Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 212433 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #710 Gepost op: 15 april 2016, 13:39:23
Citaat van: Nick link=msg=1419124 date=1460719716
Bij het rollenspel wil men een beeld van jou als persoon krijgen. Blijf dus dicht bij jezelf. Er is geen script met regeltjes waar je aan moet voldoen. Dus als jij vind dat je op een bepaalde toon iets mag/moet/kan zeggen dan moet je dat vooral doen. Het is niet de bedoeling dat je een toneelstukje op gaat voeren. Reageer zoals je in het echt zou reageren.

Dankje!
Duimen voor dinsdag wordt het. 5 uur opstaan en vertrekken richting Apeldoorn.  098uo


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #711 Gepost op: 15 april 2016, 16:21:11
Citaat van: Arrow link=msg=1419121 date=1460718999
Gefeliciteerd Carlos! Mooie tijd, jammer van je arm, maar je komt er wel weer bovenop haha!

Ja dankjewel! Haha ja dat komt wel goed  ;D


Jij ook goed bezig!
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #712 Gepost op: 15 april 2016, 16:22:54
Citaat van: Sheppard link=msg=1419128 date=1460720157
Thanks. I k had niet zo'n goede tijd als jij, maar ben allang blij dat ik hem gehaald heb. Na 2 rondes zat de verzuring er volledig in en heb ik mijzelf pijn moeten doen.

Hopelijk dat we over een paar maandjes klasgenoten zijn  :P

Ooh dat maakt niks uit, als je het maar haalt daar gaat het om  ;D

Ja het was inderdaad erg pittig. Ik had alleen dat ik na 2 rondes geen flauw idee meer had hoe het ging. Voor ik het wist hoorde ik "laatste ronde" en was het zo afgelopen haha

Ja ik hoop het ook. Moet op 28 April in Amsterdam zijn voor B. Gelukkig mocht ik dat voor deel B zelf kiezen hoe laat en waar. Jij in Apeldoorn las ik?
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Rosco P.Coltrane

  • Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #713 Gepost op: 15 april 2016, 16:52:39
Beste,

Ik heb een vraag over het rollenspel.
Overal waar ik informatie vandaan haal staat dat je niet autoritair moet doen, maar het overwicht moet krijgen d.m.v. kalm blijven, goed luisteren en samenvatten.
Vier jaar geleden had ik gesolliciteerd en ben ik afgewezen op Stressbestendigheid en initiatief nemen. Naar mijn mening doordat de acteur mij steeds bleef onderbreken en ik hierdoor 'overrompeld' werd en mij lastig kon herstellen. Mag je in die situatie alsnog autoritair optreden? Hiermee bedoel ik het volgende:

Mag je tegen de acteur zeggen op een iets andere toon ( nadruk op iets) dat ik het respectvol zou vinden dat zij mij laat uitpraten, zoals ik haar ook laat uitpraten. Daarna weer op de kalme manier mijn zegje doen.

Nu heb ik bijna mijn HBO opleiding afgerond en heb ik al 2 jaar een leuke stageplek ( gevangeniswezen) waarbij ik aan deze competenties heb kunnen werken.
Wordt dit ook meegenomen? Bijvoorbeeld in het rollenspel gaat het niet helemaal goed, maar bij het pyschologisch gesprek blijkt dat je het wel zou kunnen.

Uiteindelijk dus toch 2 vragen. Hopelijk kan jij of iemand anders antwoord geven c.q. geruststellen.  :)
Wat een aantal andere forumleden ook al aangeven. Wees jezelf, ga geen plan maken van zo ga ik het doen. Je hebt aan je competenties gewerkt las ik, vertrouw daar op en stap er als jezelf in.
En zeggen dat je ergens niet van gediend bent hoeft niet altijd op een autoritaire manier hea  ;)
Meer tips kan ik je helaas niet geven.

Succes ermee!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Hoofdagent Oost-Nederland


Boogie1990

  • Sollicitant Hoofdagent Oost Brabant
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #714 Gepost op: 15 april 2016, 19:42:15
Dag Allen,

Maandag is de grote dag, sportkeuring en Cognitieve vaardigheden toets, wat kan ik verwachten bij de letterreeksen?
Iedereen die ook moet alvast succes gewenst!!


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #715 Gepost op: 15 april 2016, 20:03:43
Ehm een boel cijfers?

Ik zou even deze - en de andere topics in dit forum - doorkijken, er staat al een heleboel over geschreven ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Marklf

  • Buitengewoon Opsporings Ambtenaar domien 4
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #716 Gepost op: 15 april 2016, 20:23:49
Citaat van: Boogie1990 link=msg=1419170 date=1460742135
Dag Allen,

Maandag is de grote dag, sportkeuring en Cognitieve vaardigheden toets, wat kan ik verwachten bij de letterreeksen?
Iedereen die ook moet alvast succes gewenst!!

Gewoon even op internet zoeken zijn wel oefeningen voor ;)

Citaat van: Daniel! link=msg=1419175 date=1460743423
Ehm een boel cijfers?

Ik zou even deze - en de andere topics in dit forum - doorkijken, er staat al een heleboel over geschreven ;)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

En letterreeksen zitten er ook tussen.


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #717 Gepost op: 17 april 2016, 18:03:56
Citaat van: Carlos link=msg=1419148 date=1460730174
Ooh dat maakt niks uit, als je het maar haalt daar gaat het om  ;D

Ja het was inderdaad erg pittig. Ik had alleen dat ik na 2 rondes geen flauw idee meer had hoe het ging. Voor ik het wist hoorde ik "laatste ronde" en was het zo afgelopen haha

Ja ik hoop het ook. Moet op 28 April in Amsterdam zijn voor B. Gelukkig mocht ik dat voor deel B zelf kiezen hoe laat en waar. Jij in Apeldoorn las ik?

Yup ik moet weer richting Apeldoorn. Spannend!


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #718 Gepost op: 17 april 2016, 23:03:59
Citaat van: Sheppard link=msg=1419422 date=1460909036
Yup ik moet weer richting Apeldoorn. Spannend!

Ja dat zeker!


Veel succes!
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Arrow

  • Aspirant Hoofdagent Eenheid Den-Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #719 Gepost op: 18 april 2016, 12:11:30
Ik heb zojuist een positief rapport ontvangen  098uo Nu hopen dat ik door mag naar het eindgesprek ::)