet wat het politie vak inhield, nu weet ik dat ik niks anders meer wil' etc etc.. Zou dat ook voordelen kunnen meebrengen als ze weten dat een vriend of familielid erbij zit?


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #53 Gepost op: 3 februari 2016, 08:54:56
Als het goed is word je er daarom niet sneller uitgepikt dan een ander. Wat wel een voordeel kan zijn voor jou is dat je misschien nu al een wat beter beeld hebt van de functie. Maar ze gaan je niet voortrekken oid 😉


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #54 Gepost op: 3 februari 2016, 09:13:46
Citaat van: Daniel! link=msg=1403746 date=1454486096
Als het goed is word je er daarom niet sneller uitgepikt dan een ander. Wat wel een voordeel kan zijn voor jou is dat je misschien nu al een wat beter beeld hebt van de functie. Maar ze gaan je niet voortrekken oid 😉

nee voortrekken zeker niet maar wat je zegt al een goed beeld van het politievak etc.. Dat zou misschien wel kunnen helpen eventueel..


louise32

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #55 Gepost op: 3 februari 2016, 11:45:23
Leuk om even te volgen, ik heb deze ronde bewust niet gesolliciteerd dit omdat mijn regio er niet bij stond en de rest niet echt haalbaar is/leek.
Ik wacht dus gewoon weer af op een volgende ronde :)

Iedereen succes met wachten!


Joris94

  • Sollicitant Hoofdagent Zeeland - West-Brabant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #56 Gepost op: 3 februari 2016, 12:50:03
Het blijft spannend allemaal ik heb nog nooit zo vaak op mijn mail gekeken  :D
Sollicitatie Hoofdagent Zeeland - West-Brabant


whiskyfoxtrot

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #57 Gepost op: 3 februari 2016, 13:03:41
ah kijk dankjewel voor de tips! en ja precies wat je zegt lastig is dat betreft de briefselectie. Heb je zelf toen je voor de 2e keer ging solliciteren ervaring met etnische culturen enzo?
Zelf vind ik dat me motivatie best oke is aangezien me vriend bij de politie zit had ik dat ook erin vermeld. In de zin van;' totdat ik me vriend leerde kennen wist ik nog niet wat het politie vak inhield, nu weet ik dat ik niks anders meer wil' etc etc.. Zou dat ook voordelen kunnen meebrengen als ze weten dat een vriend of familielid erbij zit?
Ik had zelf geen bijzondere werkervaring ervaring met andere culturen. Wel veel verschillende banen gehad. Of je nou met klanten werkt in een winkel, in de zorg of de beveiliging. In een multicultureel land als Nederland heb je al snel met veel verschillende culturen te maken. Kijk ook naar je vriendengroep, collega's, je wijk.

Dat je iemand kent bij de politie zorgt zeker voor een beter beeld van het werk. Dit vinden ze bij het eindgesprek in ieder geval positief want iemand die een verkeerd beeld heeft is voor hen tijdverspilling. Maar het blijft om jou gaan want jij moet het werk doen.


louise32

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #58 Gepost op: 3 februari 2016, 13:11:41
Citaat van: Joris94 link=msg=1403777 date=1454500203
Het blijft spannend allemaal ik heb nog nooit zo vaak op mijn mail gekeken  :D

Haha heel herkenbaar! Sterkte ;)


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #59 Gepost op: 3 februari 2016, 13:44:53
Citaat van: whiskyfoxtrot link=msg=1403790 date=1454501021
Ik had zelf geen bijzondere werkervaring ervaring met andere culturen. Wel veel verschillende banen gehad. Of je nou met klanten werkt in een winkel, in de zorg of de beveiliging. In een multicultureel land als Nederland heb je al snel met veel verschillende culturen te maken. Kijk ook naar je vriendengroep, collega's, je wijk.

Dat je iemand kent bij de politie zorgt zeker voor een beter beeld van het werk. Dit vinden ze bij het eindgesprek in ieder geval positief want iemand die een verkeerd beeld heeft is voor hen tijdverspilling. Maar het blijft om jou gaan want jij moet het werk doen.

jaa precies, kijk dat scheelt al veel.. Zelf heb ik ook geen bijzondere ervaringen betreft etnische culturen maar heb wel veel te maken gehad met allerlei soorten mensen. Dit doordat ik in diverse grootschalige hotels in Amsterdam stage heb gelopen. En ja collega's, vrienden of wat dan ook scheelt ook veel!

Het is ook niet om voorgetrokken te worden inderdaad maar gewoon puur dat je al een goed beeld hebt van het politievak. Doordat me vriend erbij zit ga je, je er meer in verdiepen en spreekt het je aan ook mede door alle verhalen die je hoort. Het is nu gewoon afwachten maar zo lastig omdat je na de briefelectie eigenlijk pas jezelf écht kan bewijzen en dat ze zien met wie je te maken hebt. Dus nu maar hopen.. haha  0098 ::)