Voertuig tekort politie, gebruik dienstvoertuig voor dienstreis

Auteur Topic: Voertuig tekort politie, gebruik dienstvoertuig voor dienstreis  (gelezen 7098 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2016, 22:40:24
Citaat van: CopVR3 link=msg=1402800 date=1454078364
Juist. Dit komt bij ons dus ook voor. Collegas moeten heel vaak in eigen auto een dienstreis doen. Hoeveel schrijnender wil je het hebben...

Wat is er mis met dienstreis met je eigen voertuig.... Kun je gewoon "hoog" declareren. Voor IBT of andere zaken, ga ik toch geen herkenbaar voertuig voor mee nemen ?
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2016, 23:17:12
Er zullen toch ook onherkenbare voertuigen staan?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #12 Gepost op: 30 januari 2016, 23:49:36
Wat is er mis met dienstreis met je eigen voertuig.... Kun je gewoon "hoog" declareren. Voor IBT of andere zaken, ga ik toch geen herkenbaar voertuig voor mee nemen ?

Ik zei ook niet dat je een herkenbare auto mee moet nemen.

Voor de baas in je eigen auto (waarin je je werk trouwens ook niet kan doen) dure kilometers maken voor een habbekrats aan vergoeding?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #13 Gepost op: 30 januari 2016, 23:49:54
Er zullen toch ook onherkenbare voertuigen staan?
Amper. Dat is juist het probleem.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #14 Gepost op: 31 januari 2016, 12:35:37
De baas wil dat jij vanaf je plaats van tewerkstelling naar een andere locatie gaat, of dit nu IBT is, een cursus, vergadering of inzet.... dan moet de baas ook zorgen voor vervoer. Hoe gaan we dat doen met mensen die geen auto hebben of er slechts 1 voor het hele gezin?

Natuurlijk kan het gebeuren dat je een keer met je eigen auto moet komen, dan declareren we de hoge km's (wat de baas veel meer geld kost!) maar we weten allemaal hoe het gaat binnen de organisatie. Het begint met 1x IBT maar dan.....
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #15 Gepost op: 1 februari 2016, 16:25:21
Citaat van: silque link=msg=1403159 date=1454240137
De baas wil dat jij vanaf je plaats van tewerkstelling naar een andere locatie gaat, of dit nu IBT is, een cursus, vergadering of inzet.... dan moet de baas ook zorgen voor vervoer. Hoe gaan we dat doen met mensen die geen auto hebben of er slechts 1 voor het hele gezin?

Natuurlijk kan het gebeuren dat je een keer met je eigen auto moet komen, dan declareren we de hoge km's (wat de baas veel meer geld kost!) maar we weten allemaal hoe het gaat binnen de organisatie. Het begint met 1x IBT maar dan.....
Tsja, ook een stukje mentaliteit. Mijn werkgever heeft voor 400 medewerkers 5 elektrische poolauto's met een bereik van 30 kilometer. Alles wat verder is moet met het OV of eigen vervoer (met toestemming leidinggevende), natuurlijk is dat niet altijd mogelijk bij de politie, maar vaak is er wel een mouw aan te passen met een beetje creativiteit.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #16 Gepost op: 1 februari 2016, 21:40:03
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1402789 date=1454075733
Maar dat is net het verschil tussen de bureau's he. Als je in Amsterdam/ Rotterdam/ Den Haag een gemiddeld bureau kijkt dan staan er bij wijze van spreken tientallen voertuigen te wachten op hun berijders, om nog maar niet te spreken over de voertuigen die maar door 1 persoon bereden worden.

Ik spreek uit ervaring dat dit in Amsterdam niet het geval is. Daar is een gebrek aan voertuigen ook aan de orde van de dag. Dit terwijl er (vrijwel) alleen maar in duo's gereden wordt.
Uiteraard is het probleem minder in de binnenstad alwaar men meer loopt, fietst of op de motor zit.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #17 Gepost op: 1 februari 2016, 22:36:27
Die ervaring deel ik. De meeste bureaus hebben 1 noodhulp voertuig, 1 backup, 1 busje en met mazzel een burgerauto. Je hoeft in Amsterdam al helemaal niet te denken dat je een voertuig mee kan krijgen voor IBT, opleiding, etc. Al zijn de afstanden natuurlijk ook kleiner.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #18 Gepost op: 2 februari 2016, 00:05:13
Bij Defensie gaan we gewoon met het openbaar vervoer, wat is daar mis mee?
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #19 Gepost op: 2 februari 2016, 08:19:09
Citaat van: DD link=msg=1403453 date=1454367913
Bij Defensie gaan we gewoon met het openbaar vervoer, wat is daar mis mee?
Mentaliteit ;-)

Oh en ook wel een stukje bereikbaarheid, veel locaties zijn niet echt heel goed te bereiken.
Hobby Bobby eenheid Den Haag