De Meldkamer - Vanaf 28 februari op SBS6

Auteur Topic: De Meldkamer - Vanaf 28 februari op SBS6  (gelezen 35606 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #100 Gepost op: 3 april 2016, 22:45:55
Ik vraag me af, is dit wel goed om te laten zien dat er veel gedaan wordt met cameratoezicht. Bij die diefstal telefoons, die daders zullen een volgende keer dit buiten het cameragebied doen toch?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #101 Gepost op: 3 april 2016, 23:10:34
Citaat van: Fletwed link=msg=1417262 date=1459716355
Ik vraag me af, is dit wel goed om te laten zien dat er veel gedaan wordt met cameratoezicht. Bij die diefstal telefoons, die daders zullen een volgende keer dit buiten het cameragebied doen toch?

Dan moet je wel weten wat het cameragebied precies is.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #102 Gepost op: 3 april 2016, 23:10:51
Citaat van: Fletwed link=msg=1417262 date=1459716355
Ik vraag me af, is dit wel goed om te laten zien dat er veel gedaan wordt met cameratoezicht. Bij die diefstal telefoons, die daders zullen een volgende keer dit buiten het cameragebied doen toch?

Er hangen toch ook overal bordjes dat er camera's hangen.
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #103 Gepost op: 3 april 2016, 23:11:05
Als buitenstaander vind ik het een interesant programma. Het geeft een positief beeld van de Politie met zeer gedreven mensen.

Het valt wel op dat de daders in het programma voor 99%(?)licht getind c.q gekleurd zijn.
Is dit toeval of is dit in de echte wereld buiten op straat ook het geval? ::)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #104 Gepost op: 3 april 2016, 23:25:40
Nee hoor dat is geen toeval dat ze in welke mate dan ook getint zijn de verdachte c.q. daders.
Allochtonen voeren al jaren lang de misdaad- en gevangeniscijfers de top X aan.
Kijk eens wat vaker naar Opsporing Verzocht of een regionale variant er van en dan zal je het zelfde beeld zien als hier bij De Meldkamer.

Twee linkjes met wat cijfers:
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/bijna-63-procent-van-gevangenen-nederland-allochtoon

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=82321NED&LA=NL

Ik vind het een goed programma alleen jammer van de soms overdreven sirene's die op de achtergrond gemonteerd zijn en regelmatig tekst fouten die er gemaakt worden. Ook mooi om steeds te zien dat cameratoezicht echt nodig is en een toegevoegde waarde heeft voor politie en later ook justitie.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #105 Gepost op: 4 april 2016, 20:04:34
Citaat van: Haageneesch link=msg=1417221 date=1459702074
SBS kan een 10-delige serie maken over een stoeptegel in het centrum van Utrecht, en er voor zorgen dat er minimaal 1 miljoen mensen kijken. Het ligt er maar net aan hoevaak je in- en uitzoomt en wat voor soort muziek je bij je video plaatst.

Het probleem van SBS is juist de tegenvallende kijkcijfers ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #106 Gepost op: 4 april 2016, 20:05:53
Citaat van: DiNozzo link=msg=1417455 date=1459793074
Het probleem van SBS is juist de tegenvallende kijkcijfers ;)
Over het algemeen, of bij De Meldkamer?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #107 Gepost op: 4 april 2016, 21:17:11
SBS6 heeft heel wat flops gehad met series als Mastermind en ook K3 zoekt K3 is bijvoorbeeld slecht bekeken.

De Meldkamer trekt zo'n 537.000 kijkers. Klinkt als best veel, maar Miljoenenjacht trekt er bijna 2,3 miljoen. Dat is slecht voor SBS6 gelet op dat het programma op Primetime op zondag is. Daar zitten altijd de kijkcijferkanonnen. Wegmisbruikers trok meestal rond de 800.000. Nog niet veel, maar wel flink meer!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #108 Gepost op: 5 april 2016, 10:13:49
SBS6 heeft heel wat flops gehad met series als Mastermind en ook K3 zoekt K3 is bijvoorbeeld slecht bekeken.

De Meldkamer trekt zo'n 537.000 kijkers. Klinkt als best veel, maar Miljoenenjacht trekt er bijna 2,3 miljoen. Dat is slecht voor SBS6 gelet op dat het programma op Primetime op zondag is. Daar zitten altijd de kijkcijferkanonnen. Wegmisbruikers trok meestal rond de 800.000. Nog niet veel, maar wel flink meer!
Het zou best kunnen dat wanneer rtl de meldkamer had uitgezonden, het aantal was verdubbeld...
Marktaandeel van rtl is gewoon veel groter.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #109 Gepost op: 5 april 2016, 13:28:12
Citaat van: DiNozzo link=msg=1417476 date=1459797431
Wegmisbruikers trok meestal rond de 800.000.
En Blik nóg meer... maar Blik is niet meer   :(