Voertuig tekort politie, gebruik dienstvoertuig voor dienstreis

Auteur Topic: Voertuig tekort politie, gebruik dienstvoertuig voor dienstreis  (gelezen 7043 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #30 Gepost op: 2 februari 2016, 15:20:41
Hoofdstuk 3 van het BARP!
Maar misschien moeten we even een ander topic openen  :)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #31 Gepost op: 2 februari 2016, 16:09:21
Zitten we hetzelfde BARP te lezen? Hoofdstuk 3 gaat over verlof en modaliteiten en bestaat uit de artikelen 12 t/m 13a. http://wetten.overheid.nl/BWBR0006516/HoofdstukIII/Artikel13/geldigheidsdatum_02-02-2016
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #32 Gepost op: 2 februari 2016, 16:31:17
Citaat van: CopVR3 link=msg=1402770 date=1454070540

Ook gaan er veel bureaus sluiten waardoor meer reisbewegingen zijn. Hierdoor zijn er ook weer veel meer autos nodig. Die komen dus ook niet.
Voorbeeld: Op ons bureau werken ongeveer 80 collegas en wij bedienen een gebied met ongeveer 75000 inwoners.
Wij hebben echter maar 5 opvallende autos waarvan 2 x continu noodhulp.
Hiernaast nog 5 burgergebakjes. Zoals Polo's. Er is al jaren een tekort.
Wauw, voor zo'n klein bureau hebben jullie echt heel veel auto's hoor.  :D

Bij ons moeten we het doen met 3 opvallende auto's (waarvan er 2 voor de noodhulp zijn) , 2 bussen waarvan er 1 standaard gedetacheerd is bij een ondersteunend team op een ander bureau en 2 burgerauto's...  En onze dienstbezetting per dag is soms nog groter.

Ik mocht willen dat we 5 opvallende auto's hadden. Gelukkig gaan de wijkagenten bij ons vaak met de snorfiets de wijk in, dat scheelt, maar er is echt standaard een tekort aan voertuigen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #33 Gepost op: 2 februari 2016, 16:40:47
Dan zal ik maar niet beginnen over een bureau met zo'n 50 mensen: 5 Tourans waarvan 1 permanent noodhulp draait, een opvallende Volvo en twee onopvallende wagens. En ja, gelet op de afstanden binnen het gebied worden de meeste voertuigen ook dagelijks gebruikt en is er sprake van een relatief tekort. Het is ook al aangegeven dat we moeten gaan inleveren in de toekomst.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #34 Gepost op: 2 februari 2016, 16:42:29
Stoor me er wel aan dat er in de media naar voren komt dat dit tekort niet ten kostte gaat van de reactiesnelheden etc.  :-X
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #35 Gepost op: 2 februari 2016, 17:17:59
Citaat van: DiNozzo link=msg=1403607 date=1454425761
Zitten we hetzelfde BARP te lezen? Hoofdstuk 3 gaat over verlof en modaliteiten en bestaat uit de artikelen 12 t/m 13a.

Nee dat zitten we niet, mijn excuses. Ik bedoel natuurlijk het BRVVP! (Besluit reis-, verblijf-, en verhuiskosten politie)

Citaat van: kaasje link=msg=1403616 date=1454427749
Stoor me er wel aan dat er in de media naar voren komt dat dit tekort niet ten kostte gaat van de reactiesnelheden etc.  :-X

Tja, ik vraag het me af. Ligt dat aan de voertuigen, of komt het door de centralisatie waardoor je vanaf het bureau verder moet rijden?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #36 Gepost op: 2 februari 2016, 17:22:34
Citaat van: silque link=msg=1403622 date=1454429879

Tja, ik vraag het me af. Ligt dat aan de voertuigen, of komt het door de centralisatie waardoor je vanaf het bureau verder moet rijden?
Als je in plaats van met de auto op de fiets naar buiten wordt gestuurd en er komt een melding aan de andere kant van de stad terwijl de rest van de voertuigen elders in de regio zitten...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #37 Gepost op: 2 februari 2016, 17:46:46
Hebben jullie echt auto's in moeten leveren dan?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #38 Gepost op: 2 februari 2016, 17:51:40
Citaat van: silque link=msg=1403622 date=1454429879
Tja, ik vraag het me af. Ligt dat aan de voertuigen, of komt het door de centralisatie waardoor je vanaf het bureau verder moet rijden?

Ik mag hopen dat met de sluiting van een deel van de bureau's er meer voertuigen bij komen. Want waar nu de wijkagent de fiets pakt zal hij straks een half uur moeten rijden wil hij in zijn wijk komen.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #39 Gepost op: 3 februari 2016, 01:29:15
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1402789 date=1454075733
Dit speelt niet alleen bij de politie maar overal waar mensen op kantoor beslissingen maken die niet weten hoe het werk er uitziet. Want als je met de bezetting die ik hierboven neer zet dan ook nog het verzoek krijg om een aantal voertuigen in te leveren "want jullie hebben er zoveel" dan gaat het ergens mis.

Dit roep ik nu al een tijdje bij verschillende bedrijven/dingen en omstandigheden die ik her en der lees en ik kan me echt ergeren aan de bwzuinigingen die binnen overheden/bedrijven plaats vind. De huidige generatie managers manneged echt op de verkeerde manier. Ik weet zeker dat ik het beter kan, maar als ik erop zou solliciteren word ik afgewezen op gebrek aan opleiding en ervaring gok ik. Ik zie/merk dat al bij het (commerciële) bedrijf waar ik werk, alles voor de winst, maar aan de mensen die het daadwerkelijke product maken denken ze niet. Werkdruk word alleen maar hoger (net als het ziekteverzuim de laatste jaren, maar dat schrijven ze wel weer ergens op af).
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)