Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 211563 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rosco P.Coltrane

  • Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #1790 Gepost op: 4 maart 2018, 10:28:55
Eens even wat stof verwijderen van dit topic. Hoe bevalt het een ieder op de opleiding? Iedereen nog in de opleiding of inmiddels gestopt kan ook.
Hoofdagent Oost-Nederland


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #1791 Gepost op: 29 maart 2018, 14:53:00
Eens even wat stof verwijderen van dit topic. Hoe bevalt het een ieder op de opleiding? Iedereen nog in de opleiding of inmiddels gestopt kan ook.
Ha di Rosco! Politie bevalt nog altijd goed, opleiding minder  ::)
Verschil tussen opleiding en praktijk blijkt toch iedere keer weer schrikbarend groot. Tijd die we op academie doorbrengen kan zo veel effectiever besteed worden met docenten die weten wat er in de praktijk speelt, en op de hoogte zijn van actuele wet & regelgeving en werkinstructies. En ook het oefenen dmv rollenspellen met klasgenoten... verre van ideaal. Je hoort het al: zin om terug te keren naar de schoolbanken ontbreekt dus.
Ben ook nog steeds boos over het verdwijnen van Stapel en De Koning online....

Praktijk bevalt daarentegen goed! Kort geleden nog de tijd van m'n leven gehad met de rijopleiding.
Ik had het geluk dat ik 1 op 1 reed met de instructeur, dus lekker veel vlieguren kunnen maken en veel lol gehad met mijn instructeur ;D

En schaduwnoodhulp is natuurlijk gewoon ideaal!
Helemaal geluk dat mijn bureau breed in de voertuigen zit. Dus studenten krijgen gewoon een pitauto mee... Coach achterin en rijden maar! 098uo

En jij (en de anderen)?


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #1792 Gepost op: 29 maart 2018, 15:02:23
Ben ook nog steeds boos over het verdwijnen van Stapel en De Koning online....
Zelf nooit gebruikt maar doet Navigator niet precies hetzelfde? ???


Rosco P.Coltrane

  • Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #1793 Gepost op: 30 maart 2018, 09:49:53
Ja het bevalt mij ook nog steeds! Mooie dingen al mogen ervaren. Nu in de praktijk en straks voor T6 weer terug naar school. Enerzijds niet zoveel zin in maar aan de andere kant wil ik ook wel weer nieuwe leren.
Het verdwijnen van Stapel & de Koning is inderdaad een gemis. Maar goed gelukkig hebben we de boeken nog waar alles in Jip en Janneke staat uitgelegd.

Welke academie locaties zitten jullie eigenlijk? Ik in Apeldoorn.
Hoofdagent Oost-Nederland


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1794 Gepost op: 30 maart 2018, 23:15:41
Zelf nooit gebruikt maar doet Navigator niet precies hetzelfde? ???
Stapel & de Koning was een stuk uitgebreider als Navigator. Met name op het jurisprudentie stuk en de besprekingen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #1795 Gepost op: 31 maart 2018, 12:11:16
Wetsanalyse moet het vervangen, dat zou "voor september, de start van het nieuwe academisch jaar, zo goed als gevuld zijn".

Ik weet niet welk jaar ze bedoelen.. maar vergeleken met S&DK staat er nog steeds 10x niks in.
En dat terwijl Profcheck in het leven geroepen is omdat het zo slecht gesteld is met de wetskennis.... Schandalig is het.

Genoeg collega's die tegenwoordig hopen op een goed antwoord van Google... Want binnen de politieomgeving vind je het niet meer.

Informatie in boeken veroudert ondertussen ook!


Daco

  • Selectie procedure voor Hoofdagent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #1796 Gepost op: 7 oktober 2018, 13:29:32
Eens even wat stof verwijderen van dit topic. Hoe bevalt het een ieder op de opleiding? Iedereen nog in de opleiding of inmiddels gestopt kan ook.

Nog steeds bezig! Morgen  T7 (Noodhulp) in, helaas wel met een blessure.. maar goed dat wordt dan even een weekje aangiftes opnemen en open houden bureau :P.

Ik vind de praktijk periodes heel erg leuk. Ik ben dan ook van mening dat de school periodes ingekort mogen worden met één maand per schooltertiel en die maand dan aan een praktijktertiel plakken.

Na dit tertiel, tertiel 8 in (niet zo veel zin in om eerlijk te zijn) en daarna het laatste tertiel, tertiel 9 (ook niet zoveel zin in omdat ik geen binnen persoon ben).. dus de laatste 8 maanden van de opleiding wordt echt verstand op 0 en gewoon knallen.. oh en natuurlijk Taalperfect afsluiten.


Rosco P.Coltrane

  • Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #1797 Gepost op: 10 december 2018, 09:25:42
Inmiddels T7, laatste anderhalf maand. Gaat snel. Tot zover alles op orde, loop met alles bij. T8 en T9 heb ik ook niet zoveel zin in, niet echt mijn ding maja die laatste 8 maanden nog ff doorzetten en dan zijn we er van af haha.
Hoofdagent Oost-Nederland


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #1798 Gepost op: 10 december 2018, 10:19:17
Wat zijn de thema's van T8 en T9? Als ik het zo goed begrijp zijn dat niet de meest spannende onderwerpen?
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


Rosco P.Coltrane

  • Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #1799 Gepost op: 10 december 2018, 16:24:59
Wat zijn de thema's van T8 en T9? Als ik het zo goed begrijp zijn dat niet de meest spannende onderwerpen?

Opsporing, signaleren en adviseren, stukje jeugd als het goed is.
Hoofdagent Oost-Nederland